Gratis/goedkoop beleggen in aandelen of fondsen (BE) / fondsen (NL)

Gratis/goedkoop beleggen in
aandelen
 of fondsen (BE) / fondsen (NL)

Western digital corp

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
Plaats reactie
maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 249
Contacteer:

Western digital corp

Bericht door maartenverhoeve » 24 mar 2020 17:18

Vandaag ingestapt.
In port; socfinasia,GIMV, banco santander, Enwave, Ageas, Western Cop, Quest for growth, Intervest Offices, euronav, Proximus, ArGEN-x, galapagos, postNL, Bpost, Retail estate

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Re: Western digital corp

Bericht door maartenverhoeve » 24 mar 2020 17:21

Bedrijf zit in de technologie, noteert aan een K/W onder de 10. Bovendien heb je 4x per jaar 0,5 usd dividend. Zwaar afgestraft in deze crisis.
Bijzonder veel herstelmogelijkheden.
Iemand?
In port; socfinasia,GIMV, banco santander, Enwave, Ageas, Western Cop, Quest for growth, Intervest Offices, euronav, Proximus, ArGEN-x, galapagos, postNL, Bpost, Retail estate

Haiko17
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 296

Bericht door Haiko17 » 24 mar 2020 22:17

Net eens opgezocht, en de waardering lijkt inderdaad oké, tot je ziet dat ze precies flinterdunne winstmarges hebben, en tien miljard dollar schulden hebben op een enterprise value van 17 miljard. Dan vind ik dat toch wat tricky. Heb me wel slechts snel geïnformeerd, en enkel via Yahoo Finance.

Waarom geen Nvidia bijvoorbeeld: daar betaal je wel een pak meer voor (zijn gewaardeerd als een Lotus-achtig groeibedrijf), maar hun vooruitzichten zien er ook sterker uit (gaming, medische beeldvorming, data center, chips voor zelfrijdende auto's), en ze hebben amper schulden.
maartenverhoeve liked last!
Port: Galapagos, WDP, EVS, Ageas, Barrick Gold, RDSB, Euronav, CFE, AVH, RTL, Texaf, VGP, Resilux, AB Inbev, Econocom, Sioen, ArgenX, Melexis, Nvidia, Jensen

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door maartenverhoeve » 24 mar 2020 22:25

Bedankt voor de info Haiko. Ik kocht ze enkel voor het herstelpotentieel. Ze betalen ook 4x 0,50 usd dividend uit. 1 april is volgende vervaldag.
Bedrijven die dividend betalen en met een K/W onder de 10 spreken me wel aan.

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door maartenverhoeve » 24 mar 2020 22:29

Haiko,

Op yahoo finance geeft men zelfs een koersdoel van 75,31 usd aan, dat is nog bijna 90 % opwaarts potentieel....

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door maartenverhoeve » 25 mar 2020 18:18

Ondertussen alweer 9 %erbij. Let your profits run zeggen ze dan.

Nico1616
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 23
Contacteer:

Bericht door Nico1616 » 25 mar 2020 22:50

Ik heb deze lang gehad, vanaf het moment dat ze SanDisk hadden overgenomen.
Mooi dividend inderdaad, maar de vraag is of het houdbaar is onder deze omstandigheden.
Het aandeel is ook heel conjunctuurgevoelig, wat me ervan weerhoudt terug in te stappen.
maartenverhoeve liked last!
Port : AAPL, ADBE, AED, AMZN, ARGX, ATVI, BABA, COFB, CPINV, ELI, FB, GBLB, GIMB, GLPG, GOLD, GOOGL, IMMO, LOTB, MIKO, MSFT, RES, VGP

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door maartenverhoeve » 26 mar 2020 06:38

Ik ben niet van plan er jaren in te zitten. Aandeel te fel afgestraft en ik profiteer nu mee van het herstel. Bij een koers rond de 50 usd gaan ze er weer uit. Volgende week dinsdag knippen we 0,50 usd dividend.

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door maartenverhoeve » 26 mar 2020 18:08

Ondertussen raast de trein door....

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie