Nikola Corporation

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 664
Contacteer:

Re: Nikola Corporation

Bericht door ugeerts »

Klopt, maar op die laatste tranche had ik $4 p/a verlies. Op andere kleinere tranches had ik $9 p/a winst.
Ik vertrouwde Nkla eigenlijk al van in het begin niet, vandaar "speeltje". Maar ik had gedacht dat er nog grotere gekken zouden zijn die het gingen opblazen naar $100. Niet dus; mss wel in een paar jaar, maar op korte termijn waarsch. onder de $50.

En als je zegt veel te laat gekocht, dan was dan 24 uur te laat. In die 24u verdubbelde het bijna van $37 naar $64 en de dag erna tot $80. Ik ben geen nano-seconde trader :cry:
__________________________________________________________________________________

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1164
Contacteer:

Bericht door Banner »

Nikola wil Europees netwerk laadstations voor vrachtwagens op waterstof

Logo Business AM AUTO
06/07/2020 | Marc Horckmans | 3 min leestijd

Nikola vindt Europa voor elektrische mobiliteit voordeliger dan de Verenigde Staten. - Nikola
De Amerikaanse autobouwer Nikola, constructeur van elektrische vrachtwagens, wil in Europa een netwerk laadstations uitbouwen. Dat heeft Trevor Milton, oprichter en voorzitter van Nikola, gezegd. Hij maakt gewag van vijftig laadstations, verdeeld over het Verenigd Koninkrijk en het Europese vasteland. Daar zouden de trucks van Nikola, die op waterstof rijden, kunnen worden bevoorraad.

Nikola werd zes jaar geleden opgericht. Vorige maand kreeg het bedrijf een notering op de Amerikaanse technologiebeurs Nasdaq. De beurswaarde van de onderneming is inmiddels al boven de grens van 30 miljard dollar gestegen.

Daardoor heeft Nikola al een grotere waarde dan vele gevestigde autobouwers. Nochtans heeft de onderneming tot nu toe nog geen inkomsten gegenereerd. Het bedrijf heeft ook nog geen enkele auto op de markt gebracht.

Prijsverschil

Milton wijst erop dat Europa voor zijn vloot vrachtwagens meer geschikt is dan de Verenigde Staten. ‘Dat heeft te maken met de hoge prijs die in Europa voor diesel moet worden betaald,’ voert hij aan. ‘Bovendien zijn er ook nog allerhande tolheffingen en belastingen. Daardoor levert het gebruik van duurzame brandstoffen in Europa een veel bredere marge op dan in de Verenigde Staten.’

Het bedrijf zou vanaf begin volgend jaar zijn vrachtwagens in een fabriek in de Duitse stad Ulm beginnen te bouwen. Daarvoor is een samenwerking opgestart met de Italiaanse autofabrikant Iveco. Milton benadrukt dat de eerste Europese laadstations over twee jaar operationeel zouden moeten worden. Tegen het einde van dit decennium zou het netwerk het grootste deel van Europa moeten bestrijken.

Wegeninfrastructuur

Een gebrek aan oplaadinfrastructuur is vaak een cruciaal obstakel geweest voor fabrikanten die tot nu toe geprobeerd hebben voertuigen op waterstof te bouwen en te verkopen. Nikola wijst er daarbij op dat het bereik van zijn wagens twee keer groter zal zijn dan de reikwijdte van trucks met een traditionele elektrische aandrijving.

Milton benadrukt nog dat het bedrijf plannen heeft om zijn pickup Badger in delen van Europa op de markt te brengen. ‘In een aantal Europese regio’s zou het geen zin hebben om de vrachtwagen te verkopen,’ betoogt hij.

‘De wegen zijn er te smal en het zou er vrijwel onmogelijk zijn om het voertuig te parkeren. Op een aantal andere Europese markten zou dat daarentegen wel mogelijk zijn.’

Source: Reuters
neku liked last!

ugeerts
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Na de praatjes van trevor milton, terug naar de realiteit.

Koers Nikoola in vrije val momenteel. 2 beursdagen geleden rond $70, 1 beursdag geleden afgesloten rond $59, vandaag een half uur in de sessie, $54 en dalende.

Stabilisatie steunen: geen tenzij onder de $30

Reden val: geen shortsellers, wel longs die op aanraden van GS wat wind uit hun meest opgeblazen aandelen willen nemen, pfffff..... (wind uit de ballon)
__________________________________________________________________________________

ugeerts
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Update; een uur in de sessie, grens $52 gepasseerd. Zelfs $30 zal geen steun zijn, om t'er eerst er naar toe :D

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 151
Contacteer:

Bericht door mulder »

ugeerts schreef:
06 jul 2020 16:28
Update; een uur in de sessie, grens $52 gepasseerd. Zelfs $30 zal geen steun zijn, om t'er eerst er naar toe :D
Ik denk niet dat je $30 zal zien:ik denk rapper $60 dan $30.Maar ik ben ook al zeer veel mis geweest dus ik heb niks gezegd.

ugeerts
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Eerder $60? Uitgelezen kans nu aan $53, upside van 15%. En nog meer in de pipeline, 3 beursdagen geleden was het $75. Easy peasy.
Mulder, durf je nu in te stappen? Of was je al ingestapt en aan welke prijs?

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door mulder »

ugeerts schreef:
06 jul 2020 17:12
Eerder $60? Uitgelezen kans nu aan $53, upside van 15%. Easy peasy.
Mulder, durf je nu in te stappen? Of was je al ingestapt en aan welke prijs?
Ik ga nu niet instappen,ik zie dat meer als een (day)trade en heb er paar keer op gespeeld in de rit naar $80 en terug.Aan $45 zal ik ze in het oog houden mochten ze zo diep zakken,maar $30 zie je volgens mij enkel bij een beurscrash of problemen bij opstart van produktie.

ugeerts
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Update Nikola. $50 grens net gepasseerd naar onder. Al -13% vandaag, mid sessie. Pfffffff........, lucht uitblazen.

We maken hier een rat race mee van longs die mekaar omverlopen om zo snel mogelijk uit de opgeblazen ballon te raken. :D

Nochtans ad de Dow ligt het niet, de beursindex is mooi groen.

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door mulder »

ugeerts schreef:
06 jul 2020 19:43
Update Nikola. $50 grens net gepasseerd naar onder. Al -13% vandaag, mid sessie. Pfffffff........, lucht uitblazen.

We maken hier een rat race mee van longs die mekaar omverlopen om zo snel mogelijk uit de opgeblazen ballon te raken. :D

Nochtans ad de Dow ligt het niet, de beursindex is mooi groen.
Volume is redelijk maar niet overdreven en was veel groter bij de spurt omhoog.Maar is nodig dat er wat lucht uit de ballon gaat,kunnen der nieuwe longs instappen.Als ze der morgen nog wat afdoen stap ik in op eind van de dag voor een kort ritje.

ugeerts
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

$49 gepasseerd, warp speed. ik zie $45 bij close.
Volumes normaal al 17M vd 20M dagelijks. Bij de close iedereen door de branduitgang.
trevor milton moet dringend wat gaan twitteren om hem weer omhoog te krijgen, tenzij hij ook te druk is met verkopen

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie