Sorrento therapeutics

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

believer
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4657

Re: Sorrento therapeutics

Bericht door believer »

Brazilian Approval for Phase 2 COVID-19 Clinical Trial Using Stem Cells Manufactured by Performance Cell Manufacturing

Sorrento Therapeutics received Brazilian approval for a Phase 2 COVID-19 clinical trial using stem cells manufactured by Performance Cell Manufacturing.

POWAY, CALIFORNIA, US, June 8, 2021 /EINPresswire.com/ -- Performance Cell Manufacturing was contracted to manufacture stem cells for multiple clinical trials to treat COVID-19 induced acute respiratory distress syndrome (ARDS). The most recent clinical trial approval comes from the Brazilian Health Regulatory Agency (Anvisa), who authorized a Phase 2 COVID-19 stem cell clinical trial. Adipose derived stem cell company, Personalized Stem Cells, Inc. (PSC), developed the drug and first clinical trial, which they subsequently licensed to Sorrento Therapeutics (Nasdaq: SRNE, "Sorrento").
The new trial will be a Phase 2 pivotal, multi-center, randomized, controlled study to evaluate the safety and efficacy of allogeneic mesenchymal stem cell therapy for the treatment of ARDS as a result of COVID-19 infection. Sorrento expects to enroll 100 patients in the new study, with 33 placebo and 67 treated patients. The stem cell treatments will be administered every other day for a total of three infusions.

Approval for the Phase 2 trial came shortly after the completion of the FDA approved Phase 1b study which was conducted in California at UCSF Fresno. In that study, ten patients who were hospitalized and required oxygen supplementation, were all discharged from the hospital shortly after completing treatment with stem cells. In addition, there were no infusion related adverse events reported in any of the patients. These promising results helped secure approval for the Phase 2 study in Brazil.

The stem cell platform and FDA approval for the Phase 1b clinical trial were secured by Personalized Stem Cells shortly after COVID-19 was declared a global pandemic. Personalized Stem Cells granted global rights to its adipose derived allogeneic mesenchymal stem cell (MSC) program, including the COVID-19 therapy candidate, to Sorrento in October 2020.

About Performance Cell Manufacturing
Performance Cell Manufacturing is the contract development and manufacturing division of VetStem Biopharma, Inc. PCM utilizes unique expertise acquired over the past 15 years of cell therapy development and manufacturing. The PCM team is focused on responding to the needs of cell therapy companies and applying technical, regulatory, and cGMP quality experience in order to form long term development and manufacturing relationships.

Michael Dale, Director of Business Development
Performance Cell Manufacturing
+1 858-218-8670
email us here

https://www.einnews.com/amp/pr_news/543 ... ufacturing
dochter123 liked last!

MONEYCAT
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 166

Bericht door MONEYCAT »

Op de 1- maand grafiek héél duidelijke vorming van “CUP and HANDLE” Dat belooft !👍😎
dochter123 liked last!

MONEYCAT
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door MONEYCAT »

En ook het volume trekt serieus aan terwijl we met regelmaat stijgen de laatste week :think: 👍
loebas73 liked last!

believer
Forum elite
Forum elite

Bericht door believer »

Één van de grootste pipelineplatforms heeft Sorrento in handen! De koers trekt aan,laat het mega nieuws maar komen! De sqeeuze zal dan wel volgen!
MONEYCAT liked last!

believer
Forum elite
Forum elite

Bericht door believer »

https://www.fiercepharma.com/pharma-asi ... -therapies

3SBio invests $10M in venture with Sorrento China unit on CAR-T therapies

by EJ Lane | Jun 8, 2016 4:32am
Starting
Race
DeelFacebookTwitterLinkedInEmailPrint
Shenyang-based 3SBio will use a local subsidiary to invest $10 million and join hands with a Sorrento Therapeutics ($SRNE) unit in China to develop CAR-T therapies in the country.

Under the terms, Sorrento will offer China rights to a clinical-stage CAR-T cancer treatment and two other CAR-T therapies, the press release explained. In return for the cash, 3SBio will hold the majority (51%) of a joint venture between its subsidiary, Shenyang Sunshine Pharmaceutical, and Sorrento's local unit, TNK Therapeutics.

The clinical stage CAR-T therapy targets carcinoembryonic antigen positive cancers.

It is another oncology foray for Hong Kong-listed 3SBIO, which in March this year won a China FDA investigational new drug nod to start trials of in-licensed chemotherapy candidate PEG-irinotecan, originally developed by Beijing-based JenKem Technology.

"We are pleased that 3SBio, a leading biotechnology company in China, has recognized the value of our CAR-T technologies and we look forward to working with them to advance the development of our novel anti-cancer cellular therapies," Henry Ji, president and CEO of Sorrento, said in the press release.

Sorrento is no stranger to China deals, licensing four monoclonal antibodies from Mabtech in 2015 with all of the candidates having completed Phase III trials in China.

As well, the firm in 2014 out-licensed China rights for a PD-L1 molecule to Hong Kong-listed Lee's Pharmaceutical in a deal worth a potential $50 million.

3SBio returned to the stock exchange last year, raising $710 million and known for TPIAO sales in China. Shortly after the listing it bought ex-China rights to Apexigen's anti-TNF monoclonal antibody technology, adding to mainland rights held since 2006.

- here's the release

Related Articles:
3SBio Hong Kong debut gains above top-end IPO price
China-focused Mabtech licenses four mAB candidates to Sorrento
3SBio gets China FDA IND nod for PEG-irinotecan candidate
dochter123 liked last!

MONEYCAT
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door MONEYCAT »

Net een pakket bijgekocht á $ 8,75 :mijn positie met 20 % verhoogd ! Ik blijf geloven in dit juweeltje, maar het “megajournaal mag er nu snel aankomen !😛👍 :think:
believer liked last!

ancaoli
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1241

Bericht door ancaoli »

MONEYCAT schreef:
10 jun 2021 18:40
Net een pakket bijgekocht á $ 8,75 :mijn positie met 20 % verhoogd ! Ik blijf geloven in dit juweeltje, maar het “megajournaal mag er nu snel aankomen !😛👍 :think:
Ik begrijp je, heb ook altijd goesting om bij te kopen maar heb nu al vaste positie + 4! extra tradingposities die ik eigenlijk steeds meer ook als semi vast beschouw… Heb vandaag verder gediversifieerd met instap in afgeslacht Materialise. Sorrento is intussen 35% van aandelenportefeuille
Vaste Portefeuille:Recticel, WRN, Accentis, Global G, Roularta, Agfa, Ontex, OCI, Sorrento, Inventiva

MONEYCAT
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door MONEYCAT »

ancaoli schreef:
10 jun 2021 21:02
MONEYCAT schreef:
10 jun 2021 18:40
Ik begrijp je, heb ook altijd goesting om bij te kopen maar heb nu al vaste positie + 4! extra tradingposities die ik eigenlijk steeds meer ook als semi vast beschouw… Heb vandaag verder gediversifieerd met instap in afgeslacht Materialise. Sorrento is intussen 35% van aandelenportefeuille
Mijn eerste Sorrento ‘s kocht in tussen 2,5 $- 3,5$ en toen was dat eigenlijk méér een gok. Maar na de rit naar 19,5 waarbij ik ook tussenin het grootste deel verkocht, ben ik geleidelijk beginnen inzien dat SRNE geen eendagsvlieg was, maar integendeel ik geraakte onder de indruk van het enorme programma waaraan Sorrento werkt en ook met welke gerenomineerde instellingen en bedrijven ze overeenkomsten en deals afsluiten. En bijgevolg bouwde ik het aandeel van SRNE in mijn portefeuille terug systematisch op, in die mate zelfs dat ik nu opnieuw evenveel aandelen SRNE heb dan voorheen en uiteraard aan een gemiddelde prijs die heel laag ligt, want ik heb al heel wat cash kunnen recupereren bij mijn eerdere verkopen.
Net als u blijf ik enkele tradingsposities houden, omdat ik denk dat een mogelijke sqeeze nu héél dicht bij is ... : :think: :up:

ancaoli
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1241

Bericht door ancaoli »

Inderdaad, vergelijkbaar verhaal; eerste positie rond 2,2, daarna zelfs rond 1,7 bijgekocht, veel verkocht en teruggekocht maar nu wel grootste positie ooit in Sorrento en in feite bijna gratis aandelen gezien gerealiseerde winsten . Ik probeer niet verliefd te worden want emotie en beurs gaan niet samen. Bij stijging boven 15 waarschijnlijk de helft buiten maar in feite weet je nooit echt wat je gaat doen. Discipline is niet mijn sterkste punt…
Vaste Portefeuille:Recticel, WRN, Accentis, Global G, Roularta, Agfa, Ontex, OCI, Sorrento, Inventiva

MONEYCAT
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door MONEYCAT »

ancaoli schreef:
10 jun 2021 22:31
Inderdaad, vergelijkbaar verhaal; eerste positie rond 2,2, daarna zelfs rond 1,7 bijgekocht, veel verkocht en teruggekocht maar nu wel grootste positie ooit in Sorrento en in feite bijna gratis aandelen gezien gerealiseerde winsten . Ik probeer niet verliefd te worden want emotie en beurs gaan niet samen. Bij stijging boven 15 waarschijnlijk de helft buiten maar in feite weet je nooit echt wat je gaat doen. Discipline is niet mijn sterkste punt…
In feite zou je nu een “verkoopplan” moeten opmaken om er zich nadien strikt aan te houden: op die manier sluit je emoties uit...De kunst is om content te zijn met wat je bij elke verkoop verdiend hebt, ongeacht het feit dat de koers nadien nog verder stijgt...
Ik heb ook al eens nagedacht of je Uw rendement niet zou kunnen verhogen, wanneer je telkens bij het halen van een vast vooropgesteld winstpercentage alles verkoopt bvb bij 30 % winst , ongeacht wat beursblaadjes en experten verder voorspellen...
Ik denk dat in de toekomst eens uit te proberen met een deel van mijn portefeuille... :think:
loebas73 liked last!

Plaats reactie