Materialise 3 D printing Leuven Nasdaq

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

de Senacour
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 171

Re: Materialise 3 D printing Leuven Nasdaq

Bericht door de Senacour »

Vooral de medische afdeling doet het enorm goed met een groei van boven de 10%, maar uiteindelijk boeken alle afdelingen een groei wat op zich ook wel goed is , denk ook dat de koers van vandaag vrij aantrekkelijk is.

de Senacour
Forum veteraan
Forum veteraan

Zie nu op mijn volglijst dat Materialise een groene banner heeft met: Inkomsten zijn verslaan m.a.w. toch beter dan meerdere analisten hadden verwacht.

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 761

Bericht door wimvd »

Uit De Tijd vandaag: Bod op sectorgenoot Materialise

Het 3D-printingbedrijf Stratasys
SSYS
10,53%
, ­sectorgenoot van het Leuvense Materialise
MTLS
0,30%
, heeft een overnamebod ontvangen van Nano Dimensions tegen 16,5 dollar per aandeel cash. Nano bezit al 14 procent van Stratasys.
Stratasys trekt in een reactie 9 procent hoger. Materialise blijft dicht bij huis.

wiedes
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 72

Bericht door wiedes »

KBC Securities gelooft er nog in: Kopen aanbeveling met een koersdoel van 12 $.
Motivatie van de aanbeveling
De vraag naar de producten en oplossingen van Materialise bleef
gedurende het hele 3e kwartaal 23 solide. Hoewel de onzekere
wereldwijde macro-economische omstandigheden vooral een
impact hadden op het segment Productie, bleef de omzet van
Materialise in het 3e kwartaal 23 groeien (3% j/j), vooral dankzij
de omzetstijging van het Medical segment. Tegelijkertijd groeide
de EBITDA van Materialise in het derde kwartaal van 2013 met
55% j-o-j tot € 7,9 miljoen dankzij de focus op schaaleffecten en
kostenbeheersing, zonder afbreuk te doen aan de voortdurende
investeringen in de groeimarkten. De omzetgroei die elk van haar
bedrijfssegmenten in de eerste negen maanden van dit jaar heeft
geboekt, sterkt Materialise in het vertrouwen dat haar omzet in
FY23 ruim binnen haar eerder gecommuniceerde bandbreedte van
€ 255 miljoen tot € 260 miljoen zal liggen (KBCSe € 261,7
miljoen). Tegelijkertijd handhaaft Materialise haar FY23E Adj.
EBITDA guidance van tussen €28m en €33m (KBCSe €32,5m).
Brigitte de Vet-Veithen zal Fried Vancraen opvolgen als CEO. Fried
Vancraen wordt de nieuwe voorzitter van de raad van bestuur, als
opvolger van Peter Leys, die lid blijft van de raad van bestuur.
Biobel liked last!

de Senacour
Forum veteraan
Forum veteraan

Ik moet zeggen dat Materialise een goede reputatie aan het uitbouwen is in de zorg, ik hoor van heupen die gemaakt worden door het bedrijf onder andere,*ken iemand die er een gaat krijgen van Materialise) het bedrijf maakt ook waarheidsgetrouw een hart na, chirurgen kunnen deze op voorhand bestuderen en bekijken hoe ze het gaan aanpakken voor de patient in het ziekenhuis is.
Hoe het met het bedrijf volledig gaat geen idee, maar ik denk ook dat de beurskoers echt te laag is nu.
wiedes liked last!

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 761

Bericht door wimvd »

Gisteren van de opleving gebruik gemaakt om m'n positie op -60% te verkopen. Het geld dat nog overblijft mag na 2,5 jaar wel eens (elders) beginnen renderen, ga het gewoon in IWDA steken. Stock picking blijft toch zeer moeilijk voor de modale belegger, zelf na 20 jaar. Voor corona had ik ze in m'n watchlist aan 8$ ... met lede ogen zag ik ze stijgen naar 70$. Dan maar een afkoeling afgewacht en gekocht aan 24$ in 2021, bijgekocht op 10$. Ik begrijp er nog altijd niets van waarom dit beloftevol bedrijf er niet in kan slagen een deftige winst te draaien en een positieve beursperceptie te krijgen. Teveel concurrenten op dezelfde markt? Het is altijd al iets geweest met deze, alles op NASDAQ kent ongekende hoogtes en ons genoteerde Belg op NASDAQ blijft onderuit gaan. Dit was sowieso m'n enigste speculatieve positie in port (al de rest zijn dividendaandelen bij mij), wel ja, de speculatie is negatief uitgedraaid.
In ieder geval, nu ik eruit ben, kunnen we misschien dan eindelijk toch beginnen stijgen voor jullie die er nog in zitten :lol:

de Senacour
Forum veteraan
Forum veteraan

Volg dit bedrijf al heel lang, maar heb de eerste keer de trein gemist, was altijd al van plan er te kopen op 8 Euro wat ook gebeurd is. Het is zowat het enige Nasdaq aandeel bij mij heb ook gekocht omdat het een Belgisch bedrijf is.
Wat ik zie dat in deze sector er zeer grote schommelingen zijn in aandelen waarden niet alleen hier bij materialise.
Ik wacht gewoon af wat de toekomst zal brengen dit bedrijf bestaat al zeer lang en ik denk dat ze daardoor ook wel door het dal heen kunnen geraken het is gewoon afwachten ....en ik geef toe met Nasdaq aandelen is dit een zeer moeilijk iets.

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1401

Bericht door Umi »

de Senacour schreef: ↑
13 feb 2024 10:42
Volg dit bedrijf al heel lang, maar heb de eerste keer de trein gemist, was altijd al van plan er te kopen op 8 Euro wat ook gebeurd is. Het is zowat het enige Nasdaq aandeel bij mij heb ook gekocht omdat het een Belgisch bedrijf is.
Wat ik zie dat in deze sector er zeer grote schommelingen zijn in aandelen waarden niet alleen hier bij materialise.
Ik wacht gewoon af wat de toekomst zal brengen dit bedrijf bestaat al zeer lang en ik denk dat ze daardoor ook wel door het dal heen kunnen geraken het is gewoon afwachten ....en ik geef toe met Nasdaq aandelen is dit een zeer moeilijk iets.
Ze hebben pakweg 90M cash op de balans dacht ik? Tuurlijk geraken ze door moeilijke tijden ;)

Brahim_av
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 337

Bericht door Brahim_av »

De koers van Materialise is sinds januari 2022 gezakt van zo'n $22 naar een all times low van zo'n $5 in oktober '23.
De koers vandaag flirt met de $6 grens, vergelijkbaar met het niveau van 8 jaar geleden in februari 2016 ($5.22)
toen de koers historisch laag noteerde.
Vanaf mei 2017 tot 17 dec 2018 noteerde de koers steeds boven de $10 en lager dan $16.
Nog in dec 2018 ging de koers hoger tot $22.0,
dan weer lager met een volgende dieptepunt pas in maart 2020 van $10.7

Nadien is in 2020 en 2021 de koers gestegen tot een astronomische piek van $87 in feb 2021.
Deze hoge koersen waren het gevolg van zware investeringen door Cathie Woods ARK fonds en
ook andere investeerders.

Ik moet wel zeggen het jaar 2022 was ook een uitzonderlijk jaar, mogelijk was het aandeel
wat overgewaardeerd in 2022, en al zeker extreem overgewaardeerd in 2020/21 zoals hierboven uitgelegd.

Cathie ARK fonds heeft het belang in Materialise over het jaar 2022 zo goed als volledig afgebouwd
dit heeft de koers duidelijk geen goed gedaan.
In compbinatie met de stijgende rentes waren 2022 en 2023 dus geen goede jaren.
Cathie heeft haar laatste aandelen verkocht begin 2023, waardoor begin maart 2023 de koers
gezakt was naar zo'n $8.8.

De beurskoers van de laatste jaren is dus zeker geen goede graatmeter voor de waardering van het aandeel.
Volgens mij zijn ze nu wel sterk ondergewaardeerd, gezien we zwaar onder het niveau
van 10 jaar geleden noteren. Verder heb je ook een gemiddeld koersdoel van zo'n $12 van enkele analysten.
Dat zegt niet veel, maar ondersteunt wel het argument dat Materialise ondergewaardeerd is nu.

De gemiddelde omzet tussen 2018-2021 was zo'n €189 M.
De omzet in 2022 was €232
De onzet in 2023 ong. €250M (voorzichtige schatting).
Qua sales zijn we er dus zeker goed op vooruitgegaan, na al die jaren.

Als de resultaten voor Q4 2023 meevallen verwacht ik een traag herstel (als alles normaal verloopt) richting
$8 en wat later misschien $10 of hoger (tegen eind 2024) als de FED de interestvoeten weer verlaagt.

Nog even terzijde: 2022 was naast de afbouw van Cathie Woods'fonds ook een jaar waarbij zware investeringen
zijn gebeurt door Materialise via overnames, dit heeft het appetijt van beleggers ook niet goed gedaan.
Voor 2023 zou de nettowinst ook positief moeten uitkomen, hopelijk zo'n €10 Miljoen als er in Q4 geen te zware
investeringen zijn gebeurt. We kunnen wel stellen dat de investeerder zeer voorzichtig is geworden.
Als de rentes terug dalen en investeerders weer optimistischer, denk ik wel dat de koers terug richting $15
kan gaan of hoger, maar daarvoor is het nog te vroeg vrees ik.
Interesse in: Vertex Pharmaceuticals, UCB, X-Fab, Materialise & Azelis Group.

Egidius
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 20

Bericht door Egidius »

Brahim_av schreef: ↑
20 feb 2024 11:07
De koers van Materialise is sinds januari 2022 gezakt van zo'n $22 naar een all times low van zo'n $5 in oktober '23.
De koers vandaag flirt met de $6 grens, vergelijkbaar met het niveau van 8 jaar geleden in februari 2016 ($5.22)
toen de koers historisch laag noteerde.
Vanaf mei 2017 tot 17 dec 2018 noteerde de koers steeds boven de $10 en lager dan $16.
Nog in dec 2018 ging de koers hoger tot $22.0,
dan weer lager met een volgende dieptepunt pas in maart 2020 van $10.7

Nadien is in 2020 en 2021 de koers gestegen tot een astronomische piek van $87 in feb 2021.
Deze hoge koersen waren het gevolg van zware investeringen door Cathie Woods ARK fonds en
ook andere investeerders.

Ik moet wel zeggen het jaar 2022 was ook een uitzonderlijk jaar, mogelijk was het aandeel
wat overgewaardeerd in 2022, en al zeker extreem overgewaardeerd in 2020/21 zoals hierboven uitgelegd.

Cathie ARK fonds heeft het belang in Materialise over het jaar 2022 zo goed als volledig afgebouwd
dit heeft de koers duidelijk geen goed gedaan.
In compbinatie met de stijgende rentes waren 2022 en 2023 dus geen goede jaren.
Cathie heeft haar laatste aandelen verkocht begin 2023, waardoor begin maart 2023 de koers
gezakt was naar zo'n $8.8.

De beurskoers van de laatste jaren is dus zeker geen goede graatmeter voor de waardering van het aandeel.
Volgens mij zijn ze nu wel sterk ondergewaardeerd, gezien we zwaar onder het niveau
van 10 jaar geleden noteren. Verder heb je ook een gemiddeld koersdoel van zo'n $12 van enkele analysten.
Dat zegt niet veel, maar ondersteunt wel het argument dat Materialise ondergewaardeerd is nu.

De gemiddelde omzet tussen 2018-2021 was zo'n €189 M.

met een winst van 11 cent blijft dit een peperduur bedrijf, zeker gezien de zwakke groei.
De omzet in 2022 was €232
De onzet in 2023 ong. €250M (voorzichtige schatting).
Qua sales zijn we er dus zeker goed op vooruitgegaan, na al die jaren.

Als de resultaten voor Q4 2023 meevallen verwacht ik een traag herstel (als alles normaal verloopt) richting
$8 en wat later misschien $10 of hoger (tegen eind 2024) als de FED de interestvoeten weer verlaagt.

Nog even terzijde: 2022 was naast de afbouw van Cathie Woods'fonds ook een jaar waarbij zware investeringen
zijn gebeurt door Materialise via overnames, dit heeft het appetijt van beleggers ook niet goed gedaan.
Voor 2023 zou de nettowinst ook positief moeten uitkomen, hopelijk zo'n €10 Miljoen als er in Q4 geen te zware
investeringen zijn gebeurt. We kunnen wel stellen dat de investeerder zeer voorzichtig is geworden.
Als de rentes terug dalen en investeerders weer optimistischer, denk ik wel dat de koers terug richting $15
kan gaan of hoger, maar daarvoor is het nog te vroeg vrees ik.

Plaats reactie