Alibaba

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4581
Contacteer:

Re: Alibaba

Bericht door jens_dev »

Ik blijf denken dat de huidige onzekerheid een grote koopkans is voor geduldige beleggers. Dit wordt een compounder als je ze jarenlang bijhoudt.
Freddy liked last!
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Phil
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 144
Contacteer:

Bericht door Phil »

De beslissing om Alipay te bannen in US is veeleer, zo niet uitsluitend een politieke beslissing. Economisch zal de de impact voor Alibaba beperkt zijn gezien 95% van de omzet van Alipay uit China komt ( volgens cijfers in de IPO filing).

In augustus , op een moment dat Trump nog stevig in het zadel zat, heeft hij Tiktok aan banden willen leggen onder het mom van “security risk”. Finaal heeft Federal Court hier een stokje voor gestoken na klachten van gebruikers en het bedrijf.

Ik denk dat je de parallel met deze situatie kunt trekken. Bovendien zal Biden vermoedelijk ook snel zijn stempel willen beginnen drukken. En ben dus akkoord met Jensdev dat voor de LT belegger dit een instap moment is. Hetgeen niet wegneemt dat op korte termijn de volatiliteit hoog blijft en dus de koers nog lager kan.
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

Freddy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 666
Contacteer:

Bericht door Freddy »

DeusEM schreef:
07 jan 2021 08:06
charel01 schreef:
07 jan 2021 07:33
Er wordt nog getwijfeld of de toevoeging van de twee bedrijven aan de zwarte lijst brede gevolgen kan hebben voor de kapitaalmarkten, volgens de bronnen van Dow Jones. Het is onzeker of de uitbreiding doorgaat.
De laatste stuiptrekkingen van de Trump-administratie. Ik zie het ook niet onmiddellijk gebeuren. Blufpoker...
Lijkt me ook. Alibaba is Chinees maar niet het Chinese regime, kijk maar naar de behandeling van Jack Ma door de communisten. Dus weghouden van kritieke westerse infrastructuur OK logisch voor een bedrijf dat in een dictatuur moet opereren, maar weghouden van de westerse kapitaalmarkten valt niet te rechtvaardigen en zou compleet contraproductief zijn.

Het politiek risico bevalt me echter niet vandaar dat dit maar een beperkte post in mijn portefeuille is (2%)

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 679
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Phil schreef:
06 jan 2021 23:53
Als je een eerste positie neemt die 25% bedraagt van het totaal te bereiken doel, betekent dit dan dat je pessimistisch bent over huidige koers? Maw je schat de kans dat de koers verder zakt vele hoger in dan dat ze stijgt? Benieuwd naar je zienswijze.
PS zelf ook eerste positie genomen aan 227, hetgeen meer dan 1/3 is van mijn beoogd bedrag.
Heeft niks te maken met een pessimistische visie, maar is gewoon een standaard procedure van mij bij het open of sluiten van een LT positie. Je wil kopen op de laagste en verkopen op de hoogste positie lukt nooit, vandaar tussen een spreiding van aankoop en verkoop over een periode van bv een 5-tal transacties a rato van 1 transactie per week. Die regel is erg variabel, kan ook over meerdere maanden gaan.
Terug naar BABA, dat de NYSE van idee wisselt welles/nietes de-listen baart mij zorgen. Vermoedelijk wil Trump nog maximaal druk uitoefenen in de laatste 2 weken van zijn presidentschap om alles wat Chinees is, zo veel mogelijk een hak te zetten. Waarschijnlijk ga ik nu afwachten tot de man van het toneel is verdwenen

Voorbeurs op dit eigenste moment 228,62 lijkt me niet erg enthousiast tegenover het slot gister van 227,5. Weer een volatiel dagje voor BABA vandaag
__________________________________________________________________________________

MeneertjeGeld
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1
Contacteer:

Bericht door MeneertjeGeld »

Als dit waar is, lijkt Alibaba me toch een erg risicovolle belegging :shock: (ongeacht de prijs)

China CCP to Nationalize Jack Ma's Alibaba and Ant Group - Report

https://www.ibtimes.sg/china-ccp-nation ... roup-54444
charel01 liked last!
www.meneertjegeld.be

Phil
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 144
Contacteer:

Bericht door Phil »

ugeerts schreef:
07 jan 2021 11:56
Phil schreef:
06 jan 2021 23:53
Als je een eerste positie neemt die 25% bedraagt van het totaal te bereiken doel, betekent dit dan dat je pessimistisch bent over huidige koers? Maw je schat de kans dat de koers verder zakt vele hoger in dan dat ze stijgt? Benieuwd naar je zienswijze.
PS zelf ook eerste positie genomen aan 227, hetgeen meer dan 1/3 is van mijn beoogd bedrag.
Heeft niks te maken met een pessimistische visie, maar is gewoon een standaard procedure van mij bij het open of sluiten van een LT positie. Je wil kopen op de laagste en verkopen op de hoogste positie lukt nooit, vandaar tussen een spreiding van aankoop en verkoop over een periode van bv een 5-tal transacties a rato van 1 transactie per week. Die regel is erg variabel, kan ook over meerdere maanden gaan.
Terug naar BABA, dat de NYSE van idee wisselt welles/nietes de-listen baart mij zorgen. Vermoedelijk wil Trump nog maximaal druk uitoefenen in de laatste 2 weken van zijn presidentschap om alles wat Chinees is, zo veel mogelijk een hak te zetten. Waarschijnlijk ga ik nu afwachten tot de man van het toneel is verdwenen

Voorbeurs op dit eigenste moment 228,62 lijkt me niet erg enthousiast tegenover het slot gister van 227,5. Weer een volatiel dagje voor BABA vandaag
Bedankt voor je toelichting
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

Sebbie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 9
Contacteer:

Bericht door Sebbie »

Van Yahoo :
Alibaba Group Holding Ltd. BABA is planning to raise as much as $8 billion from a bond offering this month
"Everyone has the brainpower to make money in stocks. Not everyone has the stomach.”

Sharing
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 13
Contacteer:

Bericht door Sharing »

Ik ben niet snel bang maar ik maak mij lichtelijk zorgen.

Het staat nog helemaal niet vast maar de Trump administratie zou overwegen om eventueel Alibaba en Tencent van de Amerikaanse beurzen te schrappen.

Ik neem aan dat de investeringsbanken e.d. dan als eerste het schip zullen verlaten en tegen dat het nieuws de massa bereikt zal de kleine investeerder dan met de gebroken scherven zitten. Of zie ik dit verkeerd?
Sharing is caring

Shell - Vodaphone - Prosus - Mithra - Alibaba - British American Tobacco - ETF Vaneck Semiconductors

Sebbie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 9
Contacteer:

Bericht door Sebbie »

Bij een delisting blijven ze OTC genoteerd, niet? Ik denk dat het risico eerder in China te vinden is.
"Everyone has the brainpower to make money in stocks. Not everyone has the stomach.”

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 679
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Heb het koersverloop wat van dichtbij gevolgd. Al in het 1ste uur vd sessie was het gemiddeld dagvolume bereikt van 23 miljoen stuks. De verkoopdruk was dus enorm en de koersdaling toch beperkt tot -3,5%, zeer resistent. Volgens mij moest dit tot een ontspannng leiden in het vervolg vd sessie. Tegen mijn gewoonte toch gebruik gemaakt vh momentum en een 2de pakketje aan $222 ingeslagen. Best mogelijk dat we eindigen aan de slotkoers van gisteren.
Voor wat Trump & delisting betreft speelt de tijd in mijn voordeel, nog een goede10 dagen en there is no more Trump.
Voor de dreiging vd Chinese overheid, in het opbreken van monopolies (anti trust) geloof ik niet, de CCP is zelf het grootste monopolie. Maar ik beeld me in dat ze geen partijen/bedrijven dulden die nog machtiger worden dan hunzelf. Dus ja, het risico in China zelf blijft maar ik denk dat ze eerder de financieele poot van Ant group viseren in plaats van Alibaba zelf.
Phil liked last!
__________________________________________________________________________________

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie