Snapchat (SNAP)

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
Plaats reactie
Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 1822

Re: Snapchat (SNAP)

Berichtdoor Beheerder » 02 Aug 2017 10:15

Die van de 115 aandelen is een advocaat als ik het goed lees. Zo erg zal hij het dan toch niet voelen en misschien heeft hij de aandelen niet meer. Bij Facebook kan ik het verdienmodel nog begrijpen maar bij Snap niet. Ik las vanochtend dat zij een fabrikant van selfierobots/camer's willen overnemen. Door middel van overnames kan het misschien nog iets worden.
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 10 Aug 2017 22:19

-8% nabeurs want de kwartaalcijfers stellen teleur en gebruikers groeien niet volgens verwachting: https://www.bloomberg.com/amp/news/arti ... -estimates

kwintenvk
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 30

Berichtdoor kwintenvk » 10 Okt 2017 17:37

Zonet een turbo short gekocht op SNAP.

Wat denken jullie hiervan?

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2735

Berichtdoor jens_dev » 10 Okt 2017 18:09

Ik vind het businessmodel van Snap maar niets, maar zou toch nooit een short erop durven kopen. Op korte termijn kan er vanalles gebeuren.
Never waste a good crisis

kwintenvk
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 30

Berichtdoor kwintenvk » 08 Nov 2017 09:38

Snap, het bedrijf achter de populaire app Snapchat, heeft het in het derde kwartaal slechter gedaan dan verwacht. Het aandeel kreeg meteen een klap op de beurs.

Het aantal dagelijkse gebruikers van Snapchat klokte in het derde kwartaal af op gemiddeld 178 miljoen. Dat zijn er wel 17 procent meer op jaarbasis. Maar analisten hadden meer dan 180 miljoen gebruikers verwacht.

De omzet steeg wel met 62 procent tot bijna 208 miljoen dollar, maar bleef ook al onder de verwachte 235,5 miljoen dollar. Het nettoverlies bedroeg ruim 443 miljoen dollar.

De winstgevendheid werd hard geraakt door fors hogere kosten, onder meer voor ontwikkeling en marketing. Snap heeft ook te maken met felle concurrentie voor advertenties van rivalen als Facebook en Google.

Maar een groter probleem is volgens Snap dat mensen klagen dat ze niet weten hoe de app te gebruiken. Daarom wordt de app grondig aangepast. 'We weten niet hoe onze gebruikers zullen reageren op de redesign van de app. Maar we zijn bereid het risico te nemen. We denken dat het op lange termijn soelaas zal brengen', aldus CEO Evan Spiegel.

Het aandeel Snap verloor op Wall Street dinsdagavond 16 procent.

Bron: De Tijd

Deze morgen mijn turbo short verkocht met 50% winst

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 08 Nov 2017 14:53

jens_dev schreef:Ik vind het businessmodel van Snap maar niets, maar zou toch nooit een short erop durven kopen. Op korte termijn kan er vanalles gebeuren.

Case in point:
"In de voorbeurshandel schoot het aandeel Snap tot 34 procent hoger nadat het eerder bijna 20 procent had verloren als reactie op lager dan verwachte advertentie-inkomsten."

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 08 Nov 2017 15:02

Ik zie een pre-open van -10,6% momenteel en ik begrijp niet dat De Tijd niet vermeld dat het om nabeurshandel ging omdat de cijfers gisteren nabeurs kwamen.

Overigens opvallend dat ze nu de app sterk willen veranderen, dat kan ze gebruikers gaan kosten. Ik zie ook niet goed in waar hun verdienmodel op gebaseerd is want ik dacht dat ongeveer 80% van de gebruikers jonger dan 20 jaar zijn.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 08 Nov 2017 15:09

Wel, ik las dat Tencent een belang van 10% had genomen. Dat leidt natuurlijk tot speculatie. Info van Tijd klopt idd niet helemaal (:

multikris
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 15

Berichtdoor multikris » 20 Apr 2018 17:29

Two stocks you should always put money on: Snap Inc. (SNAP), Allergan plc (AGN)
By Nick Cummings - April 20, 2018

Snap Inc. (NYSE:SNAP) market capitalization at present is $18.26B at the rate of $14.84 a share. The firm’s price-to-sales ratio was noted 21.79 in contrast with an overall industry average of 6.53. Most of the active traders and investors are keen to find ways to compare the value of stocks. The price-to-sales ratio offers a simple approach in this case. They just need to take the company’s market capitalization and divide it by the company’s total sales over the past 12 months.

How Company Returns Shareholder’s Value?
Dividends is a reward scheme, that a company presents to its shareholders. There can be various forms of dividends, such as cash payment, stocks or any other form. This payment is usually a part of the profit of the company. A company’s dividend is mostly determined by its board of directors and it requires the shareholders’ approval. Snap Inc. (NYSE:SNAP) for the trailing twelve months paying dividend with the payout ratio of 0.00% to its shareholders. Over the last year Company’s shares have been trading in the range of $11.28 and $23.57. Over the last year Company’s shares have been trading in the range of $11.28 and $23.57. The stock is above its 52-week low with 31.56% and is in the wake of its 52-week high with -37.04%.

Performance & Technicalities
In the latest week Snap Inc. (NYSE:SNAP) stock volatility was recorded 3.31% which for the previous full month was noted 4.47%. Meanwhile the stock weekly performance was subdued at -0.54%, which was down for the month at -7.25%. Likewise, the upbeat performance for the last quarter was 5.92% and for the full year it was -28.03%. Moreover the Company’s Year To Date performance was 1.57%. Now a days one of the fundamental indicator used in the technical analysis is called Stochastic %D”, Stochastic indicator was created by George Lane. The stochastic is a momentum indicator comparing the closing price of a security to the range of its prices over a fix period of time. The gauge is based on the assumption that if price surges, the closing price tends towards the values that belong to the upper part of the area of price movements in the preceding period. On the other hand if price drops, the contrary is right. For Snap Inc. (NYSE:SNAP), Stochastic %D value stayed at 54.41% for the last 9 days. Considering more the value stands at 43.67% and 34.19% for 14 and 20 days, in that order.

multikris
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 15

Berichtdoor multikris » 20 Apr 2018 17:31

Snap Inc (SNAP) PT Raised to $21 at Credit Suisse
April 20, 2018 6:53 AM EDT
Credit Suisse raised its price target on Snap Inc (NYSE: SNAP) to $21.00 (from $20.00) while maintaining an Outperform rating ...