Materialise 3 D printing Leuven Nasdaq

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 97

Re: Materialise 3 D printing Leuven Nasdaq

Bericht door de Senacour »

zit in een zeer populaire sector,en vlamt naar boven,er zijn er nog in 3D printing die zulke hoge koersen gehaald hebben,en nu terug op de bodem liggen.

Belgam21
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 31

Bericht door Belgam21 »

de Senacour schreef:
23 dec 2020 15:03
zit in een zeer populaire sector,en vlamt naar boven,er zijn er nog in 3D printing die zulke hoge koersen gehaald hebben,en nu terug op de bodem liggen.
Klopt.
Desalniettemin zeer aangenaam om mee te maken als je ze aan iets minder dan 16 dollar hebt opgepikt. Ik heb ze opgenomen in een groepsportefeuille die ik beheer, waarvan we op voorhand beslist hebben enkel buy en hold strategie toe te passen. Een grotere positie hadden in Alfen genomen en maar wat blij met die buy en hold afspraak.

ancaoli
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1388

Bericht door ancaoli »

Belgam21 schreef:
24 dec 2020 10:25
de Senacour schreef:
Klopt.
Desalniettemin zeer aangenaam om mee te maken als je ze aan iets minder dan 16 dollar hebt opgepikt. Ik heb ze opgenomen in een groepsportefeuille die ik beheer, waarvan we op voorhand beslist hebben enkel buy en hold strategie toe te passen. Een grotere positie hadden in Alfen genomen en maar wat blij met die buy en hold afspraak.
Mooi gedaan. Ik gaf ze een paar jaren terug aan 6,5 en na verkoopsadvies van KBC (denk ik) verkocht rond de 8-9... Achteraf is het altijd gemakkelijk praten en but & hold die ik enkel voor een gedeelte van mijn portefeuille ; voor aandelen waar je moet wachten tot de waarde naar boven komt, zoals Accentis en Roularta. Dit type aandeel had ik sowieso getrade, in dit geval was je strategie duidelijk de beste. Koers blijft wel onverklaarbaar...
Vaste Portefeuille:Recticel, WRN, Accentis, Global G, Roularta, Agfa, Ontex, OCI, Sorrento, Inventiva

Schaakfanaat
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 211

Bericht door Schaakfanaat »

ancaoli schreef:
24 dec 2020 11:17
Belgam21 schreef:
24 dec 2020 10:25
de Senacour schreef:
Klopt.
Mooi gedaan. Ik gaf ze een paar jaren terug aan 6,5 en na verkoopsadvies van KBC (denk ik) verkocht rond de 8-9... Achteraf is het altijd gemakkelijk praten en but & hold die ik enkel voor een gedeelte van mijn portefeuille ; voor aandelen waar je moet wachten tot de waarde naar boven komt, zoals Accentis en Roularta. Dit type aandeel had ik sowieso getrade, in dit geval was je strategie duidelijk de beste. Koers blijft wel onverklaarbaar...
Altijd moeilijk, dit soort aandelen. Hoe lang (durf) je ze bijhouden, en hoe plak je er een juiste waardering op. Ik heb er een of twee keer een aantal dollars aan verdiend, ook in de buurt van 10.
Een van mijn kameraden heeft lang enkel en alleen in Materialise gehandeld op de beurs, enkel op basis van technische analyse. Die is er begin dit jaar (ook al zei de technische analyse duidelijk iets anders) er ook uit pure hoogtevrees uitgestapt.

Proficiat, Belgam21, met het vasthouden. Geniet van de winst.

Belgam21
Forum verkenner
Forum verkenner

Bericht door Belgam21 »

De koers is volledig losgeslagen.
Mocht ik op die portefeuille geen buy en holdstrategie op hebben ik zou me constant afvragen of ik nu moest verkopen of niet. Dat is me nu bespaard gebleven.
Ik had 2j geleden ofzo ook gala aan 90 gekocht en ook blijv zitten.
Dus de waarheid heb ik niet in pacht.
Bedankt voor de positieve reacties wel.
Beste wensen

de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 97

Bericht door de Senacour »

Proficiat aan de mensen die een grote opwaartse rit hebben gehad,geen idee of Mat. nu verder zal stijgen/of dalen,blijft een intresant bedrijf,en mijn order van 9$ staat er nog steeds.......

Zalige en aangename feesten aan iedereen.

Belgam21
Forum verkenner
Forum verkenner

Bericht door Belgam21 »

De waanzin blijft maar duren.
De koers was zonet eventjes boven de 70 gegaan.

Blackbelt
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 579

Bericht door Blackbelt »

Yep, ik ben uitgestapt (te vroeg aan 38$).
Blijkbaar zit Materialise in een paar zeer populaire trackers die blind aangekocht worden.

Bubble is inflating here...

ancaoli
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1388

Bericht door ancaoli »

Blackbelt schreef:
21 jan 2021 10:17
Yep, ik ben uitgestapt (te vroeg aan 38$).
Blijkbaar zit Materialise in een paar zeer populaire trackers die blind aangekocht worden.

Bubble is inflating here...
Uitgestapt rond de 10... Pijnlijk
Vaste Portefeuille:Recticel, WRN, Accentis, Global G, Roularta, Agfa, Ontex, OCI, Sorrento, Inventiva

Karl
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 782

Bericht door Karl »

Materialise koopt ticket tot fabrieken van morgen
TOM MICHIELSEN
Vandaag om 10:05

Het Leuvense 3D-printingbedrijf Materialise neemt het Amerikaanse Link 3D over, dat software maakt om 3D-printers te doen werken in 'klassieke' fabrieken. ‘3D-printing wordt steeds belangrijker in industriële serieproductie.’

Stel: de vliegtuigbouwer Boeing heeft voor een nieuw toesteltype een lichtgewicht onderdeel nodig. Per vliegtuig gaat het maar om enkele specifieke onderdelen, maar op de driehonderd vliegtuigen die het van dat type jaarlijks bouwt, gaat het om honderden. Tot voor enkele jaren kwam 3D-printing niet aanmerking voor dit soort seriewerk. Het leende zich vooral tot unieke stukken op maat en kleine reeksen, zoals medische implantaten, schoenzolen of onderdelen voor prototypes.

https://www.tijd.be/ondernemen/technolo ... n/10297680
Gekko4ever liked last!

Plaats reactie