Alibaba
Re: Alibaba
Bij welke broker is dat? Ik heb bij Bolero niks ontvangen daaromtrent.Wimpies schreef: ↑23 apr 2024 08:47Idem, ik moet ook nog bekijken. Hebben tijd tot begin juni dacht ik?streetbob schreef: ↑17 apr 2024 15:56Ik kreeg een bericht van mijn broker om een keus te maken voor mijn Us Alibaba (ADR) aandelen. Ofwel niets doen, ofwel een ruil van 1 adr aandeel tegen 8 hongkong aandelen. In geld blijft dit ongeveer gelijk. Wat zijn de voor- of nadelen van deze keuzes ? Iemand een idee/uitleg ? Dank bij voorbaat.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
Saxo. Deadline is begin juni. Komt er nog wel aan waarschijnlijk._Jack_ schreef: ↑23 apr 2024 09:12Bij welke broker is dat? Ik heb bij Bolero niks ontvangen daaromtrent.Wimpies schreef: ↑23 apr 2024 08:47Idem, ik moet ook nog bekijken. Hebben tijd tot begin juni dacht ik?streetbob schreef: ↑17 apr 2024 15:56Ik kreeg een bericht van mijn broker om een keus te maken voor mijn Us Alibaba (ADR) aandelen. Ofwel niets doen, ofwel een ruil van 1 adr aandeel tegen 8 hongkong aandelen. In geld blijft dit ongeveer gelijk. Wat zijn de voor- of nadelen van deze keuzes ? Iemand een idee/uitleg ? Dank bij voorbaat.
-
- Forum verkenner
- waarderingen: 5
is dit onderdeel van de fameuze opsplitsing in 6 divisies?streetbob schreef: ↑17 apr 2024 15:56Ik kreeg een bericht van mijn broker om een keus te maken voor mijn Us Alibaba (ADR) aandelen. Ofwel niets doen, ofwel een ruil van 1 adr aandeel tegen 8 hongkong aandelen. In geld blijft dit ongeveer gelijk. Wat zijn de voor- of nadelen van deze keuzes ? Iemand een idee/uitleg ? Dank bij voorbaat.
Waarom krijg je dit bericht?
Ik ben ook bij Saxo en ik heb dit al 2 jaar geleden aangeboden gekregen. Dat was dezelfde constructie geloof ik.
Ik ben daar toen op ingegaan om mijn risico te verkleinen als er een delisting zou komen van de Amerikaanse beurs. Met de handelsoorlog tussen die twee grootmachten weet je maar nooit. Verder heb ik er geen mening over wat nu het slimste is om te doen.
streetbob liked last! Ik ben daar toen op ingegaan om mijn risico te verkleinen als er een delisting zou komen van de Amerikaanse beurs. Met de handelsoorlog tussen die twee grootmachten weet je maar nooit. Verder heb ik er geen mening over wat nu het slimste is om te doen.
Zero coupon obligaties (33,4%) Ageas(24,62%) - Melexis (8,89%) - Xior (6,76%) - iShares Digital Security UCITS ETF(5,65%) - Alibaba ( 5,26%) - Wereldhave Belgium(4,25%)-Ascencio(4,55%) - TCM Frontier Vietnam High div(3,81%) - Cash (2,84%)
Steunpakket Chinese overheid
En gisteren (25/09/24) maakte de Chinese overheid een omvangrijk steunpakket van $114 miljard bekend om de kwakkelende economie, die nog steeds gebukt gaat onder de vastgoedcrisis, te stimuleren.
De aandelenindex in Hong Kong veerde op en het aandeel Alibaba bereikte gisteren een koers van $97 in New York, het hoogste niveau sinds april 2023.
Cijfers in november
Alibaba komt naar verwachting half november met nieuwe bedrijfscijfers over het derde kwartaal.
Die vallen nagenoeg samen met Singles Day, het ongeëvenaard grote koopjesjagersevenement in China. Goede resultaten daar kunnen het positieve sentiment verder doen aanwakkeren.
En gisteren (25/09/24) maakte de Chinese overheid een omvangrijk steunpakket van $114 miljard bekend om de kwakkelende economie, die nog steeds gebukt gaat onder de vastgoedcrisis, te stimuleren.
De aandelenindex in Hong Kong veerde op en het aandeel Alibaba bereikte gisteren een koers van $97 in New York, het hoogste niveau sinds april 2023.
Cijfers in november
Alibaba komt naar verwachting half november met nieuwe bedrijfscijfers over het derde kwartaal.
Die vallen nagenoeg samen met Singles Day, het ongeëvenaard grote koopjesjagersevenement in China. Goede resultaten daar kunnen het positieve sentiment verder doen aanwakkeren.