Alibaba

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

Phil
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 229

Re: Alibaba

Bericht door Phil »

Mister Romance schreef: ↑
05 jan 2024 10:32
Ik heb de voorbije weken mijn positie in Alibaba (Hong Kong) verder opgedreven. Nu ongeveer voor 750K uitstaan op zowel Amerikaanse beurs als beurs Hong Kong.

Het sentiment gaat de komende maanden keren en dit jaar is in China het jaar van de draak. We gaan een sterke remonte vanuit China zien, met ondersteuning vanuit de centrale bank en de immense spaartegoeden van de burgers. Alleen de 'goedkope' waardering is een snoepje op zich. Alibaba gaat zich heruitvinden waarbij ze achter de schermen werken aan een IPO van Alipay. De governance structuren staan nu op punt voor de grootste veranderingen.
Ik wens het je toe maar dit dacht ik ook op 1 jan 2023
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

loe
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 46

Bericht door loe »

Phil schreef: ↑
05 jan 2024 12:57
Mister Romance schreef: ↑
05 jan 2024 10:32
Ik heb de voorbije weken mijn positie in Alibaba (Hong Kong) verder opgedreven. Nu ongeveer voor 750K uitstaan op zowel Amerikaanse beurs als beurs Hong Kong.

Het sentiment gaat de komende maanden keren en dit jaar is in China het jaar van de draak. We gaan een sterke remonte vanuit China zien, met ondersteuning vanuit de centrale bank en de immense spaartegoeden van de burgers. Alleen de 'goedkope' waardering is een snoepje op zich. Alibaba gaat zich heruitvinden waarbij ze achter de schermen werken aan een IPO van Alipay. De governance structuren staan nu op punt voor de grootste veranderingen.
Ik wens het je toe maar dit dacht ik ook op 1 jan 2023
Ik ook, eerst zien!

Richs
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 73

Bericht door Richs »

(Reuters) - Alibaba-medeoprichter Jack Ma en voorzitter Joe Tsai kochten in het vierde kwartaal voor miljoenen aandelen in de Chinese e-commercegigant, zo meldde de New York Times dinsdag, waardoor de in de VS genoteerde aandelen van het bedrijf met ongeveer 7% stegen .

Ma kocht voor 50 miljoen dollar aan in Hong Kong verhandelde aandelen, aldus het rapport, daarbij verwijzend naar een persoon met kennis van de zaak.

Het voegde eraan toe dat Tsai in het kwartaal voor ongeveer $ 151 miljoen aan Alibaba's in de VS verhandelde aandelen heeft gekocht via zijn familie-investering in Blue Pool Management.

De Jack Ma Foundation, die mediavragen voor de Chinese miljardair afhandelt, reageerde niet onmiddellijk op een verzoek van Reuters om commentaar.

Alibaba had in november gezegd dat de familietrust van Ma, die in 2019 aftrad als uitvoerend voorzitter van Alibaba, 10 miljoen American Depository Shares van Alibaba Group Holdings zou verkopen voor ongeveer $ 871 miljoen.

Alibaba zit midden in een revisie. Het schrapte in november de plannen om zijn cloudactiviteiten af ​​te splitsen, onder verwijzing naar de onzekerheden die ontstonden door Amerikaanse exportbeperkingen op technologie die wordt gebruikt in kunstmatige intelligentie-toepassingen.

De spin-off maakte deel uit van het plan van het bedrijf om zijn activiteiten op te splitsen in zes hoofdeenheden, waaronder e-commerce, media en de cloud.

Alibaba is al lange tijd een dominante speler op de Chinese markt voor online winkelen en heeft te kampen met concurrentie van Pinduoduo van PDD Holdings. Een trager dan verwacht herstel in de detailhandel nadat China de pandemische beperkingen had opgeheven, heeft het bedrijf ook onder druk gezet.

Het bedrijf had in december gezegd dat groeps-CEO Eddie Wu de functie van CEO van de binnenlandse e-commercetak Taobao en Tmall Group zou overnemen, slechts enkele dagen nadat hij hoofd van de cloudactiviteiten werd.
Blackadder liked last!

Blackadder
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2604

Bericht door Blackadder »

Eerste positie ingenomen vandaag, voor de lange termijn :geek:
opportunist liked last!

BRT
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 203

Bericht door BRT »

Dividend is binnen se. Dat kunnen ze al niet meer afpakken ;)
opportunist liked last!

Richs
Premiummember
Premiummember

Bericht door Richs »

Alibaba: de Chinese internetgigant verkoopt activa uit de consumentensector.
Het wil zijn supermarktbedrijf Freshippo, retailer RT-Mart en winkelcentrumexploitant Intime afstoten,
omdat het te maken heeft met regeldruk en uitdagingen op de kapitaalmarkt.

Bolero

Richs
Premiummember
Premiummember

Bericht door Richs »

Alibaba heeft in het afgelopen kwartaal meer omzet geboekt, maar de winst daalde juist fors. Dit bleek woensdag uit de publicatie van de cijfers over het kwartaal dat eindigde op 31 december 2023.

De omzet steeg op jaarbasis met 5 procent tot 260,4 miljard yuan, omgerekend circa 36,7 miljard dollar. Onder de streep restte een nettowinst van 10,7 miljard yuan, ofwel een daling van maar liefst 77 procent. Dit had vooral te maken met een waardedaling van de aandelenbelangen. Ook werd er een afwaardering gedaan op Sun Art en Youku.

Exclusief onder meer waardedalingen, afwaarderingen en aandelencompensatiekosten liep de winst met 4 procent terug.

De aangepaste EBITDA steeg met een procent tot 59,6 miljard yuan, bij een marge van 23 procent. Een jaar eerder bedroeg de marge nog 24 procent.

De operationele kasstroom liep met 26 procent terug tot 64,7 miljard yuan. De vrije kasstroom daalde zelfs met 31 procent, vooral vanwege toegenomen investeringen en enkele eenmalige factoren, waaronder de timing van belastingen en veranderingen in werkkapitaal.

In heel 2023 werd er voor circa 9,5 miljard dollar aan eigen aandelen ingekocht. Het bestuur van Alibaba gaf bovendien groen licht om het inkoopprogramma, dat loopt tot eind maart 2027, met 25 miljard dollar te verhogen. Dit betekent dat Alibaba nog voor 35,3 miljard dollar aan eigen aandelen zal inkopen in de komende drie jaar.

Bron: ABM Financial News
Blackadder liked last!

Marie
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Bericht door Marie »

Alibaba omvat internetbedrijven gericht op e-commerce, waaronder business-to-business webportalen, online detailhandel, betalingsdiensten, een prijsvergelijkingszoekmachine en clouddiensten voor data. Het ontstond in 1999 toen Jack Ma de website Alibaba.com oprichtte, een business-to-businessportaal dat Chinese producenten verbindt met buitenlandse kopers.

Bron: wikipedia

streetbob
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 173

Bericht door streetbob »

Ik kreeg een bericht van mijn broker om een keus te maken voor mijn Us Alibaba (ADR) aandelen. Ofwel niets doen, ofwel een ruil van 1 adr aandeel tegen 8 hongkong aandelen. In geld blijft dit ongeveer gelijk. Wat zijn de voor- of nadelen van deze keuzes ? Iemand een idee/uitleg ? Dank bij voorbaat.

Wimpies
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 10

Bericht door Wimpies »

streetbob schreef: ↑
17 apr 2024 15:56
Ik kreeg een bericht van mijn broker om een keus te maken voor mijn Us Alibaba (ADR) aandelen. Ofwel niets doen, ofwel een ruil van 1 adr aandeel tegen 8 hongkong aandelen. In geld blijft dit ongeveer gelijk. Wat zijn de voor- of nadelen van deze keuzes ? Iemand een idee/uitleg ? Dank bij voorbaat.
Idem, ik moet ook nog bekijken. Hebben tijd tot begin juni dacht ik?

Plaats reactie