The Kraft Heinz Company

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 847

Re: The Kraft Heinz Company

Bericht door sjos »

sjos schreef: ↑
03 sep 2021 11:21
Campbell Soup tops expectations, guides cautiously in front of inflation headwinds
Sep. 01, 2021
Campbell Soup (NYSE:CPB) edges higher after beating sales, EPS and adjusted EBIT expectations with its FQ4 report.
Organic sales fell 4% against the tough pandemic comparable from a year ago, but were 9% higher than the 2019 level. The decline was driven by a 5% decrease in volume and mix as at-home consumption faded and a partial retailer inventory recovery in the prior year played in. Lower promotional spending and favorable price and sales allowances each contributed a 1% increase to sales compared to a year ago. Adjusted gross margin fell to 31.4% of sales from 35.6%. Higher cost inflation and other supply chain costs were partially offset by supply chain productivity improvements and cost savings initiatives.
The company's board approved a $500M strategic share repurchase program. CPB expects to fund the repurchases out of its existing cash flow generation. The repurchase program replaces the suspended $1.5B program, which has been canceled.
"As we head into fiscal 2022, we have robust in-market momentum on our brands, strong plans to manage inflation, and a talented and committed team to lead through what we expect to be a very challenging environment," states CEO Mark Clouse.
Full-year profit guidance from Campbell Soup arrived at $2.75 to $2.85 vs. $2.85 consensus, which is in line with other food companies that have recently guided conservatively with inflation pressures in front of them.
Shares of Campbell Soup (CPB) are up 0.70% in premarket trading to follow on yesterday's 1.88% gain. CPB is on Seeking Alpha's Catalyst Watch this week.

enkele commentaren:
1. CPB is an iconic American brand. It is poorly managed. The stock has done poorly. They pay a satisfactory, if unspectacular, dividend which is easily covered. I think in an all time high market this is worth dipping one's toes in. For a long term investor CPB is a worthy hold. I like to trim my high flyers and add to my underperformers. Never be all in or all out.
2. Well said. I plan to do the same. The best strategy for holding a stock like CPB is to keep its dividend within 90% of your average dividend payout. If the rest of your pack continues to pull away, this will force you to re-think, each year, whether it is worth it to continue holding. Let the market tell you when too slow is too slow. Don't try to get ahead of it. Most of us are not as smart as we think we are.

bron: https://seekingalpha.com/news/3735985-c ... -headwinds
Maar een nieuwe lockdown is mogelijk in de winter.
Wat Campbell soup betreft, elke dag schijnen er serieuze M&A te ontstaan in de USA. De voedingssector zal niet achterblijven. Met de inflatie in grondstoffen is het de "pricing power" (het kunnen doorrekenen van de bijkomende kosten aan het clienteel) die het succes van een bedrijf bepaalt.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Husky34
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 394

Bericht door Husky34 »

Mooi herstel na bevestiging van jaarprognose...

Eindelijk. T werd beetje te veel die daling.

Husky34
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Husky34 »

aaaah héééérlijk.

Verhoogde prognoses, beter dan verwacht resultaten en dalende koers.

:wtf: :wtf:

Husky34
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Husky34 »

miljaar,

grote aandeelhouder die efkes 30 mln aandelen de deur uit gooit.... en dan nog aan ne lagere prijs ... F**k

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

Husky34 schreef: ↑
18 nov 2021 19:46
miljaar,

grote aandeelhouder die efkes 30 mln aandelen de deur uit gooit.... en dan nog aan ne lagere prijs ... F**k
Maar ik ben wel nieuwsgierig hoe het aandeel zal reageren op de nieuwe Covid-variant eventuele lockdowns
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Husky34
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Husky34 »

26 nov 2021 11:27
miljaar,

Maar ik ben wel nieuwsgierig hoe het aandeel zal reageren op de nieuwe Covid-variant eventuele lockdowns
Dat is idd een lichtpunt. Volgens wat is hoor vandaag zou er precies weer gehamsterd worden.

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

26 nov 2021 11:52
miljaar,

Dat is idd een lichtpunt. Volgens wat is hoor vandaag zou er precies weer gehamsterd worden.
Dat er in de VS gehamsterd gaat worden, dat is zeker. Of we naar de 35$ met Kraft gaan wat minder. Tenzij de aktie bij Lidl met de blikken witte bonen in tomatensaus (twee voor de prijs van een) nu vrijdag en zondag een overweldigend succes wordt; ;)

32,870 -0,740 (-2,20%)

Ik verwacht meer van Kellogg nu de stakingen in hun fabrieken beeindigd zijn.
"Kellogg (-0,2%) heeft een akkoord bereikt met de vakbond over een nieuw vijfjarig contract voor zijn
werknemers in een paar ontbijtgranenfabrieken in de Verenigde Staten. Daarmee komt een eind aan
bijna twee maanden staking. Werknemers van Kellogg's graan fabrieken legden op 5 oktober het werk
neer nadat hun contracten afliepen, omdat onderhandelingen over betaling en voordelen vastliepen als
gevolg van meningsverschillen tussen het bedrijf en ongeveer 1.400 vakbondsleden. "

bron: beurs bij t ontbijt

Kellogg 61,030 -0,150 (-0,25%)

Husky34
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Husky34 »

02 dec 2021 11:13
miljaar,

Dat er in de VS gehamsterd gaat worden, dat is zeker. Of we naar de 35$ met Kraft gaan wat minder. Tenzij de aktie bij Lidl met de blikken witte bonen in tomatensaus (twee voor de prijs van een) nu vrijdag en zondag een overweldigend succes wordt; ;)

32,870 -0,740 (-2,20%)

"Kellogg (-0,2%) heeft een akkoord bereikt met de vakbond over een nieuw vijfjarig contract voor zijn
werknemers in een paar ontbijtgranenfabrieken in de Verenigde Staten. Daarmee komt een eind aan
bijna twee maanden staking. Werknemers van Kellogg's graan fabrieken legden op 5 oktober het werk
neer nadat hun contracten afliepen, omdat onderhandelingen over betaling en voordelen vastliepen als
gevolg van meningsverschillen tussen het bedrijf en ongeveer 1.400 vakbondsleden. "

het feit dat kraft wordt gevraagd om data aan de overheid te leveren rond hun prijsstijgingen is de grote boosdoener.

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

02 dec 2021 12:00
02 dec 2021 11:13

32,870 -0,740 (-2,20%)

het feit dat kraft wordt gevraagd om data aan de overheid te leveren rond hun prijsstijgingen is de grote boosdoener.
Of dat de voornaamste reden is van de dalende evolutie in de laatste maand betwijfel ik.

slotkoers 2/12/2021 33,250 +0,380 (+1,16%)

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

Toch ook eens kijken naar de dividenden:

Campbell soup met een slotkoers op 3/12 van $41,130 +0,610 (+1,51%) en een Annualized Dividend van $1.48

Kraft Heinz met een slotkoers op 3/12 van $33,640 +0,390 (+1,17%) en een Annualized Dividend van $1.60

Plaats reactie