Micron Technology (MU)

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
Layzie19
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 147

Micron Technology (MU)

Berichtdoor Layzie19 » 13 Aug 2019 19:17

Micron Technology. Micron is a leading provider of advanced semiconductor solutions. Micron's DRAM and Flash components are used in today's most advanced computing, networking, and communications products, including computers, workstations, servers, cell phones, wireless devices, digital cameras, and gaming systems.

Ik kwam toevallig op dit aandeel terecht via Monish Pabra, een value investor die men ook wel "The Indian Warren Buffett" noemt. Zelf is hij een fondsmanager met deftige returns : "Mohnish Pabrai’s long-only equity fund has returned a cumulative 517% net to investors vs. 43% for the S&P 500 Index since inception in 2000. That’s outperformance of 1103%."

Eind vorig jaar en begin dit jaar kocht hij aandelen van Micron Technology : bijgevoegd artikel geeft meer informatie :

"https://www.forbes.com/sites/gurufocus/2019/05/14/mohnish-pabrai-triples-stake-in-micron-technology/#a55ea6258c44"

powered by Surfing Waves

mulder
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 37

Re: Micron Technology (MU)

Berichtdoor mulder » 13 Aug 2019 19:42

Aandeel dat zeer laag gewaardeerd staat tov veel andere chip bedrijven.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3865

Berichtdoor jens_dev » 14 Aug 2019 08:21

En enorm volatiel.

Winst 2018: $14 miljard
Consensus voor 2019 en 2020 staat op $6,9 en $3,9 miljard.

Gezonde balans, circa 80% blootstelling aan Asia Pacific (vooral China), rest is US & Europe.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

joni
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 4

Berichtdoor joni » 14 Aug 2019 12:43

KLAc in de USA is minder cyclisch, vrij goedkoop en volgt bijna de koers van SMH (etf) dat in Europa niet meer verkocht mag worden. :evil:
Eli, Orsted, Sof, Msft, Asml, Nesn, Ma, Antm, Nee, Csco, Ew, Dhr, Syk, Gsf, Klac, Hon, SMH, PHO, Gn s n, Nel

NickVDB
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 7

Berichtdoor NickVDB » 16 Aug 2019 19:07

Heb ruim een jaar of twee geleden MU kunnen aankopen aan 44.
Hoogtepunt van 66 meegemaakt. En toen kwam ook nog eens een aankondiging van een 10 Billion share buyback.
Dus was ik er heilig van overtuigd dat dit makkelijk naar 80+ kon gaan.

Helaas bleken analisten toch gelijk te hebben met het feit dat dit wel degelijk "a cyclical" stock is.
Toen van 60 terug naar mijn aankooppunt gezakt en toen besloot ik dat dat het was. Met toch een 5 a 10% verlies op die positie helaas.

In mijn ogen is dit nog altijd een zeer goed aandeel. En zal het in de volgende cyclus hoger kunnen reiken dan 66usd/share.
Maar ik denk dat het aandeel nog steeds in zijn downward swing is.

Heb toen conference calls beluisterd waaruit alles zeer goed bleek volgens het management. Wat op die moment ook zo was. Als ze konden blijven groeien natuurlijk. Maar plots hadden de opkopers van hun chips te veel inventory. En toen was het bergaf gegaan.

Ik zal het aandeel wel blijven volgen. En wanneer ik denk dat het de bodem van zijn downward swing bereikt heeft. Dan zou ik het wagen terug een positie in te nemen. Maar dat is nu nog niet vind ik persoonlijk.

mulder
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 37

Berichtdoor mulder » 16 Aug 2019 19:23

Der toch bij vermelden dat er geen reden was voor het aandeel terug te zakken van$60 naar ik weet niet precies $28 of zo.Der is steeds heel wat geld blijven binnenkomen maar wat corrupte analisten en wat shorters derbij en ze zijn vertrokken.Heb der ook al geregeld op gespeeld maar beleggen op Amerikaanse beurs gaat eigenlijk niet,continu pumpen en dumpen.

joni
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 4

Berichtdoor joni » 16 Aug 2019 20:42

mulder schreef:.Heb der ook al geregeld op gespeeld maar beleggen op Amerikaanse beurs gaat eigenlijk niet,continu pumpen en dumpen.

:o
Al eens begonnen met defensieve aandelen te kopen??
En in de Tech sector is niet elk aandeel even cyclisch…

Zelf heb ik ze niet allemaal op tijd ontdekt, :(
maar enkele heb ik toch al jaren….
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
NickVDB liked last!
Eli, Orsted, Sof, Msft, Asml, Nesn, Ma, Antm, Nee, Csco, Ew, Dhr, Syk, Gsf, Klac, Hon, SMH, PHO, Gn s n, Nel

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers, profiteer van minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en abonneer op uw favoriete onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen