Alibaba

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4584
Contacteer:

Re: Alibaba

Bericht door jens_dev »

Vandaag een eerste positie van 2,4% in Alibaba genomen via de notering in € in Frankfurt. Bedoeling is om deze China play op te bouwen tot 5 à 6%. Net zoals Facebook: een snelgroeiend bedrijf met een redelijke en relatief gezien zelfs erg aantrekkelijke waardering.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Phil
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 151
Contacteer:

Bericht door Phil »

@Jens_dev: is er een specifieke reden dat je deze op Frankfurt koopt Jens?
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

Sharing
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 15
Contacteer:

Bericht door Sharing »

Ik heb er ook nog maar eens wat geld ingepompt. Ik had al eens bijgekocht aan 220 $ en 216 $ maar ik had toen niet genoeg cash bij de hand.
Sharing is caring

Shell - Vodaphone - Prosus - Mithra - Alibaba - Facebook - ETF Vaneck Semiconductors

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4584
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Phil schreef:
04 jan 2021 18:43
@Jens_dev: is er een specifieke reden dat je deze op Frankfurt koopt Jens?
Om de wisselkoersmarge van 0,45% (!) van Binck te vermijden.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

johan1213
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 129
Contacteer:

Bericht door johan1213 »

Ik twijfel ineens om mijn positie te vergroten.

Het gaat Alibaba momenteel niet voor de wind. Eerst was er de mislukte beursgang van de Ant Group, dan de Chinese Overheid die blijft moeilijk doen en wil dat de Ant Group stopt met het verstrekken van lening en vermogensbeheerdiensten.

En nu Jack Ma die spoorloos is en zich niet meer wil vertonen in het publiek.

Het negatieve sentiment kan nog wel een tijdje aanhouden tot er meer duidelijkheid is.
Ik geloof dat de Ant Group pas ten vroegste ergens in 2022 opnieuw naar de beurs kan. En China wil duidelijk laten zien wie de baas is.

beeck
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 27
Contacteer:

Bericht door beeck »

New Yorkse beurs schrapt Chinese telecomreuzen dan toch niet
Schermvullende weergave

China Mobile was een van de geviseerde bedrijven. ©REUTERS
JAN DE SCHAMPHELAERE
Vandaag om 08:51
Opvallende U-turn op Wall Street. De New York Stock Exchange (NYSE) draait zijn beslissing terug om de noteringen van drie Chinese bedrijven te schrappen. Het gaat om China Mobile, China Unicom en China Telecom.

Eind vorig jaar kondigde de NYSE nochtans dat die aandelen vanaf 11 januari niet langer verhandelbaar zouden zijn.

NYSE draait zijn beslissing terug na 'overleg met de relevante regelgevende autoriteiten'. Maar de precieze reden voor de bocht van 180 graden is niet duidelijk. Meer details wil de beurs voorlopig niet kwijt.

De eerdere beslissing om de aandelen te schrappen was het gevolg van een zoveelste aanval van de Amerikaanse president Donald Trump op China. Hij verbood Amerikaanse fondsen en investeringsmaatschappijen te investeren in ondernemingen die banden met het Chinese leger hebben. De drie telecombedrijven stonden op de blacklist.

'China maakt steeds meer gebruik van het kapitaal van de Verenigde Staten om de ontwikkeling en modernisering van zijn militaire, inlichtingen- en andere veiligheidsapparaten mogelijk te maken', luidde de commentaar vanuit het Witte Huis toen.

Het was een zoveelste besluit van Trump dat de band met China onder stroom zette. Wat begon met een handelsoorlog evolueerde naar een digitale krachtmeting met het verbod op het gebruik van Chinese technologie.

Joe Biden, die binnenkort de eed aflegt als nieuwe president, stippelde nog geen gedetailleerde Chinastrategie uit, maar alles wijst erop dat hij de harde aanpak van zijn voorganger wil voortzetten. Waarnemers voorspellen een stijlbreuk, maar geen trendbreuk.
baba, bar, prx, iva, ad, ags, eurn, cpinv, inter, mitra, cci, abi, tnet, bcart, sequa, slb, agn, avtx

Phil
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 151
Contacteer:

Bericht door Phil »

Met dergelijke groeicijfers en kw verhouding van 28 een beperkte eerste positie genomen (@227) als aanvulling op Prosus.
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

DeusEM
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Bericht door DeusEM »

De risico’s verbonden aan de VIE-structuur van de holding die in de VS noteert, maken dat ik nog niet op de koop-knop heb durven duwen. Ik wacht het allemaal nog even af, veel onzekerheden op korte termijn.

Zechs
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 385
Contacteer:

Bericht door Zechs »

DeusEM schreef:
05 jan 2021 15:28
De risico’s verbonden aan de VIE-structuur van de holding die in de VS noteert, maken dat ik nog niet op de koop-knop heb durven duwen. Ik wacht het allemaal nog even af, veel onzekerheden op korte termijn.
Mijn bedoeling met de uitleg rond de VIE-structuur is niet om beleggers angst aan te jagen. Dit dient enkel als duiding van hoe de structuur van Alibaba in elkaar zit. Het bedrijf op zich is zeker aantrekkelijk te noemen. De huidige koers biedt inderdaad een mooie kans aan voor beleggers die een LT-focus hebben. Een recente analyse van het bedrijf kan je hier terugvinden: https://www.youtube.com/watch?v=yWjh8rVFMdU .
Phil liked last!
I sense there's something in the wind
That feels like tragedy's at hand
And though I'd like to stand by him
Can't shake this feeling that I have
The worst is just around the bend

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 14017
Contacteer:

Bericht door charel01 »

“Alibaba-topman Jack Ma niet vermist, houdt zich gedeisd”
Multimiljardair Jack Ma, de topman van het Chinese webwinkelconcern Alibaba, wordt niet vermist. Een bron van de Amerikaanse zakenzender CNBC zegt dat Ma zich momenteel gedeisd houdt. Waar hij verblijft is niet duidelijk.
De afgelopen tijd werd op sociale media driftig gespeculeerd over de verdwijning van Ma. Hij is namelijk al sinds eind oktober niet meer in het openbaar gezien. De speculaties groeiden sinds hij niet kwam opdagen voor een tv-serie waarin hij jureerde.
Er werd zelfs gesuggereerd dat hij was gearresteerd door de Chinese autoriteiten, nu toezichthouders de duimschroeven aandraaien bij zijn bedrijven. Eind oktober uitte Ma nog kritiek op de Chinese overheid tijdens een bijeenkomst in Shanghai. Ma was het niet eens met Chinese overheidsreguleringen. Dat kwam hem duur te staan: de beursgang van zijn betalingsdienstverlener Ant Group, ter waarde van bijna 35 miljard dollar (28,5 miljard euro), mocht onverwacht niet doorgaan. Dat zou de grootste beursgang ooit zijn geworden.
Onderzoek

Onlangs raakte ook nog bekend dat de Chinese mededingingstoezichthouders een onderzoek zijn begonnen naar Alibaba wegens verdenking van misbruik van zijn sterke machtspositie. Ook onderzoeken autoriteiten tientallen investeringen van Ant Group en wil Peking dat het bedrijf stopt met het verstrekken van consumentenkredieten en het verlenen van vermogensbeheerdiensten. De onderneming moet zich volgens de overheid alleen nog maar bezighouden met betalingsdiensten, zoals de betaalapp Alipay.
Bron:"HLN"
Go with the flow.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie