GameStop

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 212
Contacteer:

Re: GameStop

Bericht door mulder »

Transfer wealth ? zeker maar in de verkeerde richting verdorie.Ik wil nu reeds 3 dagen na elkaar als kleine mier aandelen shorten maar wordt mij(en vele anderen) gewoon geweigerd door de broker.Laatste koers $130.de Amerikaanse systeembanken graaien hier weer met hun 2 handen dat het niet proper is.De extra bonus van Jamie Dimon voor enkel dit aandeel van de laatste 2 weken zal allicht groter zijn dan mijn hele jaarloon.Ik ben er zeker van ,als we beneden zijn, dat er aandelen zullen beschikbaar zijn om short te gaan.We hadden hier een grapjas die het over oorlog had:lijkt mij dat de ECHT grote jongens hier weer als stevige winnaars uitkomen behalve dan een hedgefund die de basisregels van shorten nog eens moet herlezen.En voor de rest retailwinnaars en veel retailverliezers die hebben gekocht aan $500 en zitten te wachten op $1500.En AMC zelfde verhaal verdorie weeral -30% en NIET TE SHORTEN door de kleine jongens,die mogen kopen van Jamie.
HoubyTelli liked last!

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5216
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

Die wealth transfer was natuurlijk een lokkertje van wie er vroeg in zat. Nu is precies gaande waarvoor Mulder maar ook ik aangaf dat veel kleintjes zullen bloeden. Men weet van gekkigheid niet hoe snel ze uit dit aandeel moeten komen, van $483 enkele dagen geleden naar vandaag al een low van net geen $101.
Kadebe liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

BRT
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 143
Contacteer:

Bericht door BRT »

Gevolg van de aankooprestricties?

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 212
Contacteer:

Bericht door mulder »

BRT schreef:
02 feb 2021 16:32
Gevolg van de aankooprestricties?
Ik kan er kopen zoveel als ik wil jong,maar short nog geen aandeel.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 705
Contacteer:

Bericht door sjos »

jens_dev schreef:
01 feb 2021 17:47
jens_dev schreef:
31 jan 2021 13:40
GME is uiteraard slechts een fractie waard van de huidige koers. De prijs is volledig losgekoppeld van de waarde. Maar die loskoppeling kan nog een tijd aanhouden en de kloof tussen prijs en waarde kan zelfs nog veel dieper worden.

Waarom?
- De short interest bedraagt volgens S3 per 29/1 nog altijd 113% van de float. Wanneer de longs volhouden en zelfs extra aandelen blijven kopen, kunnen die shorts uit hun positie worden gejaagd en gedwongen worden om aan nog veel hogere koersen te coveren. De markt is in feite nog steeds gecornered en het is aan de verkopers om hun voorwaarden te stellen. Ook de tijd is in het voordeel van de longs want shorts betalen enorme interesten op hun geleende aandelen. En het bedrag waarop ze die interesten betalen, wordt bij een stijging van de koers steeds groter, en zo dus ook die interesten.
53% van float nu, aldus Ihor Dusaniwsky van S3 Partners. Verzwakt de case voor hogere koersen aanzienlijk.

Zou nu zelfs al minder zijn. Einde verhaal voor Gamestop, maar niet einde strategie. Wat wordt het volgende aandeel als doelwit ? Wordt er niet ook aanzienlijk geshort in de uranium sector ?
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5216
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

sjos schreef:
02 feb 2021 19:18
Zou nu zelfs al minder zijn. Einde verhaal voor Gamestop, maar niet einde strategie. Wat wordt het volgende aandeel als doelwit ? Wordt er niet ook aanzienlijk geshort in de uranium sector ?
Waarom einde verhaal voor GameStop? Hebben ze niet toevallig aandelen uitgebracht in de laatste week? Zo nee, een gemiste kans. Bij AMC was er een partij die plots een converteerbare obligatie omzette in aandelen en er voor een mooie prijs vanaf kwam.

Wat betreft strategie, ik vrees ervoor dat die nu ook grotendeels over is vanwege verdeeldheid. Waarschijnlijk hebben duizenden beleggers (waarschijnlijk meer) nu flinke verliezen dus die heb je al niet meer als medestander.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Bieraait
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 389
Contacteer:

Bericht door Bieraait »

Ik ben niet 100% overtuigd dat de short squeeze al gebeurd is. Als de harde kern lang genoeg blijft kopen (en holden) blijft het een waiting game.

Zal het terug stijgen? Kans is groot van niet, want men geeft het op.

Als iedereen hold en de short interest is effectief nog een pak hoger dan die 53%, dan kan een Volkswagen 2.0 nog steeds.

EDIT: veel zal afhangen van DeepFingValue die dagelijks zij portefeuille deelt, en van andere 'high profile' investors (zoals een Portnoy) hun gedrag.
arm luis liked last!
"Las Vegas is busy every day, so we know that not everyone is rational." - Charles Ellis
www.ygrids.com

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 705
Contacteer:

Bericht door sjos »

Beheerder schreef:
02 feb 2021 19:46
sjos schreef:
02 feb 2021 19:18

Waarom einde verhaal voor GameStop? Hebben ze niet toevallig aandelen uitgebracht in de laatste week? Zo nee, een gemiste kans. Bij AMC was er een partij die plots een converteerbare obligatie omzette in aandelen en er voor een mooie prijs vanaf kwam.

Wat betreft strategie, ik vrees ervoor dat die nu ook grotendeels over is vanwege verdeeldheid. Waarschijnlijk hebben duizenden beleggers (waarschijnlijk meer) nu flinke verliezen dus die heb je al niet meer als medestander.
Is het eerste dat ik hoor dat Gamesstop nieuwe aandelen op de markt hebben gebracht. Ze kunnen echter nog altijd een nieuwe emissie lanceren. Ik volg eerder de (voorbije) spikes bij Nokia en Blackberry op. Die aandelen heb ik al in PF van de tijd toen de dieren nog spraken.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 562
Contacteer:

Bericht door reteiP »

Nieuw kapitaal ophalen zou nog altijd geniaal zijn, zelfs bij deze koersen.
Er zijn een pak nieuwe shorters gekomen bij deze hogere koersen. Als nieuw uitgegeven aandelen materialiseren als cash, verliezen die hun bearcase omdat er een hogere bodem onder de koers komt. Dus die nieuwe shorters zullen wellicht van de kortstondig hogere liquiditeit gebruik willen maken om te coveren, al dan niet met winst.
De oudere shorts die nog altijd een pessimistische bearcase hebben met een faillissement voor ogen zien die case ook verdwijnen door de cash injectie.
En waarom niet tegelijk met de cash injectie een eigen aandelen inkoop lanceren. Dat zijn de free float aandelen bij uitstek waar shorters niet meer aankunnen of brokers louche zaken mee kunnen doen. Maw cash ophalen bij retail en wat grote longs en voor een deel je schulden doen verdwijnen en voor een deel je eigen free float (onder een bepaalde koers) compleet oppeuzelen.
De volatiliteit zou er dan ook voor een stuk uitgaan, en die langere termijn is voor de shorts gewoon duur door de lending fees.
sjos liked last!

ZyppBe
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 288
Contacteer:

Bericht door ZyppBe »

Deep Fucking Value port update:

1 Feb
Afbeelding

2 Feb
Afbeelding

Pak lichter in 48 uur :up:
ABI / ACPH / ADBE / BABA / ESPO / GLPG / INGA / IVA / KHOOT / LFMD / PAVM / PHARM / PLTR / PNL / PRX / TDOC / U

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie