Nvidia

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

Haiko17
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 338

Re: Nvidia

Bericht door Haiko17 »

Op de Tijd las ik er dit weekend een artikel over en daarin vertelden ze inderdaad dat Tesla vorig jaar hetzelfde gedaan had en dat er toen geen roerende voorheffing is afgehouden. Hout vasthouden dus.
Port: WDP, EVS, Ageas, Barrick Gold, Shell, DEME, AVH, RTL, Texaf, VGP, AB Inbev, Melexis, Nvidia, Jensen, Prosus, Sofina, KBC, Lotus, CNDX.AS (Nasdaq-tracker), CRISPR, Umicore, Ginkgo Bioworks

Founder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3580
Contacteer:

Bericht door Founder »

Haiko17 liked last!
Bulls Make Money, Bears Make Money, Pigs Get Slaughtered

[Dit account modereert niet meer]

XtremeSpooky
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 133

Bericht door XtremeSpooky »

Bolleke schreef: ↑
25 mei 2021 20:13
Haiko17 schreef: ↑
21 mei 2021 18:05
Nvidia gaat in juni een stock split doen van 4:1: als het voorstel door de aandeelhouders wordt aanvaard zal de splitsing op 21 juni doorgaan.
Volgende woensdagavond publiceren ze hun kwartaalcijfers, die dan wellicht ook weer een kanonstart van het jaar zullen weerspiegelen: anders zouden ze wel geen stock split voorstellen.

https://www.investors.com/news/technolo ... src=A00220
Opgepast voor de Belgische aandeelhouders verkoop ervoor anders 30% roerende voorheffing aan jullie been!
Bij welke broker is dat dan wel? Ik heb het laten checken bij Binck en daar hebben ze bevestigd dat voor dit soort "dividend" geen RV wordt toegepast!

Haiko17
Premiummember
Premiummember

Bericht door Haiko17 »

Ik denk dat die idiote pestbelasting die werd geheven op een stuk van het bedrijf dat wordt afgesplitst intussen ook officieel is afgeschaft, was dat niet? Heb daar denk ik ergens iets over gelezen, maar ben niet 100% zeker of die wijziging al in 't Staatsblad is verschenen.

Bij een aandelensplit inderdaad normaal gezien nooit, maar door het feit dat ze dit als een soort dividend declareren brak bij mij ook even het koud zweet uit.
Port: WDP, EVS, Ageas, Barrick Gold, Shell, DEME, AVH, RTL, Texaf, VGP, AB Inbev, Melexis, Nvidia, Jensen, Prosus, Sofina, KBC, Lotus, CNDX.AS (Nasdaq-tracker), CRISPR, Umicore, Ginkgo Bioworks

XtremeSpooky
Forum actieveling
Forum actieveling

04 jun 2021 09:39
Ik denk dat die idiote pestbelasting die werd geheven op een stuk van het bedrijf dat wordt afgesplitst intussen ook officieel is afgeschaft, was dat niet? Heb daar denk ik ergens iets over gelezen, maar ben niet 100% zeker of die wijziging al in 't Staatsblad is verschenen.

Bij een aandelensplit inderdaad normaal gezien nooit, maar door het feit dat ze dit als een soort dividend declareren brak bij mij ook even het koud zweet uit.
Bij Tesla hebben ze op identiek dezelfde manier een split gedaan en werd het ook niet afgehouden dus waarom hier wel?

Ik zou het zonde vinden om te moeten verkopen en terug kopen ...
Haiko17 liked last!

Bolleke
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 15

Bericht door Bolleke »

XtremeSpooky schreef: ↑
02 jun 2021 09:17
Bolleke schreef: ↑
25 mei 2021 20:13
21 mei 2021 18:05
Nvidia gaat in juni een stock split doen van 4:1: als het voorstel door de aandeelhouders wordt aanvaard zal de splitsing op 21 juni doorgaan.
Volgende woensdagavond publiceren ze hun kwartaalcijfers, die dan wellicht ook weer een kanonstart van het jaar zullen weerspiegelen: anders zouden ze wel geen stock split voorstellen.

https://www.investors.com/news/technolo ... src=A00220
Opgepast voor de Belgische aandeelhouders verkoop ervoor anders 30% roerende voorheffing aan jullie been!
Bij welke broker is dat dan wel? Ik heb het laten checken bij Binck en daar hebben ze bevestigd dat voor dit soort "dividend" geen RV wordt toegepast!
Bij Bolero, en ook nu heb ik een antwoord gehad dat er geen is :down: :down:
ABI-ACKB-ADYEN-AGS-AD-ALFEN-BABA-GOOG-AMZN-AAPL-ARGX-ASML-BIDU-BFIT-BPOST-CCEP-CPINV-CMCOM-CRM-DDOG-DAR-DXCM-DIE-DSM-ECONB-ELI-EURNB-FB-FAGRO-FLOW-GBLB-IVA-JD-TKWY-LIN-LOTB-LVMH-MTCH-MCD-MELE-MSFT-MITRA-NVDA-NIU-ONTEX-OBEL-PYPL-PLUG-PRX-QCOM-RES-SGO-SHOP-SOF-TCEHY-TSLA-TESB-TUB-VGP-FP

Bolleke
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 15

Bericht door Bolleke »

Had terug een mail gestuurd naar Bolero met nogmaals de vraag of er RV van 30% zal moeten betaald worden, en kreeg weer het antwoord dat zij hierop niet kunnen antwoorden omdat tot op het laatste moment van splitsing de fiscale behandeling kan wijzigen.
Werkt KBC-Bolero mee met de staat om extra inkomsten?
Hebben Bick en Key trade bank dit via mail bevestigd dat er geen RV zal moeten betaald worden?
ABI-ACKB-ADYEN-AGS-AD-ALFEN-BABA-GOOG-AMZN-AAPL-ARGX-ASML-BIDU-BFIT-BPOST-CCEP-CPINV-CMCOM-CRM-DDOG-DAR-DXCM-DIE-DSM-ECONB-ELI-EURNB-FB-FAGRO-FLOW-GBLB-IVA-JD-TKWY-LIN-LOTB-LVMH-MTCH-MCD-MELE-MSFT-MITRA-NVDA-NIU-ONTEX-OBEL-PYPL-PLUG-PRX-QCOM-RES-SGO-SHOP-SOF-TCEHY-TSLA-TESB-TUB-VGP-FP

Haiko17
Premiummember
Premiummember

Bericht door Haiko17 »

Ik maak liever geen slapende honden wakker, ik vraag dat niet. Ik pols gewoon eens op dit forum ;)
En mochten ze het doen, dan zal deze hond wel eens heftig bijten naar Binck, maar bon, aangezien het bij Tesla goed is gegaan ga ik ervan uit dat het ook hier wel in orde komt.

XtremeSpooky
Forum actieveling
Forum actieveling

08 jun 2021 11:56
Ik maak liever geen slapende honden wakker, ik vraag dat niet. Ik pols gewoon eens op dit forum ;)
En mochten ze het doen, dan zal deze hond wel eens heftig bijten naar Binck, maar bon, aangezien het bij Tesla goed is gegaan ga ik ervan uit dat het ook hier wel in orde komt.
Ik heb een mail van Binck dat er geen RV niet van toepassing is voor dit soort splits. Ook een recent artikel in de tijd suggereert dat Nvidia exact hetzelfde doet als Tesla heeft gedaan met stock split en ook daar werd niets afgehouden.

Ben wel eens benieuwd wat met de koers gaat gebeuren tussen 21 juni en 21 juli -> 21 juni gaat de koers direct gedeeld door 4, maar je hebt die extra 3 aandelen pas 1 maand later, dus verkopen kan ook slechts voor 1/4e van je totaal bezit?

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1396

Bericht door Wimpie85 »

(ABM FN-Dow Jones) Nvidia heeft DeepMap gekocht om zo zijn kaarten voor autonoom rijden te verbeteren. Dit meldde Nvidia zonder financiële details te verstrekken.

Kaarten voor autonoom rijden moeten veel gedetailleerder zijn dan kaarten die mensen gebruiken om zelf te navigeren. Het komt volgens Nvidia neer op nauwkeurigheid tot op de centimeter. En daarin voorzien de high definition kaarten van DeepMap.

DeepMap is slechts vijf jaar geleden opgericht door James Wu en Mark Wheeler die eerder bij Google, Apple en Baidu werkten.

Uitgaande van groen licht door de toezichthouders wordt de transactie in het derde kwartaal van dit jaar afgerond.

Plaats reactie