Goedkoop beleggen in aandelen of fondsen (BE) / fondsen (NL)


Goedkoop beleggen in
aandelen
 of fondsen (BE) / fondsen (NL)



Alibaba

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
Gebruikersavatar
Lieve16
Premiummember
Premiummember
Berichten: 4417
Lid geworden op: 02 jan 2012 22:29
waarderingen: 3757
Contacteer:

Re: Alibaba

Bericht door Lieve16 » 05 nov 2018 18:23




Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5794
Lid geworden op: 01 jan 2012 20:51
waarderingen: 4020
Contacteer:

Re: Alibaba

Bericht door Beheerder » 10 nov 2018 13:01

Singles' Day Fever Might Not Help Jack Ma’s Fortune
By Venus Feng
10 november 2018 04:23 CET

- Jack Ma’s fortune is down more than $8 billion since January
- Retail giant’s shares dropped around Singles’ Day since 2014
Bron: https://www.bloomberg.com/news/articles ... ium=social

+
Singles’ Day: China’s $25 billion shopping festival explained

This Sunday is November 11, an auspicious date within the Chinese tech community because it marks Singles’ Day, the world’s largest online shopping day. This year is particularly poignant because it will be the tenth edition of the annual event — also known as Double Eleven — since it was created by Alibaba, the Chinese e-commerce giant.
Bron: https://techcrunch.com/2018/11/09/aliba ... -festival/
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Trachycarpus
Forum verkenner
Forum verkenner
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 nov 2017 18:16
waarderingen: 11
Contacteer:

Re: Alibaba

Bericht door Trachycarpus » 10 nov 2018 13:41

Alleen héél spijtig dat de koers verder down gaat...11/11 zal daar mijn inziens weinig aan veranderen...ik ben trouwens ook aandeelhouder van dit bedrijf.

Gebruikersavatar
johan1213
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 aug 2015 15:40
waarderingen: 112
Contacteer:

Re: Alibaba

Bericht door johan1213 » 11 nov 2018 16:15

Zou dit de koers morgen ondersteunen ???

In de eerste twee minuten van Singles Day - het grootste shopping event van het jaar in China - heeft internetreus Alibaba 1,44 miljard dollar (1,27 miljard euro) omgezet. Daarmee is het bedrijf op weg om het record van vorig jaar te breken.

Op 11 november vieren de Chinezen Singles Day of vrijgezellendag, een feestdag voor alle vrijgezellen. Het feest ontstond in de jaren negentig in studentenmilieus, als tegengewicht voor Valentijn. Tot Alibaba er het grootste winkelevent van het jaar van maakte en de dag een excuus is geworden om ongegeneerd online te winkelen.


De eerste twee minuten na middernacht verkocht Alibaba op webshop Tmall 1,44 miljard dollar. Producten van Xiaomi, Apple en Dyson werden het meest verkocht. Na negen uur stond de teller voor Alibaba op 18 miljard dollar: drie miljard dollar meer dan een jaar eerder. Alibaba is dus goed op weg om het winkelrecord van vorig jaar - 25,4 miljard dollar - te verbreken.

De cijfers wijzen er op dat de Chinese consument niet meteen wakker ligt van de handelsoorlog tussen China en de VS, waar voor werd gevreesd bij analisten.

Singles Day is uitgegroeid tot het grootste onlinewinkelevenement ter wereld, groter dan de Amerikaanse winkeldagen Black Friday en Cyber Monday samen.

Layzie19
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 452
Lid geworden op: 08 jun 2014 13:23
waarderingen: 167
Contacteer:

Re: Alibaba

Bericht door Layzie19 » 11 nov 2018 18:33

Afgeklokt op 30.8 miljard dollar. Stijging van een kleine 25 procent. Mooi nieuws.

janos
Forum verkenner
Forum verkenner
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jul 2012 22:42
waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Alibaba

Bericht door janos » 11 nov 2018 20:32

Apple, Xiaomi en Dyson de best verkochte merken.
Toch een beetje goed nieuws voor Xiaomi na de tegenvallers sinds de beursgang.

Gebruikersavatar
johan1213
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 aug 2015 15:40
waarderingen: 112
Contacteer:

Re: Alibaba

Bericht door johan1213 » 12 nov 2018 13:49

Het aantal commerciële hoogdagen dat naar Europa komt overwaaien blijft toenemen. Na Black Friday, Cyber Monday en Prime Day kregen we op 11 november ook Singles Day over ons heen, een hoogdag voor online shoppers die door Alibaba op de kaart werd gezet. Voor Senior Financial Economist Tom Simonts een mooie aanleiding om een overzicht van de belangrijkste Chinese internetbedrijven te maken. En die kunnen een opsteker duidelijk gebruiken.

31 miljard dollar

Single’s Day leverde dit jaar voor Alibaba een nieuwe recordomzet van 31 miljard op, een mooie illustratie van het succes van de e-commercegigant en de groeiende kracht van de Chinese consument. Dankzij de kracht van het getal, werd Singles Day in geen tijd belangrijker dan Cyber Monday, de Amerikaanse online versie van Black Friday. Meer nog: Singles Day is meer dan 2,5x groter dan beide Amerikaasnse hoogdagen samen. Ter vergelijking: in 2017 noteerde Alibaba zo’n 1,48 miljard transacties. Zijn financiële arm Alipay registreerde in 2017 1,5 miljard betalingen (op een totaal van 812 miljoen orders).

Tiende verjaardag

Singles Day viert dit jaar zijn tiende verjaardag. Het werd in de jaren '90 door enkele Chinese studenten in het leven geroepen als alternatief voor Valentijn. De groeiende belangstelling voor het initiatief ging niet aan de aandacht van Alibaba voorbij, die daarom meende dat iedereen zich op 11 november met een geschenk mocht verwennen, single of niet. En met stevige kortingen. De dag werd herdoopt tot 11.11 Global Shopping Festival, maar Singles Day blijft duidelijk beter hangen.

Aandeel Alibaba onder druk

Het succes van Singles Day is voor Alibaba meer dan welkom. De aandelen van het e-commerceplatform kunnen een duwtje in de rug gebruiken. Net als een aantal collega’s kregen ze de voorbije maanden stevig de wind van voren. De BAT’s (Baidu, Alibaba en Tencent), de Chinese tegenhangers van de FAANG’s, verloren in 2017 zo’n 20%.

De oplopende handelsspanningen tussen de VS en China hebben heel marktspelers afkerig gemaakt voor Chinese aandelen, ook al is de blootstelling van heel wat bedrijven voor gestegen invoertarieven eerder beperkt. Zo haalt Baidu (de lokale Google) het leeuwendeel van zijn inkomsten uit advertenties op de thuismarkt, verdient Alibaba vooral geld op Chinese e-commerceplatformen, kiest JD.com vooral voor de logistieke superieure oplossing en rekent Tencent vooral op Chinese sociale media en gaming.

Dreiging van extra regulering

Er zijn niettemin wel degelijk knipperlichten. Zo is er de groeiende kans op regulering van de Chinese internetbedrijven. De overheid trad eerder al op tegen vermeende misleidende advertenties op Baidu, Alibaba wordt ervan beschuldigd te profiteren van de verkoop van namaakproducten en onlangs werd de goedkeuring voor de lancering van nieuwe games tijdelijk opgeschort, een pijnlijke beslissing voor Tencent. De Chinese regelgever legt ook steeds meer boetes op aan socialemediaplatforms wegens zogeheten „ongepaste” content en om dezelfde reden werd videostreaming aan banden gelegd.

De resultaten die de BAT’s bekendmaakten wijzen ook op de groeiende impact van de concurrentie. Om deze uitdaging het hoofd te bieden en met het oog op verdere expansie van hun ecosysteem in groeimarkten, moeten ze keuzes maken die ten koste gaan van winstgroei. Dat was onder meer te merken bij Alibaba, dat vorig kwartaal lagere marges publiceerde.

Groeiende markten

Op korte termijn winst opofferen voor langetermijngroei is niet noodzakelijk een negatieve keuze. Gezien de omvang van hun wingewest, zit er voor Chinese bedrijven immers nog wel wat in de fles. Volgens de gegevens van de onderzoeksbureaus eMarketer en jianshu.com, verzameld door The Street, zullen de advertentie-uitgaven in China tegen 2021 stijgen van 61,8 naar 108,3 miljard dollar.

Zoals de kaarten vandaag liggen, zal een flink deel van die centen bij spelers als Baidu en Tencent terecht komen. En ook voor Alibaba en zijn concurrent JD.com zit er wel nog wat jus in de benen. Volgens Forrester shopt vandaag amper 38% van de Chinezen online en kan de e-commercemarkt nog groeien van 1.100 miljard dollar vandaag naar 1.800 miljard dollar in 2022.

KBC Asset Management over Alibaba

Binnen het universum van KBC Asset Management wordt Alibaba opgevolgd en krijgt het een “Kopen”-aanbeveling met een koersdoel van 195 dollar. De groep gaf inderdaad marge prijs ten koste van investeringen in retailers en mediacontent en nam daarmee afscheid van het bejubelde ‘asset-light’-model.

In tegenstelling tot bijvoorbeeld Amazon houdt Alibaba geen voorraad in eigen magazijnen en concentreert het bedrijf zich op investeringen in technologie en andere retailers om consumenten beter te kunnen bedienen.

Voor het eerst stijgen de marketingkosten boven de onderzoeks- en ontwikkelingskosten; het bedrijf probeert meer gebruikers naar zijn 2 belangrijkste platformen (Taobao B2C en Tmall C2C) te lokken. Net zoals Amazon, dat een deel van de advertentie-inkomsten van Google en Facebook wil inpikken, wil het bedrijf meer adverteerders rechtstreeks op de e-commerce platformen (gerichte) reclame laten maken.

Gebruikersavatar
johan1213
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 aug 2015 15:40
waarderingen: 112
Contacteer:

Re: Alibaba

Bericht door johan1213 » 13 nov 2018 07:13

Alibaba komt naar Luik

De Chinese internetreus Alibaba zal zijn nieuw Europees megadistributiecentrum wel degelijk in de buurt van de luchthaven van Luik bouwen. Dat bevestigt Europees directeur Terry von Bibra in een interview met deze krant.
Onlangs was er nog twijfel over de komst van het distributiecentrum omdat de Nederlandse premier Mark Rutte hardnekkige pogingen had ondernomen om het prestigeproject voor de neus van de Belgische regering weg te kapen. “Maar”, zegt Von Bibra, “we gaan door met Luik. Daar zal onze eerste hub in Europa komen. Dat is duidelijk voor ons. Het gaat er niet om of België in polepositie ligt voor die hub, we zíjn er al. Begin november hebben we een eerste vlucht tussen Luik en Hangzhou (waar het hoofdkwartier van Alibaba ligt, red.) gehad. Maar het zal nog maanden duren alvorens we onze eigen infrastructuur hebben”, geeft hij mee. Over het aantal jobs of de investering wil Von Bibra niets kwijt. “Luik is een stukje van een hele puzzel en die wordt voortdurend aangepast.” (FrD)

Layzie19
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 452
Lid geworden op: 08 jun 2014 13:23
waarderingen: 167
Contacteer:

Re: Alibaba

Bericht door Layzie19 » 05 jan 2019 10:11

Artikel uit de Tijd :

De favoriete aandelen van David Ross (La Financière de l'Echiquier) :

De e-commercegigant Alibaba is het op drie na grootste cloudcomputingbedrijf ter wereld en het grootste in China. Alibaba gaat verder dan cloudcomputing en werkt met AI en machine learning aan ET Brain, een platform dat klanten realtime informatie op grote schaal kan leveren. Zo werkt de stad Kuala Lumpur met ET Brain-technologie om de sociale media en verkeersinfo te monitoren om het verkeer in goede banen te leiden. Dankzij zo'n innovatie blijft de cloudomzet van Alibaba met 90 procent groeien en is het bedrijf een van mijn beste beleggingstips voor 2019.

David Ross is de beheerder van het fonds Echiquier World Equity Growth voor het Franse La Financière de l'Echiquier. 'Mijn keuzes voor 2019 hebben geen last van een vertragende economie. Ze zijn koplopers in de digitale transformatie, dankzij hun leidende posities op het gebied van kunstmatige intelligentie en cloudcomputing.'Ross' vorige optreden dateert van 13 januari 2018. Het vijftal staat op een gemiddeld verlies van 7,3 procent, exclusief dividenden en omgerekend naar euro. Over dezelfde periode verloor de MSCI World Euro Index 9,6 procent

Layzie19
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 452
Lid geworden op: 08 jun 2014 13:23
waarderingen: 167
Contacteer:

Re: Alibaba

Bericht door Layzie19 » 30 jan 2019 20:06

De Tijd :

De Chinese e-commercereus groeide het afgelopen kwartaal met een verbluffende 41 procent tegenover een jaar eerder. Toch reageren analisten bezorgd, want het gaat om het laagste groeiritme sinds 2016.

Alibaba Group heeft in het jongste kwartaal fors hogere resultaten behaald. De Chinese internetgigant profiteerde van stijgende internetbestedingen van Chinese consumenten, groei van gebruikers en zijn diensten op het gebied van cloudsoftware.
De kwartaalomzet van het in New York genoteerde bedrijf steeg tot ruim 117 miljard yuan (15,5 miljard euro), of 41 procent meer tegenover een jaar eerder. Alle divisies zitten in de lift. De omzet uit de webwinkels en handelsplatformen ging met 40 procent omhoog en bij de clouddiensten namen de opbrengsten met 84 procent toe.

Het aantal maandelijks actieve mobiele gebruikers van Alibaba groeide in China naar 699 miljoen, of 33 miljoen meer dan een kwartaal eerder.

De nettowinst van het grootste e-commercebedrijf van China sprong met 37 procent omhoog tot 31 miljard yuan, of omgerekend bijna 4,4 miljard euro.

Chinese consumptiedrift

De cijfers werden met gemengde reacties onthaald. De winst kwam fors hoger uit dan wat het analistenheir verwacht had. Dat biedt perspectieven voor de toekomstige winstgevendheid en het is een aangename verrassing, want andere Chinese bedrijven hebben het net moeilijk om hun winstverwachtingen in te lossen.

Maar de omzet ging onder de lat door. Analisten rekenden op een kwartaalomzet van ongeveer 119 miljard yuan. Dat is 2 miljard yuan meer dan behaald. Aan Alibaba's indrukwekkende reeks - tien kwartalen van meer dan 50 procent omzetgroei - is een einde gekomen. Beleggers hinken daardoor op twee gedachten.

Alibaba's omzet, die als barometer voor de Chinese consumptiedrift gebruikt wordt, groeit in het laagste ritme sinds 2016, wat de vrees bevestigt dat de Chinese economie aan het vertragen is en de Amerikaans-Chinese handelsoorlog aan de groei van de wereldeconomie knaagt.
charel01 liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.


Plaats reactie