Cameco Corp
-
- Forum veteraan
- waarderingen: 135
Re: Cameco Corp
Men voorspelt duidelijk dat de kaap van 60$ gewoon overschreden is, en niet vlug zal terugkomen. Uranium de place to be om in te investeren vooral omdat het jaren zal duren om een gesloten mijn terug te activeren, analisten spreken nu al over een housse zeker al tot 2030.
Er zijn zeker ook miners die destijds een voorraad (goedkope) Uranium hebben ingeslagen als investering UEC (US) is er zo een ,maar ook Denison (Canada)zou over een voorraad beschikken die nu erg in waarde aan het stijgen is.
Voordeel daarvan is dat men die voorraad (waarvan de waarde nu erg aan het stijgen is)zal kunnen gebruiken om het realiseren van hun plannen.
Er zijn zeker ook miners die destijds een voorraad (goedkope) Uranium hebben ingeslagen als investering UEC (US) is er zo een ,maar ook Denison (Canada)zou over een voorraad beschikken die nu erg in waarde aan het stijgen is.
Voordeel daarvan is dat men die voorraad (waarvan de waarde nu erg aan het stijgen is)zal kunnen gebruiken om het realiseren van hun plannen.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

de Senacour schreef:
> Men voorspelt duidelijk dat de kaap van 60$ gewoon overschreden is, en niet
> vlug zal terugkomen. Uranium de place to be om in te investeren vooral
> omdat het jaren zal duren om een gesloten mijn terug te activeren,
> analisten spreken nu al over een housse zeker al tot 2030.
> Er zijn zeker ook miners die destijds een voorraad (goedkope) Uranium
> hebben ingeslagen als investering UEC (US) is er zo een ,maar ook Denison
> (Canada)zou over een voorraad beschikken die nu erg in waarde aan het
> stijgen is.
>
> Voordeel daarvan is dat men die voorraad (waarvan de waarde nu erg aan het
> stijgen is)zal kunnen gebruiken om het realiseren van hun plannen.
Cameco heeft gisteren wel een slechte dag gehad, zowel in Toronto als New York: bijna 5% minder.
> Men voorspelt duidelijk dat de kaap van 60$ gewoon overschreden is, en niet
> vlug zal terugkomen. Uranium de place to be om in te investeren vooral
> omdat het jaren zal duren om een gesloten mijn terug te activeren,
> analisten spreken nu al over een housse zeker al tot 2030.
> Er zijn zeker ook miners die destijds een voorraad (goedkope) Uranium
> hebben ingeslagen als investering UEC (US) is er zo een ,maar ook Denison
> (Canada)zou over een voorraad beschikken die nu erg in waarde aan het
> stijgen is.
>
> Voordeel daarvan is dat men die voorraad (waarvan de waarde nu erg aan het
> stijgen is)zal kunnen gebruiken om het realiseren van hun plannen.
Cameco heeft gisteren wel een slechte dag gehad, zowel in Toronto als New York: bijna 5% minder.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.
-
- Forum veteraan
Is zeker waar, alle Uranium aandelen hebben trouwens klappen gekregen. We leven nu eenmaal in een tijd waar beleggers zeer vlug winst enige willen binnen halen en dat ook vooral in de Crash maand bij uitstek Oktober. Ikzelf blijf gewoon zitten en onderneem niets, het is wel mogelijk dat ik mss. nog een andere positie inneem.
-
- Forum veteraan
China Nuclear International Corporation maakt een akoord met Cameco . Tot nu toe werd algemeen gedacht dat China zich vooral tot Kazaktomprom zou richten wat bevoorrading betreft,niet dus.
Cameco Marks Uranium Supply Agreement with China Nuclear International Corporation
Saskatoon, Saskatchewan, Canada, October 29, 2023
Cameco (TSX: CCO; NYSE: CCJ) has signed a uranium supply agreement with China Nuclear International Corporation, a subsidiary of China National Nuclear Corporation (CNNC), one of the country’s largest nuclear power operators.
The contract, finalized earlier this year, was marked as part of the 2023 International Forum on Natural Uranium Industry taking place in Beijing.
Cameco Marks Uranium Supply Agreement with China Nuclear International Corporation
Saskatoon, Saskatchewan, Canada, October 29, 2023
Cameco (TSX: CCO; NYSE: CCJ) has signed a uranium supply agreement with China Nuclear International Corporation, a subsidiary of China National Nuclear Corporation (CNNC), one of the country’s largest nuclear power operators.
The contract, finalized earlier this year, was marked as part of the 2023 International Forum on Natural Uranium Industry taking place in Beijing.
-
- Forum veteraan
Als men de zaak wat nader bekijkt ziet het er naar uit dat het om een hoeveelheid Uranium gaat die een 60 reactors kan voeden voor de komende jaren, China zal dus helemaal niet alleen uranium bij Kazaktomprom kopen.
-
- Forum veteraan
Waarom is het hier zo stil, kan niet aan de prestaties van Cameco liggen we zijn nu al ruim boven de 44 $ gegaan niemand heeft aandelen van dit bedrijf blijkbaar??
Misschien omdat "gede", die jaren aan een stuk beweerde dat er gigantische bovengrondse reserves waren, weggelopen is?
Het is niet meer nodig om constant tegengas te geven.
Ik heb wel callopties geschreven op Cameco aan 45 USD.
De bomen groeien nu eenmaal niet tot aan de hemel...
Mocht de koers verderstijgen dan is die resterende winst voor mijn medebelegger. Ik ben niet egoïstisch
Het is niet meer nodig om constant tegengas te geven.
Ik heb wel callopties geschreven op Cameco aan 45 USD.
De bomen groeien nu eenmaal niet tot aan de hemel...
Mocht de koers verderstijgen dan is die resterende winst voor mijn medebelegger. Ik ben niet egoïstisch

-
- Forum veteraan
Er zijn gewoon dingen aan de hand die Gede verkeerd heeft ingeschat, vind het jammer dat men daarvoor gewoon weggaat iedereen die belegt zal u kunnen vertellen dat men op een bepaald moment het volledig verkeerd heeft gedaan ( en daardoor de gevolgen heeft ondergaan) daarvoor moet u niet vertrekken U kan Uw mening veranderen en zeggen ik was toch wel erg fout die keer .
Ik hoor wel van mensen in de sector dat er nooit een boycot op Russisch Uranium zal komen gewoon omdat niemand het zich kan permiteren (Daar had Gede wel gelijk over).
Een oude mijn heropstarten kan ook 4-5 jaren in beslag nemen, een geheel nieuw project duurd nog veel langer alles heeft te maken met de ondergrond waar Uranium zich in bevind dat kan in verschillende lagen ook andere uitdagingen teweeg brengen in een en dezelfde mijn.
het is bijgevolg geen wonder dat bijna niemand er al van spreekt om mijnen te proberen heropenen aan de prijzen van vandaag.
Ik hoor wel van mensen in de sector dat er nooit een boycot op Russisch Uranium zal komen gewoon omdat niemand het zich kan permiteren (Daar had Gede wel gelijk over).
Een oude mijn heropstarten kan ook 4-5 jaren in beslag nemen, een geheel nieuw project duurd nog veel langer alles heeft te maken met de ondergrond waar Uranium zich in bevind dat kan in verschillende lagen ook andere uitdagingen teweeg brengen in een en dezelfde mijn.
het is bijgevolg geen wonder dat bijna niemand er al van spreekt om mijnen te proberen heropenen aan de prijzen van vandaag.
ik heb de helft van mijn participatie verkocht aan 38 usd. Inderdaad zeer mooie toekomst maar de waardering van Cameco is zoo hoog in termen van KW, EBITDA/EV, boekwaarde per aandeel, etc
-
- Forum veteraan
Is zo,maar er is ook een factor waar wij geen controle op hebben, en die nu stijgend is nl. die Uranium Spot Prijs het is heel moeilijk te zeggen hoe duur Cameco zijn produkt zal kunnen verkopen terwijl die echt in een stijgende trent zit.
Je moet je voorstellen er is nu een tekort, wel India wil absoluut tussen nu en 2031/ 20 Nuc. Centrales erbij wat het tekort nog eens een enorme boost zal geven. Er is op dit ogenblik nog geen enkele miner die spreekt v/e heropening (wat nog jaren wachten is) of een nieuwe mijn opstarten ook niet aan de koers van vandaag.(Denk dan maar op echt langere termijn)
josymar liked last!
Je moet je voorstellen er is nu een tekort, wel India wil absoluut tussen nu en 2031/ 20 Nuc. Centrales erbij wat het tekort nog eens een enorme boost zal geven. Er is op dit ogenblik nog geen enkele miner die spreekt v/e heropening (wat nog jaren wachten is) of een nieuwe mijn opstarten ook niet aan de koers van vandaag.(Denk dan maar op echt langere termijn)