GameStop

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

quince
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 308
Contacteer:

Re: GameStop

Bericht door quince »

ergens in de regio Denver...
gme toda moon.jpg
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.
neku liked last!
ANNUIT CŒPTIS ~ NOVUS ORDO SECLORUM ~ WEForum.org/great-reset

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1267
Contacteer:

Bericht door Umi »

LaCucaracha schreef:
31 jan 2021 13:27
Umi schreef:
31 jan 2021 13:16
LaCucaracha schreef:
31 jan 2021 12:54

Hoeveel was je gewogen gemiddelde verkoopkoers?
Goed geprobeerd, maar ik gok dat Jens slimmer is dan dat :lol:
Ik weet toch niet hoeveel aandelen hij had/heeft?
Nee maar wel hoeveel hij is misgelopen ;)

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 705
Contacteer:

Bericht door sjos »

jens_dev schreef:
31 jan 2021 13:40
Snorkel schreef:
31 jan 2021 11:31
Maar goed, wat gaat het de volgende dagen nu geven? Het kan toch niet zijn dat deze koers op dit niveau blijft? Uiteindelijk blijft het een bedrijf dat totaal deze waardering niet verdient.
Dus op een bepaald moment gaan er toch duizenden mensen met een kater achterblijven?
Klein voorafje: handel niet op basis van wat ik denk. Nu kopen is enorm gevaarlijk.

GME is uiteraard slechts een fractie waard van de huidige koers. De prijs is volledig losgekoppeld van de waarde. Maar die loskoppeling kan nog een tijd aanhouden en de kloof tussen prijs en waarde kan zelfs nog veel dieper worden.

Waarom?
- De short interest bedraagt volgens S3 per 29/1 nog altijd 113% van de float. Wanneer de longs volhouden en zelfs extra aandelen blijven kopen, kunnen die shorts uit hun positie worden gejaagd en gedwongen worden om aan nog veel hogere koersen te coveren. De markt is in feite nog steeds gecornered en het is aan de verkopers om hun voorwaarden te stellen. Ook de tijd is in het voordeel van de longs want shorts betalen enorme interesten op hun geleende aandelen. En het bedrag waarop ze die interesten betalen, wordt bij een stijging van de koers steeds groter, en zo dus ook die interesten.
- De daling die we zagen op donderdag (-44%), was niet het einde van de squeeze, maar een volledig artificiële en gemanipuleerde daling omdat brokers de markt langs de koopzijde gewoon afsloten en longs verboden aankopen te doen of hun aankopen beperkten. Vrijdag werden die beperkingen versoepeld en het verlies werd op één dag vrijwel goedgemaakt (+68%).
- Ondertussen groeien de ledenaantallen op WSB enorm. Gisteren waren het er 6m, op dit moment 7,3m. It ain't over yet. Veel zal afhangen van of - en in welke mate - de aankoopbeperkingen van Amerikaanse brokers verdwijnen.

Ik denk dat het op WSB toepasselijk zo werd geformuleerd:
"We can stay retarded longer than they can remain solvent."

En dat is niet onjuist:

Hedge funds Citadel, Point72 putting $2.75B in Melvin Capital, hit by GameStop short
https://seekingalpha.com/news/3654068-h ... in-capital

Hedge funds looking for rescue financing in GameStop trade, CNBC says
https://seekingalpha.com/news/3654914-h ... -cnbc-says

Maplelane hedge fund drops 33% this month on short bets, report says
https://seekingalpha.com/news/3655194-m ... eport-says

Hedge funds Candlestick, D1 Capital also hurt by market turmoil, WSJ says
https://seekingalpha.com/news/3655659-h ... l-wsj-says

Ik denk dat sommige kleinere beleggers er zich inderdaad aan zullen verbranden, maar ik geloof ook dat dit slechts een kleine minderheid zal zijn. Netto zullen de kleine beleggers (en grotere longs) hier samen miljarden van de hedgefunds op zak steken.

Meanwhile, op Times Square:
https://www.reddit.com/r/wallstreetbets ... right_now/ :)
Bedankt voor ,de links. Het gaat een drukke week worden, zeker nu de HLN's van de wereld in hun weekeind edities de mare verkondigen.
"Ook de tijd is in het voordeel van de longs want shorts betalen enorme interesten op hun geleende aandelen. En het bedrag waarop ze die interesten betalen, wordt bij een stijging van de koers steeds groter, en zo dus ook die interesten."

Te onderscheiden van "margin calls" die meer duiden op een uitgestelde aankoop van aandelen waarvoor je de benodigde fondsen nog niet hebt ? Als die aandelen ondertussen stijgen moet je je effectieve "voorafbetaling" verhogen (bijstorten). Uiteindelijk hoop je dat die aandelen in een naaste toekomst fel gaan dalen. Zie ik dat verkeerd ?
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 562
Contacteer:

Bericht door reteiP »

Heb ook zo'n €170.000 misgelopen volgens het ideale scenario, maar dat is achteraf heel makkelijk praten.
Ga niet klagen over de winst die ik wel gehaald heb en een pak beter is dan op voorhand gehoopt.

Toen ik ze kocht was de short squeeze al een droomscenario, maar vooral zag ik fundamenteel minstens het dubbele qua waarde. Een faillissement kon ook altijd dus compleet binaire positie. Of naar 0 of verdubbelen of bij een squeeze een veelvoud van dat laatste.

Op een bepaald moment in de zomer moest ik volgens mijn excel script Gamestop aandelen bijkopen. Het was mijn kleinste positie en had één van de grootste upsides, dan krijg ik automatisch het signaal om daar bij te kopen. Heb het toen echter niet gedaan omwille van de sluiting van retail. Van die beslissing heb ik achteraf bekeken wel spijt.

Bieraait
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 389
Contacteer:

Bericht door Bieraait »

Dit is DeepF'ingValue, de legendarische Redditer die al een jaar zijn opties vasthoudt.

https://www.youtube.com/watch?v=PQBubLv49fk
"Las Vegas is busy every day, so we know that not everyone is rational." - Charles Ellis
www.ygrids.com

Stefkamielkafkajr
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 332
Contacteer:

Bericht door Stefkamielkafkajr »

reteiP schreef:
01 feb 2021 09:11
Heb ook zo'n €170.000 misgelopen volgens het ideale scenario, maar dat is achteraf heel makkelijk praten.
Ga niet klagen over de winst die ik wel gehaald heb en een pak beter is dan op voorhand gehoopt.

Toen ik ze kocht was de short squeeze al een droomscenario, maar vooral zag ik fundamenteel minstens het dubbele qua waarde. Een faillissement kon ook altijd dus compleet binaire positie. Of naar 0 of verdubbelen of bij een squeeze een veelvoud van dat laatste.

Op een bepaald moment in de zomer moest ik volgens mijn excel script Gamestop aandelen bijkopen. Het was mijn kleinste positie en had één van de grootste upsides, dan krijg ik automatisch het signaal om daar bij te kopen. Heb het toen echter niet gedaan omwille van de sluiting van retail. Van die beslissing heb ik achteraf bekeken wel spijt.
bij mij het zelfde 1 dag voor de squeeze bij amc 2/3 verkocht wel met 150%
de rest houd ik nog bij in de hoop van ........
amc entertainment holdings,aegon,, euronav, acacia pharma,fagron,,, greenyard ,pharming, , econocom.Xfab.oxurion.sorrento therapeutics.luckin coffe adr , recticel, foresight autonomous

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 562
Contacteer:

Bericht door reteiP »

Bieraait schreef:
01 feb 2021 12:02
Dit is DeepF'ingValue, de legendarische Redditer die al een jaar zijn opties vasthoudt.

https://www.youtube.com/watch?v=PQBubLv49fk
Heeft zijn 50.000 aandelen nog altijd vast maar wel $11 miljoen cash gehaald uit zijn callopties.

philipvanr
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 35
Contacteer:

Bericht door philipvanr »

Leuk ... zilvermijnen schieten de lucht in ...

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 212
Contacteer:

Bericht door mulder »

Nog even aangeven ivm "koersmanipulatie allerhande" en "wij tegen zij" dat ik bij Lynx GME kan kopen zoveel als ik wil maar dat het verboden is ook maar 1 aandeel te shorten.Dat voordeel wordt doorgegeven naar de systeembanken en Blackrock en die wel zullen leveren zoveel als er nodig zijn want die hebben grote jongens hebben hun eigen regels.En eens genoeg geleverd een downgrade en ze staan $100 lager.Wealth transfer:lol.
philipvanr liked last!

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4653
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

jens_dev schreef:
31 jan 2021 13:40
GME is uiteraard slechts een fractie waard van de huidige koers. De prijs is volledig losgekoppeld van de waarde. Maar die loskoppeling kan nog een tijd aanhouden en de kloof tussen prijs en waarde kan zelfs nog veel dieper worden.

Waarom?
- De short interest bedraagt volgens S3 per 29/1 nog altijd 113% van de float. Wanneer de longs volhouden en zelfs extra aandelen blijven kopen, kunnen die shorts uit hun positie worden gejaagd en gedwongen worden om aan nog veel hogere koersen te coveren. De markt is in feite nog steeds gecornered en het is aan de verkopers om hun voorwaarden te stellen. Ook de tijd is in het voordeel van de longs want shorts betalen enorme interesten op hun geleende aandelen. En het bedrag waarop ze die interesten betalen, wordt bij een stijging van de koers steeds groter, en zo dus ook die interesten.
53% van float nu, aldus Ihor Dusaniwsky van S3 Partners. Verzwakt de case voor hogere koersen aanzienlijk.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie