S&P500 Dividend Aristocrats

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 291

Re: S&P500 Dividend Aristocrats

Bericht door Investor »

Umi schreef:
02 sep 2021 14:00
Investor schreef:
02 dec 2020 10:27
Umi schreef:
02 dec 2020 08:19
Investor schreef:
02 dec 2020 08:04

Thanks Umi! :) Toen ik ze ontdekte een paar weken terug dacht ik niet dat hun business zo lucratief was (zeker niet t.o.v. Akzo Nobel en PPG) en te koop tegen redelijke FCF multiples. Quality has its price :)
Klopt, maar toch heb ik nog altijd moeite om de premie voor quality te betalen...
Holland Colours is ook wel een leuke kleine in de sector. Lagere returns on capital vermoed ik, maar waardering een stuk lager & laatste jaren ook mooie groei.
Holland Colours is een heel mooi bedrijf qua waardering & groei, maar marges zijn lager. ROCE was vorig jaar toch een stevige 23%. Nadeel is dat die kleine bedrijven op den duur gewoon delisting aanvragen tegen een waardering waarvan je weet dat ze te laag is (cfr. Sioen, Zenitel). Was Holland Colours een privaat bedrijf geweest, dan lag de waardering makkelijk 30% hoger. Is te onderbelicht, maar wie weet doet SHW of PPG een overname en kopen ze het bedrijf tegen 11-12x de vrije kasstroom.
Het doet toch pijn dat ik Holland Colours toen niet gekocht heb :lol:
Had ze gekocht op 123, verkocht op 176 omdat de veiligheidsmarge me te klein werd :) Geswitcht naar Sherwin Williams om bij een correctie in HOLCO weer over te stappen. Heel mooi bedrijf en pas nu stijgt de ROCE stevig door na het investeringsprogramma en hogere marges. Benieuwd in hoeverre ze de cost inflatoir kunnen doorrekenen.

Plaats reactie