Nikola Corporation

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 664
Contacteer:

Re: Nikola Corporation

Bericht door ugeerts »

Close $48,9.Ik veronderstel dat een dagelijkse daling tot 15% zowat het psychologisch maximum is dat een belegger kan tolereren, en als het meer wordt, er een knop omschakelt die weigert verder te verkopen.
Morgen verwacht ik weer iets van -13%, wat ons naar de $43 brengt. Schatting welteverstaan.
Zwaar volume 24M tegen 20M/dag gemiddeld.
Dit run down debacle gaat bij miljoenen beleggers een trauma veroorzaken, die alvast niet meer geneigd zijn kortelings weer in te stappen.
Ik zie geen motivatie waardoor de koers weer zou herstellen, Nikola heeft geen verkopen, geen productie , geen fabrieken, alleen wat vage plannen op een tekentafel.

Op weg naar onder de IPO prijs van $35 zodoende?
__________________________________________________________________________________

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

azeno
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Bericht door azeno »

is toekomst heren , geen plaats voor angsthazen , heb geduld .

ugeerts
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Toekomst in 2020 of 2030 ? :D
Als nikola zonder veel fouten er in slaagt zijn toekomstig parcours af te werken, dan is tegen 2030 een optimisische geschatte beurskoers gelijk aan die het vandaag al heeft.
__________________________________________________________________________________

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 151
Contacteer:

Bericht door mulder »

ugeerts schreef:
06 jul 2020 22:29
Toekomst in 2020 of 2030 ? :D
Als nikola zonder veel fouten er in slaagt zijn toekomstig parcours af te werken, dan is tegen 2030 een optimisische geschatte beurskoers gelijk aan die het vandaag al heeft.
Blijkbaar wist gij toch niet goed waar je was ingestapt tijdje terug.

ugeerts
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Integendeel, ik wist heel goed waar ik aan begon, lees mijn posts er maar eens letter op letter er op na.
Een waardering op Nikola is onmogelijk vermits het alleen bestaat uit een ploeg van 256 personeelsleden met wat tekentafels en wat ideeen. Dat zo iets een market cap bereikt van een multinational als Ford Motor Company, is gewoonweg waanzinnig.
Ondertussen is die market cap al wel bijna gehalveerd van hun hoogtepunt van 3 weken geleden.

Natuurlijk zal Nikola (hopelijk !!) wel wat groeien als die fabriek in Arizona er komt en de vooraf bestellingen voor de Badger pickup in een echt product worden omgezet. Als als als als als als als als als als die beginfase lukt, zijn we minstens 2 jaar verder.

Ondertussen in de DOW pre-market alweer 5% er af, $46 , de kans om je er voluit in te gooien onder de $45 komt er vandaag zeker aan. Succes :)
Marc2pk liked last!

Munnybunny
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 554
Contacteer:

Bericht door Munnybunny »

Anders ook eens naar KNDI kijken, nog een laatste EV waar nog swung in zit.

Kandi Technologies Group, Inc. engages in the development, manufacture, and trade of vehicles. Its products include electric cars, tricycles, and tractors. The company was founded on March 31, 2004 and is headquartered in Jinhua, China.

ugeerts
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Zoals ik gisteren al aankondigde, ligt nikola mooi op koers vandaag.

Als ik nu ff check, staan we $43,2 , zowat -12%, tegenover de close van gisteren. Al een flinke "verbetering", gisteren was de daling, helemaal niet verontrustend, een -15% en de dag daarvoor -14%. Als nikola belegger moet je immers tegen een klein stootje kunnen.

De nikola fans die op het aandeel verlekkerd zijn, mogen onder de "grens" van $45, nu "rustig" de boot volladen.
De toekomst is aan zij die geen angsthazen zijn :D :D :lol:

Update: oei, we zijn net onder de $43 weggezakt, richting $42,3 zijnde -14% op dagbasis. Alles loopt naar goede gewoonte dus met nikola :lol:

ugeerts
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Update: $41,00 -16% op dagbasis nikola is niet in gewone doen, wel buitengewone doen :D

Een toekomst scenario dat niet onmogelijk is (ik hou het in beraad), is het volgende:

De meesten onder ons hebben 1999 meegemaakt. Stel het gemiddelde aandeel waar ergens 'internet' in de naam stond, noteerde aan $10.
Een jaar later, 2000, was het $100 . Een jump x10
Een jaar later, 2001, was het $5, een daling gedeeld door 20.
De volgende 10 jaar, als het aandeel wist te overleven, bleef het in het vagevuur rond $5 flat hangen.
Indien het aandeel toch overleefde, groeide en winst maakte, verdrievoudigde het naar $15.

Dit scenario lijkt me mogelijk voor nikola. De klap die we nu meemaken, het trauma is zoo groot dat geen enkele pumper het nog tot leven kan brengen.
Bodem $15 (dat gaat afhangen vd cash op hun rekening, dat IPO geld was toch enige miljarden $) en bodem blijft zo een paar jaren. Als ze er toch in slagen hun beloften te houden en het vertrouwen te herstellen, dan x3 = $45 ergens in 2025.

Update: $40,5 .. nog 1 uur te gaan, zou me niet verwonderen dat we closen in de $30-$39. En morgen is het weer een dag :D

ugeerts
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Close $40,23 laagste punt $40,10. Bijna -18% op dagbasis onder zwaar volume 26M (miljoen) tegen 20M normaal.
Slaapwel .... en morgen staat er weer een nieuwe dag klaar :twisted:

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 587
Contacteer:

Bericht door sjos »

ugeerts schreef:
06 jul 2020 22:09
Close $48,9.Ik veronderstel dat een dagelijkse daling tot 15% zowat het psychologisch maximum is dat een belegger kan tolereren, en als het meer wordt, er een knop omschakelt die weigert verder te verkopen.
Morgen verwacht ik weer iets van -13%, wat ons naar de $43 brengt. Schatting welteverstaan.
Zwaar volume 24M tegen 20M/dag gemiddeld.
Dit run down debacle gaat bij miljoenen beleggers een trauma veroorzaken, die alvast niet meer geneigd zijn kortelings weer in te stappen.
Ik zie geen motivatie waardoor de koers weer zou herstellen, Nikola heeft geen verkopen, geen productie , geen fabrieken, alleen wat vage plannen op een tekentafel.

Op weg naar onder de IPO prijs van $35 zodoende?
Nikola in de VS, Hyloris in Belgie, en er komen gegarandeerd nog andere kastelen in Spanje (of Schotse windparken).
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie