Nio inc

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

Claudio
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 7

Re: Nio inc

Bericht door Claudio »

Ik geloof in Nio op de Chinese markt. Maar dat Europeanen veel geld gaan geven aan een Chinese wagen wil ik nog zien. Time will tell zeker?

En dan is er nog de mogelijke delisting van Chinese bedrijven in de VS.

ritchie
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 158

Bericht door ritchie »

NIO Launches Flexible Battery Upgrading Service
December 6, 2021

(Source: NIO)

Chinese electric vehicle (EV) maker NIO on Sunday launched its 100 kilowatt-hour battery, as well as a battery upgrading plan. Users of the 70-kWh battery can now choose to either purchase the new battery for a perpetual upgrade or flexibly upgrade for either 880 yuan ($133) per month or 7,980 yuan per year.

At a media communications meeting held on Sunday, Shen Fei, vice president of NIO, and Qin Lihong, co-founder of NIO, shared their opinions on “flexible power exchange” and “system competitiveness,” respectively.

Shen Fei believes that the value of power exchange lies in four aspects: speed, battery upgrade, battery health and quick recovery of defective batteries.

Qin Lihong attributed the system competition to four aspects: car, service, digital experience and lifestyle.

For automobile development, Qin Lihong shared three stages of automobile industry development. The first one is a one-way mode of communication, and the role of consumers is only that of an audience. The second one is the email communication with users, which affects the brand’s reputation to a certain extent. The focus at this stage is upgraded from car to car intelligent technology. The communication mode of the third stage is based on the mobile internet. Consumer experience determines the brand’s reputation.

Regard NIO’s profit, the company hopes to judge its ability from a long-term perspective. At present, NIO’s gross profit margin’s calculation base covers expenses of marketing and management, while its financing funds are basically used for R&D. It is expected that in the first half of next year, the platform intelligent hardware of the sold models will be upgraded from NT1.0 to NT2.0.

loe
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 46

Bericht door loe »

En we zakken lekker door!

Droopymaes
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 319

Bericht door Droopymaes »

Morgen Nio-Day ...
Wat zijn de verwachtingen?

medaar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 53

Bericht door medaar »

Claudio schreef: ↑
03 dec 2021 09:40
Ik geloof in Nio op de Chinese markt. Maar dat Europeanen veel geld gaan geven aan een Chinese wagen wil ik nog zien. Time will tell zeker?

De Japanse wagens zijn toch ook goed ingeburgerd. Nadien kwamen de Koreaanse merken. Goedkoper, degelijk en goed uitgerust.

ritchie
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door ritchie »

8 HOURS AGO

Tesla Rival Nio Reportedly Prepares for U.S. Entry, Ramps Up Hiring

https://www.thestreet.com/investing/tes ... -up-hiring

Claudio
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 7

Bericht door Claudio »

medaar schreef: ↑
18 dec 2021 02:06

De Japanse wagens zijn toch ook goed ingeburgerd. Nadien kwamen de Koreaanse merken. Goedkoper, degelijk en goed uitgerust.
Nio is niet goedkoper. Een startbedrag van 60.000 € voor een ES8 : dat is geen segment voor de gewone man. De prijs was naats de kwaliteit inderdaad de aantrekkingskracht van de Japanners en de Koreanen. Maar Chinezen die met de A-merken concurreren : ik wil het nog zien.

ritchie
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door ritchie »

28 dec 2021 09:06
medaar schreef: ↑
18 dec 2021 02:06

Nio is niet goedkoper. Een startbedrag van 60.000 € voor een ES8 : dat is geen segment voor de gewone man. De prijs was naats de kwaliteit inderdaad de aantrekkingskracht van de Japanners en de Koreanen. Maar Chinezen die met de A-merken concurreren : ik wil het nog zien.
Basisprijs ET5 ,de nieuwe middenklasse, is 46000€ voor de instap versie

https://www.autowereld.be/autonieuws/ni ... odel3.html

loe
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 46

Bericht door loe »

52w low.

ritchie
Forum actieveling
Forum actieveling