Alibaba
- kierkegaard
- Forum elite
- waarderingen: 747
Re: Alibaba
15% in de plus op de eergisteren genomen positie, maar dat is eigenlijk van geen tel want het is een long buy. 82 lijkt me een goede eerste instapprijs op de langere termijn.
Niet uit te sluiten dat het opnieuw (nog) lager gaat, maar dan heb ik nog ruimte om eventueel de positie te verdubbelen.
Niet uit te sluiten dat het opnieuw (nog) lager gaat, maar dan heb ik nog ruimte om eventueel de positie te verdubbelen.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

China pompt miljarden stimulus in de economie.
Don’t fight the fed?
Don’t fight the fed?
- kierkegaard
- Forum elite
- waarderingen: 747
45% op twee weken, maar ik houd stevig.
Dit topic lijkt wel dood te zijn. Niemand anders die BABA koopwaardig vond aan 80?
Dit topic lijkt wel dood te zijn. Niemand anders die BABA koopwaardig vond aan 80?
- panamapapers
- Forum actieveling
- waarderingen: 498
Tuurlijk. Ligt al een tijdje in de afslag... Maar heb er genoeg.
Ben wat meer aant inlezen over Tencent. Mohnish Pabrai heeft zen BABA shares (al een tijdje terug btw) verplaatst naar Prosus (Tencent) omdat zij betere capital allocators zijn en als je die cijfers bekijkt kan je dat alleen maar beamen. Interessante visie:
Filmpje dat ik hierboven , een paar posts terug, postte van zijn maat Guy Spier (mening over Tencent) zou ik met een korreltje zout nemen. Slechts 30% ofzo van de inkomsten komt uit gaming, waarvan slechts een heel klein deel uit China. Dus die restricties van CCP zijn wellicht ook wat overdreven. Hoop ergens dat Meta stiekem iets gelijkaardigs aan’t doen is met die jaarlijkse tien miljard aan investeringen. Gewoon een leger ontwikkelaars aanwerven en laten werken op verschillende (!) ideeën ipv te wedden op één paard. Dat soort growth engines heeft Facebook nodig denkik.
Zou in deze Chinese Techbedrijven echter niet snel een grote lap van mijn port in steken want vertrouw het regime niet helemaal. En het is allemaal een ver van mijn bed show, nogal moeilijk te doorgronden.
Phil liked last!

Ben wat meer aant inlezen over Tencent. Mohnish Pabrai heeft zen BABA shares (al een tijdje terug btw) verplaatst naar Prosus (Tencent) omdat zij betere capital allocators zijn en als je die cijfers bekijkt kan je dat alleen maar beamen. Interessante visie:
Filmpje dat ik hierboven , een paar posts terug, postte van zijn maat Guy Spier (mening over Tencent) zou ik met een korreltje zout nemen. Slechts 30% ofzo van de inkomsten komt uit gaming, waarvan slechts een heel klein deel uit China. Dus die restricties van CCP zijn wellicht ook wat overdreven. Hoop ergens dat Meta stiekem iets gelijkaardigs aan’t doen is met die jaarlijkse tien miljard aan investeringen. Gewoon een leger ontwikkelaars aanwerven en laten werken op verschillende (!) ideeën ipv te wedden op één paard. Dat soort growth engines heeft Facebook nodig denkik.
Zou in deze Chinese Techbedrijven echter niet snel een grote lap van mijn port in steken want vertrouw het regime niet helemaal. En het is allemaal een ver van mijn bed show, nogal moeilijk te doorgronden.
Zowel Reuters als Bloomberg meldde donderdag dat de Chinese regering de bocht heeft ingezet om de eerder afgeblazen beursgang van de financiële groep Ant, een dochter van het Alibaba-concern, weer op de rails te zetten. De persbureaus beroepen zich op anonieme bronnen, wellicht bij de beurstoezichthouder en/of het bedrijf.
Dan gaan we wat meemaken
Dan gaan we wat meemaken
Voor opening al ontkend door Chinese regulatorBRT schreef: ↑09 jun 2022 19:23Zowel Reuters als Bloomberg meldde donderdag dat de Chinese regering de bocht heeft ingezet om de eerder afgeblazen beursgang van de financiële groep Ant, een dochter van het Alibaba-concern, weer op de rails te zetten. De persbureaus beroepen zich op anonieme bronnen, wellicht bij de beurstoezichthouder en/of het bedrijf.
Dan gaan we wat meemaken
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"
En -8%
Voor zij die de laagste koersen gemist hebben komt er een instap moment aan om mee op de kar te springen. Aandelen uit te kiezen: baba, PDD, bili, bzun, tigr, qfin, NIO, niu, xpev, li,...
Uranium (UEC, Global Atomic, Fission Uranium, Fission 3.0, Purepoint Uranium, Goviex, Laramide)
Chinese stocks: XPEV, Bilibili, Baozun.
American Tech.
Diversen: Barrick, Newmont, Abrasilver, Endeavour
Cash: 10%.
Chinese stocks: XPEV, Bilibili, Baozun.
American Tech.
Diversen: Barrick, Newmont, Abrasilver, Endeavour
Cash: 10%.
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 222
Dan toch goedkeuring?Phil schreef: ↑09 jun 2022 19:48Voor opening al ontkend door Chinese regulatorBRT schreef: ↑09 jun 2022 19:23Zowel Reuters als Bloomberg meldde donderdag dat de Chinese regering de bocht heeft ingezet om de eerder afgeblazen beursgang van de financiële groep Ant, een dochter van het Alibaba-concern, weer op de rails te zetten. De persbureaus beroepen zich op anonieme bronnen, wellicht bij de beurstoezichthouder en/of het bedrijf.
Dan gaan we wat meemaken
https://www.reuters.com/business/financ ... ne%2017%20
...want vertrouw het regime niet helemaal."panamapapers schreef: ↑08 jun 2022 23:16Tuurlijk. Ligt al een tijdje in de afslag... Maar heb er genoeg.![]()
Ik veronderstel dat dit als understatement bedoeld is ?
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.