Geen advertenties op Beursig.com?  lees hier verder

United Technologies Corporation (UTX)

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
SEC
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 122
Contacteer:

Re: United Technologies Corporation (UTX)

Bericht door SEC » 12 mar 2020 21:06

te koop aan een geweldige prijs, ca. 100USD nu. Dat we dit mogen meemaken, nog voor de spinoff.

Volgende week donderdag is de record date voor de spinoff en verschijnen OTIS en CARR stukken in de port.
Vanaf 3 april dan ook handelbaar op de NYSE.

en ook in geval van griep zullen liften verslijten en zullen er airco's en andere koelsystemen nodig blijken.
Zelfs in de beste tijden bestaat 40% van de groepsomzet uit maintenance fees.

De luchtvaart tak kan nog verder door het putje gaan, dat komt wel goed. De klanten hebben namelijk geen keuze, 't zijn allemaal duo- of oligopolie's.

8-)
panly.blogspot.com

_Jack_
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 39
Contacteer:

Bericht door _Jack_ » 12 mar 2020 22:13

Ik heb deze in port aan 134.
Kleintje in mijn portefeuille.
Volg deze eigenlijk ook totaal niet op in tegenstelling tot de rest.

Wat is jouw visie hierop? Wat staat er precies te gebeuren 01/04? Gaat het opsplitsen? De moeite om nu dan te vergroten?
Luchtvaart gaat wel enorme klappen krijgen nog.

SEC
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door SEC » 13 mar 2020 14:53

_Jack_ schreef:
12 mar 2020 22:13
Ik heb deze in port aan 134.
Kleintje in mijn portefeuille.
Volg deze eigenlijk ook totaal niet op in tegenstelling tot de rest.

Wat is jouw visie hierop? Wat staat er precies te gebeuren 01/04? Gaat het opsplitsen? De moeite om nu dan te vergroten?
Luchtvaart gaat wel enorme klappen krijgen nog.
de spin-off vindt echt plaats op 3 april.
Vermoedelijk gaat een belgische broker dat als dividend moeten beschouwen en RV heffen op de aandelen OTIS en CARR.
Best om daar rekening mee te houden...op 2 april.

Wat is mijn visie hierop?
Mijn visie is dat United Technologies had moeten United blijven, maar met een slimmere CEO die de enorme cash flows beter zou investeren. Dikke Hayes is een ramp, maar UTX heeft zulke goeie businesses dat je ook je domste neefje baas kan laten spelen.

Nu, UTX is 1 van mijn grootste posities omdat ik OTIS wou. Dankzij Hayes' incompetentie, krijg ik nu echt OTIS aandelen, waarvoor dank.

Carrier heeft enkele heel goede jaren gehad, maar lijkt een beetje over een cyclisch hoogtepunt. Werpt wel veel cash af.

PW/UTAS-Rockwell-Collins is natuurlijk op zich een fantastisch bedrijf, wat binnenkort gaat fuseren met Raytheon Technologies (RTN). Dan ontstaat RTX, een groep met 50% luchtvaart, en 50% defensie.
Dat is een goed idee - stamt uiteraard niet van Hayes maar van de RTN board.

Dus 2 spinoffs en 1 fusie.

En nogal goedkoop, momenteel.
panly.blogspot.com

SEC
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door SEC » 18 mar 2020 21:02

nog een pak goedkoper, mee in bad getrokken met Boeing.

De spinoffs zijn wellicht nog steeds erg gewild door het management gezien Otis en Carr elks een stevig pak schulden meekrijgen. Morgen is record date voor de spinoffs en zouden de rechten in de portfolio verschijnen.

En de daling van UTX trekt ook RTN helemaal mee - een puur defensie bedrijf dat eigenlijk niks met corona of de toestand in de luchtvaartsector te maken heeft.
panly.blogspot.com

SEC
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door SEC » 19 mar 2020 23:42

Sinds vandaag noteren er rechten ("WI : When Issued") op OTIS, CARRIER en UTX zonder beide: OTIS-WI, CARR-WI en UTX-WI

Helaas nauwelijks of geen handel. Enkel OTIS-WI kreeg een prijs mee (40-46$), wat op zich een koopje is voor een magnifieke business.
panly.blogspot.com

DeZatteNonkel
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Bericht door DeZatteNonkel » 20 mar 2020 01:47

**Dubbel**
Laatst gewijzigd door DeZatteNonkel op 20 mar 2020 01:54, 1 keer totaal gewijzigd.

DeZatteNonkel
Forum newbie
Forum newbie
Contacteer:

Bericht door DeZatteNonkel » 20 mar 2020 01:53

SEC schreef:
19 mar 2020 23:42
Sinds vandaag noteren er rechten ("WI : When Issued") op OTIS, CARRIER en UTX zonder beide: OTIS-WI, CARR-WI en UTX-WI

Helaas nauwelijks of geen handel. Enkel OTIS-WI kreeg een prijs mee (40-46$), wat op zich een koopje is voor een magnifieke business.
Ik heb UTX op 18 maart gekocht en had begrepen dat de record date voor de spin-offs 19/3 was:
To effect the separations, the UTC Board of Directors declared a pro rata dividend of Carrier Global Corporation (NYSE: CARR) common stock and Otis Worldwide Corporation (NYSE: OTIS) common stock to be made effective at 12:01 a.m. EDT on April 3, 2020 to UTC's shareowners of record as of 5:00 p.m. EDT on March 19, 2020, the record date for the distribution.
Ik zie echter geen rechten in de portefeuille. Zonet de order nagekeken en ik zie twee dingen: de datum (18/3) en de valutadatum (20/3). Wilt dit nu zeggen dat die rechten pas vandaag in mijn portefeuille verschijnen, of heb ik er geen recht op omdat ik ze zogezegd 'niet in bezit had' op de record date? Dat zou volgens mij niet kunnen, aangezien ik wel de volle prijs betaald heb (wat overblijft van UTX + Otis en Carrier). Toch eventjes een lichte paniek hier :? Toevallig iemand die daar uitsluitsel over kan geven? Sowieso eens bellen naar de bank straks.

SEC
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door SEC » 21 mar 2020 01:12

Ge hebt UTX gekocht, dus krijgt ge op 3 april otis en carrier aandelen.

De rechten verschijnen niet in uw portfolio, wel de aandelen.

Record date heeft geen echt belang.

Die WI dingen zijn iets artificieel, daarmee zou je iemands rechten kunnen kopen/verkopen.
panly.blogspot.com

SEC
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door SEC » 21 mar 2020 15:08

Nu de spinoff nadert, kan je eens kijken naar hoe de concurrentie van OTIS en Carrier global noteert.

Kone en Schindler, beide nauwelijks door corona aangetast, noteren aan multiples van 25 of meer.

Otis krijgt wel wat meer debt (6B) mee, en aan een multiple van pakweg 20... is dat nog steeds 23$ p.a. UTX

Voor Carrier is de competitie bv. Trane Technologies (zonet afgesplitst van Ingersoll-Rand).

TT noteert aan EV/Ebit van 14

Ebit CARR = 2.5B dus aan dezelfde multiple x14 = EV = 35B.

Daarvan ca. 10B net debt, zodat ge op een marketcap van 25B moogt rekenen, all else equal. of ca. 29$ p.a. UTX

Bovenstaande zonder er rekening mee te houden dat beide een stukje groter zijn dan de concurrentie, en profitabeler.

Samen 52$ p.a. UTX.

Heel de zooi noteert vandaag @82. Dus 82 - 52 = 30$ schiet over voor Collins Aero (=P&W + UTAS Goodrich + Rockwell collins).
Dwz. dat de Aero business van ca 100$ naar 30$ is gegaan, -70%.

Dat is supersolden.
panly.blogspot.com

DeZatteNonkel
Forum newbie
Forum newbie
Contacteer:

Bericht door DeZatteNonkel » 21 mar 2020 21:37

Dus als je komende week nog UTX zou bijkopen als ze nog eens dippen door de algemene malaise heb je nog altijd recht op de spinoffs, ook al is de record date al voorbij? Zeer interessante denkoefening ja. Ik zit erin aan $72,86, echt absurd koopje volgens mij.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie