De VS vandaag

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
Plaats reactie
mariocath
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 283

De VS vandaag

Berichtdoor mariocath » 27 Jan 2012 15:15

Het bbp van de Verenigde Staten groeide in het vierde kwartaal met 2,8 procent op jaarbasis. Een versnelling van de groei, die in het derde kwartaal op 1,8 procent lag, maar minder dan de verwachte 3 procent. En ze is bovendien in ruime mate gebaseerd op de opbouw van voorraden.
Ik kan daarmee leven ! :geek:
Mario

mariocath
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 283

Re: VS

Berichtdoor mariocath » 27 Jan 2012 17:00

De beurzen ronden een sterke week met een sisser af. De Amerikaanse economie boekte in het vierde kwartaal weliswaar een tussenspurtje, maar economen vrezen dat Uncle Sam dit kwartaal weer zal slenteren.
Dit kan niet in één handomdraai ook hé!!!! ;)
Mario

MacHammerFan
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 6

Berichtdoor MacHammerFan » 06 Apr 2012 13:54

De Amerikaanse beurs staat al maanden beresterk. Terwijl Europa begint te kwakkelen. Hun economie is aan de beterhand en wij zitten in een recessie.
De volatily index $VIX staat heel laag, wat illustreert dat de markt veel vertrouwen heeft.
Ik heb dit te laat gezien, maar einde vorig jaar was het stijgend on Balance Volume bij dalende koersen duidelijk een koopsignaal.
Hoe moet het nu verder?
Wat mij wat terughoudender maakt is dit:
http://charts.trivano.com/insiderschart ... or=0&size=
De koopratio is de verhouding tussen het aantal insiders dat meer aandelen aankoopt dan verkoopt (de netto-kopers) en het totale aantal insiders dat aandelen gekocht of verkocht heeft (de netto-kopers en de netto-verkopers samen).
Deze ratio staat heel laag. 7%
Ter vergelijking, in augustus vorig jaar was deze bijna 50%.
Er worden door insiders veel meer aandelen verkocht dan gekocht.
Een garantie voor een komende koersdaling is dat niet, maar toch.
En dan is er nog dit.
http://www.bloomberg.com/news/2012-03-2 ... tocks.html
De trend van de ratio tussen koper en olie divergeert met de stijgende beurs. Dat kan een voorbode zijn voor een trendommekeer.
Persoonlijk beleg ik momenteel slechts een 10% van mijn vermogen nog in aandelen. Ik vind de risico's na de recente stijging van de beurs te groot.
En nog één iets om eraan toe te voegen:
De S&P500 heeft de laatste weken hogere toppen neergezet bij een (weliswaar licht) dalend On Balance Volume.
In port: ABLX, AU, ABX, BRNL, CDE, DRD, EURN, FUR, GFI, GG, GOLD, HMY, K+S, MT, NEM, NYR, PAAS, POT, PSAU, RDSA, SBGL, SDFE, SVM, UEC

MacHammerFan
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor MacHammerFan » 13 Apr 2012 15:53

Buigt Wall Street of barst hij? We zijn vrijdag de dertiende. De horror-thriller begint. ;)
Ik zie echter de correctie van de Dow niet dieper gaan dan 12150. Daar ligt het stijgende 240-daags gemiddelde.
Een pronostiekje?
In port: ABLX, AU, ABX, BRNL, CDE, DRD, EURN, FUR, GFI, GG, GOLD, HMY, K+S, MT, NEM, NYR, PAAS, POT, PSAU, RDSA, SBGL, SDFE, SVM, UEC

MacHammerFan
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor MacHammerFan » 13 Apr 2012 22:37

Wall Street kraakt. De Dow gaat naar 12150. :oops:
De uitverkoop in Europa gaat verder. :evil:
Eerste koersdoel van de AEX 295? Sneuvelt die, dan is het weer om zeep.

Pennystocker
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 31

Berichtdoor Pennystocker » 17 Apr 2012 22:42

Yahoo had nabeurs redelijke cijfers maar IBM en Intel niet. Het slot van de Dow en Nasdaq zijn toch prima dus dat is al positief voor morgen.

josephi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 184

Re: De VS vandaag

Berichtdoor josephi » 18 Apr 2012 18:12

de cijfers van intel waren iets hoger dan analisten hadden verwacht. dus helemaal niet slecht.
Pennystocker, je houd toch van centjesaandelen. hou dan biolectronics in het oog. is nu ondertussen 80% gestegen
maar ik blijf er zelf nog vanaf tot ik cijfers van de verkopen zie

MacHammerFan
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor MacHammerFan » 27 Apr 2012 19:38

De Dow stijgt weliswaar maar cyclische aandelen als Alcoa, General Motors en de staalaandelen geven voorlopig verkoopsignalen. Ze blijven onder het 240-daags dalend glijdend gemiddelde.

Pennystocker
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 31

Berichtdoor Pennystocker » 27 Apr 2012 20:57

Technische analyse is vaak achteraf makkelijk te verklaren. Een plotse opleving of daling kan altijd weer verklaard worden. Op zich is het wel een teken wat je aanhaalt en dat terwijl de Dow juist redelijk goed presteert sinds begin dit jaar. Wat als de genoemde aandelen opwaarts uit de trend raken, begin van een rally?

MacHammerFan
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor MacHammerFan » 27 Apr 2012 21:13

De Amerikanen speculeren erop dat er in het jaar van de presidentsverkiezingen weinig kan misgaan.
De VIX-index staat nog steeds laag, wat erop wijst dat er weinig twijfel in de markt is.
Natuurlijk is er ook een fundamentele reden waarom hun beurs tot nog toe het best gepresteerd heeft. Hun economie zit niet in een recessie.
Misschien groeit hun economie de volgende kwartalen meer en dan kunnen de cyclische aandelen nog een inhaalbeweging doen.
Maar hoever het opwaarts potentieel nog is voor de komende jaren, daar heb ik toch mijn twijfels over.