De VS vandaag

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3372

Re: De VS vandaag

Berichtdoor Beheerder » 28 Dec 2018 13:22

Trump’s ‘Tremendous Buy’ Stock Market Isn’t a Bargain
The numbers don’t support the argument that shares are oversold.
By Stephen Gandel
December 27, 2018, 5:00 AM EST

Bron: https://www.bloomberg.com/amp/opinion/a ... ssion=true
Msb12i liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

powered by Surfing Waves

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 28 Dec 2018 21:48

President Trump heeft advies gekregen van een topbelegger om de rust terug te brengen op de beurzen. Ook niet-topbeleggers hadden hetzelfde advies kunnen geven ;) zoals een akkoord sluiten met China en niet via Twitter telkens uithalen naar de FED en diens voorzitter.

Trump administration asks top investor for advice on markets amid wild ride for stocks
A Trump administration official has reached out to a notable investor for advice on stock markets, sources told CNBC.
A call took place after markets plunged on Christmas Eve.
The investor advised the official to tell Trump to stop criticizing Fed Chair Jerome Powell.

Bron: https://www.cnbc.com/2018/12/28/trump-a ... rkets.html
a21 liked last!

Canis Lupus
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 11

Berichtdoor Canis Lupus » 28 Dec 2018 22:06

Beheerder schreef:President Trump heeft advies gekregen van een topbelegger om de rust terug te brengen op de beurzen. Ook niet-topbeleggers hadden hetzelfde advies kunnen geven ;) zoals een akkoord sluiten met China en niet via Twitter telkens uithalen naar de FED en diens voorzitter.

Trump is dan ook een stabiel genie.
Hij staat boven 'common sense'. :lol:

Misschien moet hij zichzelf dan maar eens afzetten want al deze strategieën (duiventil witte huis, handelsoorlogjes her en der, kritiek op alleman) zijn van eigen hand en moeilijk te weerstaan.

Layzie19
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 147

Berichtdoor Layzie19 » 29 Dec 2018 13:56

Wat is jullie mening over short gaan op Nasdaq via een ETF ? Volgende tracker stijgt dubbel zoveel als de Nasdaq daalt : ETF Ultrashort Nasdaq, ticker : (QID). Lijkt me handig om deze in port te hebben voor begin 2019. Kan ook als hedging instrument dienen maar moet dan ook voor een groot deel van de port zijn. Minimum 30% is mijn mening. Iedere andere inzichten?

Mijn strategie voor volgend jaar is maandelijks nieuwe aandelen bijkopen en/of bestaande posities uitbreiden eventueel aangevuld met een eenmalige storting in deze ETF begin 2019

Haiko17
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 252

Berichtdoor Haiko17 » 29 Dec 2018 14:40

Layzie,
Ik heb die tracker in port. 'k Zag in de Tijd dat Wim Lewi hem nog eens aanbeveelt in de krant van vandaag.
Ik heb 'm zelf veel te vroeg gekocht: ik verwachtte een meltdown na een fout resultaat bij de Franse presidentsverkiezingen in april 2017 en heb 'm vlak daarvoor gekocht, toen Wim Lewi hem ook al aanraadde in de Tijd. In plaats van Le Pen of Mélenchon kregen we echter Macron, en in plaats van een meltdown kwam er een melt up. 'k Zit dus nog altijd op een 20% verlies op die tracker.

Het is op zich geen slechte keuze, aangezien QID inderdaad 2x zo hard reageert als de Nasdaq zelf en dat 'm nu eindelijk wat is teruggezakt. Weet wel dat het snel kan gaan, in beide richtingen. De kosten zijn 0,93% per jaar, ook niet zo weinig, maar met die hefboom houd je 'm normaal gezien niet lang bij, dus op dat vlak valt het wel mee.

Sinds dit jaar geven ze er ook dividenden op, die dus ook van de koers afgaan.
Het is iets voor de korte termijn, dat is zeker: als je ziet dat de Nasdaq weer begint te stijgen, neem dan snel je verlies, en blijf er niet op zitten zoals ik heb gedaan.
Port: Galapagos, WDP, EVS, Ageas, Barrick Gold, RDSB, Euronav, CFE, AVH, RTL, Texaf, VGP, Resilux, Celyad, AB Inbev, Econocom, Sioen, ArgenX, Melexis, Nvidia

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 29 Dec 2018 14:53

Let wel op met een vaste hefboom. Een vaste hefboom zit de koper vaak tegen. Stijgt de Nasdaq 10% dan daalt de ETF 20%. Daalt de Nasdaq daarna met ca. 9% dan is de Nasdaq vrijwel onveranderd. De ETF zal dan 18% stijgen maar per saldo 5,6% verliezen terwijl de Nasdaq niet van zijn plaats kwam. Langere periodes en nog hogere hefbomen werken nog meer in uw nadeel. Die waarschuwing had een expert als Wim Lewi ook mogen meegeven ;)
neku liked last!

Layzie19
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 147

Berichtdoor Layzie19 » 29 Dec 2018 16:12

Haiko en Beheerder, thanks voor de info. Ik postte mijn artikel inderdaad nav het artikel van Wim. Haiko, maakt de etf een groot deel je port uit? Of gebruik je hem niet als hedging-instrument

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 715

Berichtdoor neku » 29 Dec 2018 16:46

Beheerder schreef:Let wel op met een vaste hefboom. Een vaste hefboom zit de koper vaak tegen. Stijgt de Nasdaq 10% dan daalt de ETF 20%. Daalt de Nasdaq daarna met ca. 9% dan is de Nasdaq vrijwel onveranderd. De ETF zal dan 18% stijgen maar per saldo 5,6% verliezen terwijl de Nasdaq niet van zijn plaats kwam. Langere periodes en nog hogere hefbomen werken nog meer in uw nadeel. Die waarschuwing had een expert als Wim Lewi ook mogen meegeven ;)

Wim Lewi heeft zijn promotie centen reeds binnen gekregen, het kan hem verder een worst wezen wat wij doen :roll:
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Haiko17
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 252

Berichtdoor Haiko17 » 29 Dec 2018 17:07

Layzie19 schreef:Haiko en Beheerder, thanks voor de info. Ik postte mijn artikel inderdaad nav het artikel van Wim. Haiko, maakt de etf een groot deel je port uit? Of gebruik je hem niet als hedging-instrument

Layzie,

Die tracker is ongeveer 3,5% van m'n port. Barrick Gold ongeveer 5,5%. Dat zijn de twee hedgings die ik momenteel heb.
Layzie19 liked last!
Port: Galapagos, WDP, EVS, Ageas, Barrick Gold, RDSB, Euronav, CFE, AVH, RTL, Texaf, VGP, Resilux, Celyad, AB Inbev, Econocom, Sioen, ArgenX, Melexis, Nvidia

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 31 Dec 2018 11:11

Layzie19 schreef:Haiko en Beheerder, thanks voor de info. Ik postte mijn artikel inderdaad nav het artikel van Wim. Haiko, maakt de etf een groot deel je port uit? Of gebruik je hem niet als hedging-instrument

Het is geen goed hedging instrument, eerder riskant en de trend moet ook veel meezitten wilt u er niet op verliezen als u de ETF enkele weken, maanden of langer houdt.

Tijdelijke promo tot 31 augustus:

Reageren en meer functies krijgen?

Discussieer met duizenden beleggers, minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete onderwerpen.

Registreer binnen enkele tellen