Barrick Gold Corporation

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593
Contacteer:

Re: Barrick Gold Corporation

Bericht door kierkegaard »

Grootste producent van goud in de maak
24 september 201809:29

De fusie tussen de goudproducenten is goed nieuws voor Tessenderlo, dat een fabriek heeft voor het uitlogen van goud naast een mijn van Barrick in Nevada. Barrick Gold en Randgold Resources overwegen een fusie. Een deal van 18 miljard dollar, die zou leiden tot de nummer één goudproducent ter wereld.

Het Canadese Barrick Gold ABX-1,39% en zijn Britse rivaal Randgold Resources RRS5,81% , twee uitbaters van goudmijnen, zouden samen zo'n 184.000 kilo goud per jaar produceren, wat meer is dan de huidige nummer één, het Amerikaanse Newmont.
De twee spelers overwegen een fusie, waarbij Barrick 6,128 van zijn aandelen zou geven voor 1 Randgold-aandeel, meldt Financial Times maandag. De aandeelhouders van Barrick zouden vervolgens 64 procent van de nieuwe groep in handen krijgen en de Randgold-investeerders de overige 36 procent.

De toenadering tussen de twee goudproducenten komt er na een moeilijk jaar voor goud. Beleggers zijn minder geïnteresseerd in uitbaters van goudmijnen dan voordien. Zo verloor het Barrick-aandeel 25 procent op de beurs en Randgold zelfs 34 procent. Hiermee doen de twee bedrijven het slechter dan de goudprijs GOLDWLD0,06% die in het voorbije jaar 9 procent verloor.
Barrick is geen onbekende voor het Belgische chemiebedrijf Tessenderlo TESB0,61% , dat naast een mijn van Barrick in Nevada een fabriek voor het uitlogen van goud heeft: de Thio-Gold-300-fabriek.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Ik vermoed dat ABX hierop hoger zal gaan.

Exmarken
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 10
Contacteer:

Bericht door Exmarken »

Iemand die weet of hier nog meer over bekend is ondertussen ? Technisch ziet het plaatje er ondertussen in elk geval veel beter uit , maar is een algemene trend bij goud en zilveraandelen momenteel. Laatste 2 dagen iets meer verkoopdruk, maar is ook niet onlogisch na de op korte tijd toch wel stevige remonte.

Mvg

Exmarken
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 10
Contacteer:

Bericht door Exmarken »

Ik sta toch soms nog steeds te kijken van het feit hoe weinig aandacht er besteed wordt aan miners in het algemeen , en dit is dan nog een grote , binnenkort wss nog groter , laat staan de kleinere bedrijven.

En dit terwijl we hier echt wel een serieuze ommekeer te zien krijgen , sinds het dieptepunt op +- 3 maand tijd toch wel een slordige 40% hoger , en dit terwijl de gemiddelde Europese aandelen toch serieuze verliezen te verwerken krijgen , en reeds nu krijgen we al artikels om onze oren Europese aandelen in 5jaar niet meer zo goedkoop , fieuww is wel iets heel relatief , tis maar hoe je het bekijkt natuurlijk ;) .

Stel je voor goud en zilverprijzen die nog wat verder stijgen , beetje extra aandacht die deze sector toch wel verdiend , want hier en daar zijn er na jaren van verlies toch wel enige lichtpunten te zien , schulden wat aangepakt , kostenbesparingen , naar mijn idee stilaan een cocktail voor enig vuurwerk in de komende weken en maanden , we shall see !

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Sterke bewegingen intra day vandaag met verschillen van meer dan 10% en op slot 7,34% lager terwijl de goudprijs het niet zo slecht doet. Uiteraard door rentebesluit. Nochtans is dat, zoals te lezen in het goudtopic, niet noodzakelijk een slechte zaak voor de goudprijs. Integendeel zelfs, een renteverhoging leidt vaak (meestal) tot een stijging. Maar ABX draagt natuurlijk ook een grote schuldenberg mee. Nonetheless, met de laagste AISC van de sector, een sterke schuldafbouw over de voorbije jaren en een focus op free cash flow en waardecreatie meer dan op louter opkrikken van de productie, blijf ik geloven dat er meer in zit dan deze koers. Houden dus.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

JM97 schreef:Gaat volgens mij nog tot eind dit jaar onder de 7$ zakken , dan is het moment om te kopen . Al is het nu ook al mooi.
Het zal nog snel moeten gaan JM97 ;)

MacHammerFan
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 6
Contacteer:

Bericht door MacHammerFan »

Ik sta versteld van de koers van mijn Randgold aandelen.
Na de fusie met Barrick Gold -86% op 1 dag! :evil: Van 88 naar 13 dollar!!!
Dat kan toch niet dat we voor één aandeel RandGold slechts één aandeel Barrick Gold krijgen.
Ben ik hier echt zo bedrogen of zie ik iets over het hoofd?
In port: AG, AU, ABX, CDE, DRD, GFI, GG, GOLD, HMY, NEM, NXE, PAAS, RDSA, SBGL, SDFE, SVM

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

MacHammerFan schreef:Ik sta versteld van de koers van mijn Randgold aandelen.
Na de fusie met Barrick Gold -86% op 1 dag! :evil: Van 88 naar 13 dollar!!!
Dat kan toch niet dat we voor één aandeel RandGold slechts één aandeel Barrick Gold krijgen.
Ben ik hier echt zo bedrogen of zie ik iets over het hoofd?
Dat klopt niet neen. Er is geen groot premium voor randgold-aandeelhouders, maar die gaan natuurlijk ook niet verliezen aan de overname in aandelen:

Bloomberg:
Under the all-share deal, Barrick shareholders will own about two-thirds of the new entity and Randgold investors the remainder, the companies said on Monday. There is almost no premium for Randgold shareholders, but Barrick has agreed to a break fee of $300 million. Both sets of investors are expected to vote on the deal around Nov. 5.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... share-deal

En verder kan je het gewoon op de respectievelijke websites zelf nakijken. Maar omdat het nieuwjaar is, doe ik dat alvast even voor jou:
It is intended that the Merger will be implemented by means of a court-sanctioned scheme of arrangement of Randgold Resources Limited (“Randgold”) and the Randgold Shareholders under Article 125 of the Companies (Jersey) Law 1991, with the entire issued and to be issued share capital of Randgold being acquired by Barrick. Under the terms of the Merger, each Randgold Shareholder will receive 6.1280 New Barrick Shares for each Randgold Share. Following completion of the Merger, Barrick Shareholders will own approximately 66.6 per cent and Randgold Shareholders will own approximately 33.4 per cent of the New Barrick Group on a fully-diluted basis.
https://www.barrick.com/news/news-detai ... fault.aspx

Dus niet 1 nieuw aandeel GOLD, maar 6,1280 per Randgold-aandeel.

MacHammerFan
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 6
Contacteer:

Bericht door MacHammerFan »

Bedankt voor je info.
Bij Keytrade Bank zijn ze gemist. Ik kreeg voor 25 aandelen Randgold slechts 25 aandelen Barrick. Best dat ik het gezien heb want dat grapje kost mij anders 1800 dollar. Ik heb hen gecontacteerd dat ze dit zo vlug mogelijk moeten rechtzetten.
In port: AG, AU, ABX, CDE, DRD, GFI, GG, GOLD, HMY, NEM, NXE, PAAS, RDSA, SBGL, SDFE, SVM

Haiko17
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 315

Bericht door Haiko17 »

Net eens opgezocht, aangezien de koers van Barrick Gold schijnbaar ongewijzigd bleef vandaag. De combinatie van Barrick en Randgold noteert blijkbaar onder de ticker Gold, van het vroegere Randgold dus, en niet meer als Abx. Dat was ik uit het oog verloren.
Vandaar ook dat optische verlies dat je zag in de koers. Dat is de koers van Barrick die nu op de Randgold-ticker wordt geplakt.

Voor de rest geen klachten. Het nieuwe management lijkt me zeker niet slechter dan het vorige. Nu de goudprijs nog in gang krijgen en die dollar naar beneden.
Port: Galapagos, WDP, EVS, Ageas, Barrick Gold, RDSB, Euronav, CFE, AVH, RTL, Texaf, VGP, Resilux, AB Inbev, Econocom, Sioen, ArgenX, Melexis, Nvidia, Jensen

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie