Nikola Corporation

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

1275
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 295
Contacteer:

Re: Nikola Corporation

Bericht door 1275 »

Nio heeft net zijn et17 sedan gepresenteerd in preview. Deze rijdt toch ook nog niet?

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Dirk&Hilde
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1
Contacteer:

Bericht door Dirk&Hilde »

Vind er niets van terug van dit nieuws

Ivel
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 11
Contacteer:

Bericht door Ivel »

Ze hebben hetzelfde geprobeerd bij sorrento, zij bewijzen momenteel het tegendeel.
Vind het veelal een storm in een glas water,
No way dat een bedrijf als GM geen grondige doorlichting heeft uitgevoerd alvorens te gaan samenwerken.

jens92
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Bericht door jens92 »

Weeral een grote klap vandaag waarschijnlijk! Ik twijfel toch om te verkopen, wat een heisa..

Trevor out of Nikola

https://www.freightwaves.com/news/break ... -of-nikola

Zechs
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 365
Contacteer:

Bericht door Zechs »

jens92 schreef:
21 sep 2020 08:06
Weeral een grote klap vandaag waarschijnlijk! Ik twijfel toch om te verkopen, wat een heisa..

Trevor out of Nikola

https://www.freightwaves.com/news/break ... -of-nikola
Als de kapitein het schip verlaat voor de bemanning dan weet je hoe laat het is.
I sense there's something in the wind
That feels like tragedy's at hand
And though I'd like to stand by him
Can't shake this feeling that I have
The worst is just around the bend

Munnybunny
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 689
Contacteer:

Bericht door Munnybunny »

De dieperik in -32%

jens92
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Bericht door jens92 »

Hoe is die deal met GM er geraakt met deze kerel.. er moet toch ergens iets werkend gezien zijn door GM. Er werkt toch een 300man bij Nikola (volgens hun website en Linkedin), die gaan daar toch niet voor pietsnot zitten? :lol:

Munnybunny
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 689
Contacteer:

Bericht door Munnybunny »

jens92 schreef:
21 sep 2020 12:58
Hoe is die deal met GM er geraakt met deze kerel.. er moet toch ergens iets werkend gezien zijn door GM. Er werkt toch een 300man bij Nikola (volgens hun website en Linkedin), die gaan daar toch niet voor pietsnot zitten? :lol:
Dat zit ik mij ook al de hele week af te vragen. GM moet toch vooraleer een contract te tekenen van 2 miljard USD (!) dit bedrijf grondig doorgelicht hebben... je zou denken van wel.
Chouffe liked last!

Freddy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 616
Contacteer:

Bericht door Freddy »

Munnybunny schreef:
21 sep 2020 13:02
jens92 schreef:
21 sep 2020 12:58
Dat zit ik mij ook al de hele week af te vragen. GM moet toch vooraleer een contract te tekenen van 2 miljard USD (!) dit bedrijf grondig doorgelicht hebben... je zou denken van wel.
Ik weet niet of er voldoende informatie over de deal in de markt is om dit te kunnen beoordelen. Die 2 miljard $ is een waardering in aandelen. Het is bekend gemaakt dat hiertegenover bepaalde diensten 'in natura' zullen staan, maar ook dat er daarnaast nog ten laste van Nikola marktconforme tegenprestaties en betalingen gaan zijn (via exclusiviteit voor bepaalde onderdelen e.d.).

De deal is voor GM wellicht zeer voordelig (men krijgt aandelen voor ver toekomstige ondersteuning in natura + een resem bijkomende geldelijke inkomstenstromen), dus de diepgang van de due diligence zal daar ook wel omgekeerd evenredig in verband mee staan. Moest Nikola bijvoorbeeld failliet gaan dan verliest GM niets aangezien er ook nog geen productiekosten zijn gebeurd. Moest Nikola drijvende blijven en de productie een succes worden dan zal GM mee profiteren. Zolang er geen facturen en ditto kosten en openstaande facturen zijn, is de deal een pure surplus voor GM.

Aan het einde van de rit is Trevor Milton in essentie een prutsende dromer met een interessant idee dat voor concrete uitwerking en slagen volledig afhankelijk is van derden. Proficiat aan hem dat hij het al zo ver gebracht heeft, maar zijn constructie is en blijft voor de voorzienbare toekomst een zeer wankel ding. Ik wens hem alle succes maar zijn stijl vertoont veel kenmerken van wat die bedriegers op crowdfunding platformen op veel kleinere schaal doen, nl. een mooie droom lanceren en geld ophalen met filmpjes die niet meer zijn dan computer graphics.
neku liked last!

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1496
Contacteer:

Bericht door bertje »

Als de topman opstapt en de sec voert een onderzoek, dan kun je toch niet anders dan de link leggen met wat er met wirecard gebeurde.

https://www.accountant.nl/nieuws/2020/6 ... -stapt-op/

https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... oekhouding

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie