Gilead Sciences

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

believer
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4783

Re: Gilead Sciences

Bericht door believer »

Kootpenne ik wil maar zeggen dat er nog geen enkel bewijs is dat er maar één middel werkt...
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.

Kootpenne
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 210

Bericht door Kootpenne »

believer schreef:
23 okt 2020 09:32
Kootpenne ik wil maar zeggen dat er nog geen enkel bewijs is dat er maar één middel werkt...
Remdisivir is niet dè oplossing maar in bepaalde gevallen heeft het toch zijn nut bewezen anders zou de FDA het niet goedkeuren. Met deze goedkeuring kan Gilead toch nog beetje geld maken van een gebuisd medicijn voor Ebola. Ik vind dat sterk.
Hopelijk is er weldra een vaccin.

GILD is té ver teruggevallen. 80USD was te duur maar 65USD vind ik een koopje. Allicht presenteren ze minder goede cijfers door de overname die ze gedaan hebben maar ik blijf er wel in geloven. De mist omtrent GLPG en GILD mag wel gaan optrekken.
Goed beleggingsadvies is duur, slecht beleggingsadvies is duurder

megab
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 443

Bericht door megab »

Vanavond na sluiting de cijfers van Q3, verwachtingen?

Kootpenne
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 210

Bericht door Kootpenne »

Resultaten gelezen van Gilead en toch wel lichtjes omver geblazen alhoewel de markt dat 'voorlopig' anders ziet.

In het derde kwartaal en het eerste dat GILD verkoop van remdesivir startte, al een verkoop realiseren van bijna 1 miljard!
Ik dacht dat een blockbuster medicijn 1 miljard USD verkoop moet halen in het eerste jaar en hier zitten we al na 1 kwartaal aan dat cijfer. Pretty amazing als je het mij vraagt.
Goed beleggingsadvies is duur, slecht beleggingsadvies is duurder

MadisonAv
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 253

Bericht door MadisonAv »

Kootpenne schreef:
29 okt 2020 09:37
Resultaten gelezen van Gilead en toch wel lichtjes omver geblazen alhoewel de markt dat 'voorlopig' anders ziet.

In het derde kwartaal en het eerste dat GILD verkoop van remdesivir startte, al een verkoop realiseren van bijna 1 miljard!
Ik dacht dat een blockbuster medicijn 1 miljard USD verkoop moet halen in het eerste jaar en hier zitten we al na 1 kwartaal aan dat cijfer. Pretty amazing als je het mij vraagt.
Remdesivir ( Veklury) geeft een mooie boost op korte termijn. In q4+q1 kunnen ze wellicht nog 1 a 2 miljard dollar extra omzet meepikken.

Echter dat is van korte duur.
Er komen straks betere antiviralen op de markt dan Veklury, en vaccins zullen tegen midden 2021 ook wel breed inzetbaar zijn.

De reden waarom het Gilead aandeel zo slecht presteert, is heel simpel:
Los van de korstondige Veklury sales, wordt er geen significante omzetsgroei verwacht de komende jaren. Na jaren van negative groei, is het nu voor kwestie om een nieuw evenwicht te vinden.

Wat mogen we verwachten?

-HCV omzet zal blijven zakken. (vertegenwoordigt nog steeds 2+miljard run rate business per jaar momenteel)
-Cell therapie omzet (Yescarta en Co) groeit gestaag om eind 2021/2022 aan 1miljard jaarlijkse omzet te komen
-Hun inflammation franchise blijft een groot vraagteken (Filgo CRL van de Fda)
-HIV blijft het goed doen (weliswaar letten op het gevaar van ViiV)

Dit alles heeft Gilead ertoe gedwongen om fors te investeren in oncologie, met de overnames van Forty Seven en Immunomedics. Trodelvy kan een nieuwe blockbuster gaan worden binnen dit en 3 à 4 jaar.

Alles bij elkaar, ga ik ervan uit dat de omzet tussen 22 en 24 miljard blijft schommelen de komende jaren. Niet echt inspirerend.
Op langere termijn kunnen er echter mooie dingen komen uit hun nieuwe oncologie en inflammation franchise. Ik zit de rit wel uit tot dan (al 5+ jaar long)
quince liked last!

MadisonAv
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 253

Bericht door MadisonAv »

Kootpenne schreef:
29 okt 2020 09:37

Remdesivir ( Veklury) geeft een mooie boost op korte termijn. In q4+q1 kunnen ze wellicht nog 1 a 2 miljard dollar extra omzet meepikken.

Echter dat is van korte duur.
Er komen straks betere antiviralen op de markt dan Veklury, en vaccins zullen tegen midden 2021 ook wel breed inzetbaar zijn.

De reden waarom het Gilead aandeel zo slecht presteert, is heel simpel:
Los van de korstondige Veklury sales, wordt er geen significante omzetsgroei verwacht de komende jaren. Na jaren van negative groei, is het nu voor kwestie om een nieuw evenwicht te vinden.

Wat mogen we verwachten?

-HCV omzet zal blijven zakken. (vertegenwoordigt nog steeds 2+miljard run rate business per jaar momenteel)
-Cell therapie omzet (Yescarta en Co) groeit gestaag om eind 2021/2022 aan 1miljard jaarlijkse omzet te komen
-Hun inflammation franchise blijft een groot vraagteken (Filgo CRL van de Fda)
-HIV blijft het goed doen (weliswaar letten op het gevaar van ViiV)

Dit alles heeft Gilead ertoe gedwongen om fors te investeren in oncologie, met de overnames van Forty Seven en Immunomedics. Trodelvy kan een nieuwe blockbuster gaan worden binnen dit en 3 à 4 jaar.

Alles bij elkaar, ga ik ervan uit dat de omzet tussen 22 en 24 miljard blijft schommelen de komende jaren. Niet echt inspirerend.
Op langere termijn kunnen er echter mooie dingen komen uit hun nieuwe oncologie en inflammation franchise. Ik zit de rit wel uit tot dan (al 5+ jaar long)

quince
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 243

Bericht door quince »

ANNUIT CŒPTIS ~ NOVUS ORDO SECLORUM ~ WEForum.org/great-reset ~ 2045.com

Kevin1986
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 31

Bericht door Kevin1986 »

Vroeger nog Gilead in mijn portefeuille gehad maar toen verkocht door te sterke stijging en wilde mijn portefeuille wat herschikken.

Vandaag het aandeel terug opgepikt in mijn portefeuille, te zwaar afgestraft de laatste 6 maand en staat op het laagste punt van de laatste 5 jaar. (Eind oktober)

Wat denken jullie van dit aandeel op korte/middellange termijn? Te zwaar afgestraft door afwijzing FDA van filgotinib enkele maanden geleden? (Partnership Galapagos)
Portefeuille :

Inventiva (3,91€) , Barco (18,59€), Galapagos (95€) , Gilead (60,57$), Alibaba (239,96$) , Bpost (9,17€) , Ontex (9,59€)

tomulnrs
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 90

Bericht door tomulnrs »

Heb ik ook nu al enkele maanden in portefuille, heb ook overlaatst nog bijgekocht. Ook mij lijkt Gilead te zwaar afgestraft.
Port:
NL: Ahold, Prosus, PostNL, AMG, Unilever
BE: Galapagos, Oxurion
EU: Genmab, Nel ASA, Vodafone, X-Fab
US: Sorrento, Gilead, Alibaba, Adobe, Ballard, NIO, TPGY, JD.com
GOLD, BTC, vastgoed, no fiat money

tomulnrs
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 90

Bericht door tomulnrs »

Ondertussen nog meer afgezakt...
Op basis van hun ratio koers-omzet en koers-winst noteert Gilead ondertussen met een korting van 25-30% tegenover andere Big Pharma-bedrijven.
Onder hun nieuwe CEO hebben ze veel acquisities gedaan, die voorlopig nog niet goed uitgepakt hebben. Hun focus op kankermedicijnen heeft nog niks gebracht en ik zie ook in de nabije toekomst weinig groot potentieel. Ik denk dat zijn positie zwaar onder druk staat, ik denk niet dat er veel aandeelhouders tevreden zijn met het huidige verloop.

Ik blijf zitten. Het neerwaarts risico is hier ondertussen wel heel erg klein geworden imo.
Kootpenne liked last!
Port:
NL: Ahold, Prosus, PostNL, AMG, Unilever
BE: Galapagos, Oxurion
EU: Genmab, Nel ASA, Vodafone, X-Fab
US: Sorrento, Gilead, Alibaba, Adobe, Ballard, NIO, TPGY, JD.com
GOLD, BTC, vastgoed, no fiat money

Plaats reactie