S&P500 Dividend Aristocrats

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

ThomasBB
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 83

Re: S&P500 Dividend Aristocrats

Bericht door ThomasBB »

Is de 15% belasting automatisch voor beleggers buiten de VS? Bij De Giro zou ik een formulier moeten invullen om daarvoor in aanmerking te komen:
Velen doen het automatisch, De Giro niet.

Founder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5760
Contacteer:

Bericht door Founder »

Iedere belegger die zoekt naar aandelen met een hoog dividendrendement moet zich bewust zijn van de dividendval, lees hier meer over in dit artikel: http://beursig.nl/2015/09/29/oppassen-v ... videndval/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bulls Make Money, Bears Make Money, Pigs Get Slaughtered

Founder
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Founder »

Deze S&P 500 Dividend Aristocrats ETF (ticker: NOBL) noteert momenteel aan ongeveer de laagste koers in 4 à 5 maanden: http://beursig.com/2016/11/01/koopmomen ... idend-etf/

Het valt mij op dat veel dividend ETF's al enige tijd aan het dalen zijn, wat de reden is waarom juist deze aandelen het even minder doen is mij nog niet bekend. Resultaten van een aantal bekende dividend aandelen zoals Unilever, Danone en Colgate-Palmolive waren in ieder geval niet erg goed.
ProShares S&P 500 Dividend Aristocrats ETF.png
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.

yvesvanbroekhoven
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 1

Bericht door yvesvanbroekhoven »

Hey,

als je bijv de ProShares S&P 500 Dividend Aristocrats tracker aankoopt, worden er dan dividenden aan jou uitgekeerd of worden die rechstreeks terug belegd door ProShares zelf?

Thx!
---
MDxHealth, Ablynx, Ahold Delhaize, Solvay

Founder
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Founder »

@yvesvanbroekhoven, een erg late reactie want uw bericht was mij ontgaan. Ik kon niet direct terugvinden of dividenden worden herbelegd, op de website van Morningstar zag ik het niet staan: http://www.morningstar.nl/nl/etf/snapsh ... 0P0000Z5V9

Verdere update in dit topic is dat de ETF NOBL inmiddels op $61,28 staat dus in een jaar ongeveer 20% erbij ondanks het defensieve karakter van de aandelen in hun virtuele mandje.

Wat betreft de S&P500 dividend aristocrats zijn er wijzigingen geweest. HCP heeft het dividend behoorlijk moeten verlagen en is dus geen dividend aristocrat meer. Er zijn wel twee nieuwe toegevoegd: General Dynamics (ticker GD) en Federal Realty Investment Trust (ticker FRT). Het aandeel HCP lijkt ook uit de gratie bij beleggers na het verlagen van het dividend, dit is natuurlijk een risico maar een dividendverlaging komt bij de dividend aristocrats niet vaak voor... anders zijn ze ook geen dividend aristocrat meer ;)

Founder
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Founder »

Een mooi overzicht van wanneer de S&P500 dividend aristocrats dividend uitkeren:
IMG_20180813_193813.jpg
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.
BRT liked last!

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1368

Bericht door Umi »

Cardinal Health lijkt me op basis van FCF's zeer interessant, al weet ik niet hoe ze het operationeel gaan doen de komende jaren? (Krijgen ze ook concurrentie van Amazon?)

Dover heb ik enkele jaren geleden nog gehad, zo'n 40% op gepakt. Geen idee of die nu nog interessant zijn. Cijfers (& de koers?) zijn niet meer/moeilijk te vergelijken, ze hebben onlangs Apergy afgesplitst als ik mij niet vergis?

BRT
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 163

Bericht door BRT »

Ik vraag me iets af, en mogelijk kan een van jullie helpen.
Stel, ik investeer jaren in een kapitaliserend ETF op de s&p500 aristocraten.
Stel, na 25 jaar besluit ik dat ik de dividenden het liefst uitgekeerd krijg in cash.

Is dit mogelijk, of waar dien ik rekening mee te houden?

Donnie_Azoff
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 71

Bericht door Donnie_Azoff »

BRT schreef:Ik vraag me iets af, en mogelijk kan een van jullie helpen.
Stel, na 25 jaar besluit ik dat ik de dividenden het liefst uitgekeerd krijg in cash.

Bij een kapitaliserende ETF zal de uitgever/beheerder de dividenden die ze krijgen van de bedrijven zelf gaan herbeleggen. Dat is namelijk het doel van die etf: de dividend herbeleggen om zo een hoger resultaat te halen (indien koersen blijven stijgen uiteraard). Ze zullen dus nooit jou een dividend uitkeren. Als je wel een dividend wil uit je ETF moet je een distributieve ETF aankopen: deze keren wel meestal elk kwartaal een dividend uit. Als belg betaal je je blauw aan RV dus mijn voorkeur gaat uit naar kapitaliserende etfs.

BRT
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 163

Bericht door BRT »

Donnie_Azoff schreef:
BRT schreef:Ik vraag me iets af, en mogelijk kan een van jullie helpen.

Bij een kapitaliserende ETF zal de uitgever/beheerder de dividenden die ze krijgen van de bedrijven zelf gaan herbeleggen. Dat is namelijk het doel van die etf: de dividend herbeleggen om zo een hoger resultaat te halen (indien koersen blijven stijgen uiteraard). Ze zullen dus nooit jou een dividend uitkeren. Als je wel een dividend wil uit je ETF moet je een distributieve ETF aankopen: deze keren wel meestal elk kwartaal een dividend uit. Als belg betaal je je blauw aan RV dus mijn voorkeur gaat uit naar kapitaliserende etfs.
Dank voor de reactie Donnie.
Dit principe is me duidelijk.
Maar m'n vraag is genuanceerder: het lijkt het me mogelijk dat ik na een aantal jaren besluit dat ik van kapitaliserend naar distributief wil overstappen. Zijn er ETF's die de keuze laten tussen de twee? Of zijn er beter methoden.

Plaats reactie