The Kraft Heinz Company

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500

Zechs
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 282
Contacteer:

Re: The Kraft Heinz Company

Bericht door Zechs » 08 aug 2019 15:50

Dit is echt wel het resultaat van slecht management. Kraft Heinz is een tanker die men veel te laat aan het draaien is. Er moest sneller ingezet worden op gezonde maaltijden, vegan-producten, verbeteringen van hun "saaie" producten,... . De samenwerkingen tussen supermarkten en producent zijn gewijzigd. De supermarkt heeft meer zeggenschap terwijl men in het verleden bleef staan. Direct-marketing moest ook sneller en uitgebreider gebeuren via een extern tussenkanaal liefst want het zelf op poten zetten kunnen ze niet en kost teveel.
Eigenbelang primeert altijd

powered by Surfing Waves

Alverman
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 48
Contacteer:

Bericht door Alverman » 08 aug 2019 18:32

Nieuwe CEO slikt gelijk de bittere pil door zoals dit vaak het geval is om niet elk kwartaal met kleinere afschrijvingen te moeten komen. Je gelooft in de turnaround of niet, de snelle winst zit er duidelijk niet in. Ik houd de KHC's aan met voldoende geduld (zoals al mijn aandelen trouwens)...

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 439
Contacteer:

Bericht door sjos » 09 aug 2019 10:49

jens_dev schreef:Resultaten worden niet goed ontvangen. -13% pre-opening. Aandeel is zeker goedkoop, maar welk uitzicht op groei is er? Alleen actief in mature markten, merken die onder druk staan, hoge schulden,...
Ik waardeer wel dat nu toch alle (?) lucht uit de balans wordt gelicht. Of dat een 15% minder (op een gegeven moment toch) rechtvaardigt is andere koek. Andere aandelen in andere sectoren zouden ook baat kunnen vinden in het loslaten van hun hete lucht.
"Verkoop Kraft Heinz staat onder druk.
De levensmiddelenproducent Kraft Heinz heeft in het eerste halfjaar de omzet zien dalen.
De winst ging met ruim 51 procent omlaag tot 854 miljoen dollar, al was dat mee te wijten aan twee afschrijvingen van samen 1,2 miljard
De nieuwe topman Miguel Patricio (ex-AB InBev) noemde de omzetdaling van 4,8 procent tot 12,3 miljard dollar 'niet iets wat we acceptabel moeten vinden'. Zonder wisselkoerseffecten en overnames kwam de omzetdaling uit op 1,5 procent.
'We hebben aanzienlijk werk te verzetten om de koers van ons bedrijf te verleggen', zei de topman van de maker van onder meer Heinz Ketchup. Kraft Heinz heeft al enige tijd te kampen met de veranderende voorkeuren van consumenten die gezondere producten willen.

Beursklap
De aandelenkoers van Kraft Heinz KHC-8,58% zakte kort na de opening van de beurs van New York met 14 procent naar 26,60 dollar, het laagste peil sinds het ontstaan van de groep in 2015.
De cijfers van Kraft Heinz waren ook de eerste sinds de jaarcijfers in februari. Toen schreef de levensmiddelenproducent 15,4 miljard dollar af op de waarde van enkele merken en maakte het bedrijf bekend dat de Amerikaanse beurswaakhond SEC een onderzoek was begonnen naar de boekhouding.
Kraft Heinz onderzocht daarop zijn eigen cijfers van de afgelopen drie jaar en stelde de publicatie van de eerstekwartaalcijfers uit. Die bracht het bedrijf nu, tegelijk met die van het tweede kwartaal.
De investeringsgroep 3G Capital controleert 22,1 procent van Kraft Heinz, Berkshire Hathaway (Warren Buffett) 26,7 procent. De twee kochten begin 2013 samen Heinz en voegden de ketchupreus bij het Kraft van 3G."

bron: De Tijd online
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

sjos
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door sjos » 11 aug 2019 10:37

Op twee dagen van ca 31,50 naar ca 26,50 USD. Hoeveel lager kan het nog?
https://seekingalpha.com/article/428428 ... nz-buy-dip
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Alverman
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Alverman » 11 aug 2019 11:16

sjos schreef:Op twee dagen van ca 31,50 naar ca 26,50 USD. Hoeveel lager kan het nog?
Als je op basis van de berichten van Seeking Alpha handelt maak je vooral de brokers rijk en jezelf arm. Ik lees ze ook wel soms, de opinies gaan daar van links naar rechts, dag in dag uit... Ik zit ruim 20 jaar op de beurs en heb doorheen de tijd geleerd een langetermijn visie te hebben ook al betekent dat dat ik soms (zwaar) in de min kan gaan met een aandeel, dat hoort er gewoon bij soms (jammer maar helaas). De CEO is nauwelijks 1 maand in dienst en de verwachting is blijkbaar nu al dat alles bij KHC rechtgetrokken is + uitgebreid strategisch plan beschikbaar. Volgens mij gaat dit toch iets langer duren...

KHC heeft volgens mij nu een goede topmarketeer nodig, zoals idd de nieuwe CEO Miguel Patricio (met veel ervaring van AB Inbev, zij weten ook de marketing goed uit te spelen in een 'ongezonde' en consoliderende biermarkt). Bij KHC spreekt men altijd over packaged food company, ongezonde connotatie, jonge mensen eten only fresh food (onzin natuurlijk). Vb. Unilever is ook een packaged food company, maar bij hen wordt deze uitdrukking niet gebruikt, zij weten hun marketing verhaal beter uit te spelen. Kijk maar eens hoe McDonalds floreert door wat 'salades' (ik ga kort door de bocht nu) aan hun gamma toe te voegen. Maar is McDonalds gezond?!? Ze hebben goede marketeers in dienst.
sjos liked last!

Alverman
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Alverman » 11 aug 2019 11:30

'Ouder' artikeltje al

Nieuwe topman Kraft Heinz pakt uit met creatieve ketchup
Published in Food on 28-06-2019

Redactie

Nieuwe topman Kraft Heinz investeert in creativiteit
Om het tij bij Kraft Heinz te keren wil de nieuwe topman Miguel Patricio extra inzetten op creatieve marketing. Daarvoor grijpt hij terug naar hét vlaggenschip van zijn bedrijf: ketchup.

Meer ketchup
Kraft Heinz wil zijn Ketchup nieuw leven inblazen via gedurfde marketingcampagnes. Het moet de verkoop van de populaire saus weer opkrikken, want het voedingsconcern kampt al een tijdje met enorme moeilijkheden. Tegenvallende resultaten en een onderzoek naar de boekhouding leidden in april tot het ontslag van CEO Bernardo Hees. Hij werd vervangen door Miguel Patricio, die gedurende zes jaar de marketingdirecteur was bij AB InBev, maar ook werkte voor giganten als Coca-Cola en Philip Morris.

Patricio beseft dat hij voor een enorme uitdaging staat: zo moet Kraft Heinz jaarlijks voor 1,3 miljard euro snoeien in de kosten. Het is echter vrijwel uitgesloten dat hij die besparingen op de marketingafdeling zal zoeken: Patricio wil net meer creatieve marketing, vooral voor topmerk Heinz Ketchup. Als voorbeeld gaf hij de recente lancering van Edchup, een ketchup die tot stand kwam met medewerking van zanger Ed Sheeran. "We hebben hier meer van nodig", stelde de nieuwe topman.

Analisten geloven wel dat Patricio het tij bij de voedselgigant kan keren. Ze loven vooral zijn enorme creativiteit, waarmee hij AB InBev talrijke prijzen bezorgde op het befaamde Festival of Creativity in Cannes.

Tags:
Kraft Heinz reclamecampagne

https://www.retaildetail.be/nl/news/foo ... ve-ketchup

sjos
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door sjos » 14 aug 2019 10:38

Alverman schreef:
sjos schreef:Op twee dagen van ca 31,50 naar ca 26,50 USD. Hoeveel lager kan het nog?
Als je op basis van de berichten van Seeking Alpha handelt maak je vooral de brokers rijk en jezelf arm. Ik lees ze ook wel soms, de opinies gaan daar van links naar rechts, dag in dag uit... Ik zit ruim 20 jaar op de beurs en heb doorheen de tijd geleerd een langetermijn visie te hebben ook al betekent dat dat ik soms (zwaar) in de min kan gaan met een aandeel, dat hoort er gewoon bij soms (jammer maar helaas). De CEO is nauwelijks 1 maand in dienst en de verwachting is blijkbaar nu al dat alles bij KHC rechtgetrokken is + uitgebreid strategisch plan beschikbaar. Volgens mij gaat dit toch iets langer duren...

KHC heeft volgens mij nu een goede topmarketeer nodig, zoals idd de nieuwe CEO Miguel Patricio (met veel ervaring van AB Inbev, zij weten ook de marketing goed uit te spelen in een 'ongezonde' en consoliderende biermarkt). Bij KHC spreekt men altijd over packaged food company, ongezonde connotatie, jonge mensen eten only fresh food (onzin natuurlijk). Vb. Unilever is ook een packaged food company, maar bij hen wordt deze uitdrukking niet gebruikt, zij weten hun marketing verhaal beter uit te spelen. Kijk maar eens hoe McDonalds floreert door wat 'salades' (ik ga kort door de bocht nu) aan hun gamma toe te voegen. Maar is McDonalds gezond?!? Ze hebben goede marketeers in dienst.
Ik heb evenwel mijn positie met een derde vermeerderd aan 26 USD.
Alverman liked last!

sjos
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door sjos » 16 aug 2019 10:58

7 veilige dividendaandelen om nu te kopen
Beleggers hebben jarenlang de voorkeur geven aan groeiaandelen boven waardeaandelen, maar het sentiment is veranderd. InvestorPlace zet zeven dividendaandelen op een rij, die kunnen zorgen voor stabiele inkomsten.
Nu de Federal Reserve weer is begonnen om de rente te verlagen en de ECB ook geen aanstalten maakt om de rentetarieven op te krikken, droogt de veilige inkomstenbron van obligaties op. Conservatieve dividendaandelen kunnen een aantrekkelijk alternatief zijn voor beleggers die op zoek zijn naar stabiele inkomsten en tegelijkertijd bezorgd zijn over de huidige marktvolatiliteit.

De beleggingssite InvestorPlace zette zeven relatief veilige, ondergewaardeerde dividendaandelen op een rij.
...3. Kraft Heinz
Het is een geweldig jaar voor aandelen van dagelijkse consumptiegoederen, maar niet alle fondsen in deze sector doen het goed. De beurskoers van Kraft Heinz bijvoorbeeld kelderde in slechts enkele jaren van 90 dollar naar 27 dollar, ondanks betrokkenheid van grote namen als Warren Buffett en 3G Capital bij het bedrijf. De koersimplosie was te wijten aan falende groeivooruitzichten en een buitensporige schuldenlast. Ook na de laatste tegenvallende kwartaalresultaten kreeg het aandeel klappen.
Maar InvestorPlace adviseert om de levensmiddelenfabrikant nog niet af te schrijven. Kraft Heinz heeft diverse niet-kernactiva verkocht en zijn kapitaalallocatie aangepast om de balans te versterken. Het management verandert ook de merkstrategie. Volgens InvestorPlace is het aandeel momenteel zelfs ondergewaardeerd in vergelijking met andere achterblijvende sectorgenoten, om maar te zwijgen van marktleiders als Hershey en McCormick.
Zelfs als Kraft Heinz slechts terugkeert naar vergelijkbare koers-winstverhoudingen van andere achterblijvende sectorgenoten, zou de koers moeten stijgen naar 40 dollar. Voor deze prijs levert het aandeel een dividendrendement op van 6%...

bron: Door Belegger.nl op 16 aug 2019 om 08:15

sjos
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door sjos » 01 sep 2019 11:29

sjos schreef:Ooit werd campbell soup als de ideale danspartner voor Kraft-Heinz gezien.
Campbell Soup unloads Garden Fresh Gourmet

Feb. 26, 2019 4:39 PM ET|About: Campbell Soup Company (CPB)|By: Clark Schultz, SA News Editor
Campbell Soup (NYSE:CPB) inks a deal to sell its Garden Fresh Gourmet to an affiliate of Fountain of Health USA.
Financial terms of the transaction were not disclosed.
Campbell reminds that it's in the process of divesting both its Campbell Fresh and Campbell International businesses to increase its focus, significantly reduce debt and strengthen its balance sheet.

Source: Press Release
Vrijdag klom Campbell soup tot 48 USD om te eindigen op 45 USD. Toch een plus van 4 %.
duidelijk een short squeeze, maar misschien mogen we nog een hogere waardering verwachten.

Campbell Soup +4% after margin improvement

Aug. 30, 2019
Campbell Soup (NYSE:CPB) reports sales increased 2% in Q2 to $1.8B as the snacks and Meals & Beverages categories performed well.
Gross margin improved 260 bps to 34.0% of sales. The company says the margin gain was driven primarily by supply chain productivity improvements, the benefits from cost savings initiatives and the favorable impact from lapping costs associated with the July 2018 voluntary recall of Flavor Blasted Goldfish crackers, partly offset by cost inflation. Adjusted gross margin was up 60 bps to 33.7% of sales.
Looking ahead, Campbell sees full-year revenue growth of +1% to +3% and EPS of $2.50 to $2.55 vs. $2.57 consensus.

bron: https://seekingalpha.com/news/3495949-c ... mprovement

sjos
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door sjos » 04 sep 2019 10:16

Welk aandeel was de grootste stijger op de NASDAQ 100 gisteren?
The Kraft Heinz Company 26,06 +2,1%
Alverman liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie