Facebook

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
Plaats reactie
be4 (b4)
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 0

Re: Facebook

Berichtdoor be4 (b4) » 15 Mei 2012 22:51

NEW YORK (AFN) - Autofabrikant General Motors (GM) stopt met betaald adverteren op Facebook. Dat meldden werknemers van het bedrijf dinsdag. Volgens The Wall Street Journal besteedt GM jaarlijks 40 miljoen dollar aan marketing via Facebook, waarvan een kwart als reclamegeld naar het internetbedrijf zelf gaat.
Terwijl de financiële wereld reikhalzend uitkijkt naar de beursgang van Facebook komende vrijdag, in de hoop een graantje mee te kunnen pikken van de miljarden aan reclamegeld die het bedrijf jaarlijks bijeen harkt, stelt GM dat zijn advertenties op de sociale netwerksite helemaal niet zo effectief zijn.
Op de jaaromzet van Facebook, die vorig jaar 3,7 miljard dollar bedroeg, zal de stap van GM geen noemenswaardig effect hebben. Marktkenners menen wel dat het nieuws op een ongelukkiog moment komt, vlak voor de veelbesproken beursgang. Zij stellen dat Facebook zal moeten bewijzen dat het zijn grote populariteit bij het publiek kan blijven omzetten in klinkende munt. :lol: :lol: :lol:
In : barco,viv,exmar,cmb,mobistar,suez env, alpes,sbm,nyrstar,dockwise,microsoft,nokia,nexans,dieteren,gbl,delhaize,group crit,CFE,HP,PBR, ING

josephi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 184

Berichtdoor josephi » 16 Mei 2012 00:27

ik vind dit ook een heel riskant aandeel. maar langs de andere kant als je kijkt naar linkedinn en naar de koers. voor korte termijn stap ik misschien wel in maar voor lange termijn blijf ik er zeker vanaf

Pennystocker
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 31

Berichtdoor Pennystocker » 16 Mei 2012 07:31

Facebook gaat meer aandelen uitgeven

NEW YORK - Facebook gaat de omvang van zijn beursgang vergroten. De onderneming gaat circa 25 procent meer aandelen uitgeven vanwege een grote vraag. Dat meldden ingewijden aan persbureau Reuters.

In totaal zet het bedrijf nu 85 miljoen aandelen extra in de markt, waardoor er 422 miljoen stukken verhandeld gaan worden. Daarmee haalt Facebook zo'n 15 miljard dollar op. De eerste handelsdag van de onderneming is waarschijnlijk vrijdag. Door de stap wordt de beursgang van Facebook de op twee na grootste in de geschiedenis van de Verenigde Staten, na die van Visa en General Motors.

Eerder werd al bekend dat het aandeel Facebook tegen een hogere prijs in de markt wordt gezet. De introductieprijs ging naar een bandbreedte van 34 tot 38 dollar (27 tot 30 euro) per aandeel. Eerder was dat 28 tot 35 dollar per aandeel.

Oh, oh, wanneer gaat dit 'pats' zeggen? Een aantal investeerders van het eerste uur zullen hun investering volgens mij ongeveer zien verhonderdvoudigen. Volgens mij zijn er na vrijdag heel wat minder aandelen in handen van die investeerders want ik wist het wel, een deel zou ik cashen.

Forzaschumi
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 33

Berichtdoor Forzaschumi » 16 Mei 2012 22:35

ik snap niet waarom een veredeld forum met wat foto's en meningen als FB een waardering van 100 biljoen USD kan krijgen :roll: Hun reclameinkomsten zijn nu al aan 't dalen en extra betalende diensten zullen wel voor een stagnatie of achteruitgang zorgen. Yanks zitten het weer te overhypen... geef mij dan maar échte tech-bedrijven die innovatieve producten op de markt brengen en "onmisbaar" zijn zoals Microsoft en Apple, en die er binnen 10 jaar nog zullen zijn (in tegenstelling tot smoelenboek). nu ja, iedereen investeert maar in wat ie wil.

Pennystocker
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Pennystocker » 17 Mei 2012 08:14

Tot er een concurrent opstaat die alle ergernissen van Facebook niet heeft. Bedenk wel dat de Telegraaf Media Group het profielennetwerk Hyves kocht op het moment dat Facebook populair werd. Hyves is volgens mij over en uit met de gebruikers van jaren terug en waarom zou dat niet bij Facebook kunnen? Nog een dagje wachten en dan gaat men de grote zeepbel nog wat groter laten worden :)

mompel
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 8

Berichtdoor mompel » 17 Mei 2012 18:13

AMSTERDAM (Belegger.nl) - Morgen wordt op de NASDAQ het aandeel Facebook geïntroduceerd op de NASDAQ. Voor de inschrijving is geweldig veel belangstelling geweest en Amerikaanse banken en brokers zijn al voor het sluiten van de boeken gestopt met het aannemen van inschrijvingen. Voor de Nederlandse particuliere beleggers zijn er morgen vanaf de start al turbo's long op het aandeel te koop.

Royal Bank of Scotland (RBS) introduceert die turbo's direct na de eerste notering van Facebook. Beleggers kunnen hiermee inspelen op mogelijke stijgingen. Het is de eerste maal dat een Turbo meteen al beschikbaar is bij een beursgang van een bedrijf. ‘De reden om hier zo snel mee te komen is de enorme interesse voor deze beursgang’ aldus Erik Mauritz van RBS. ‘De grote vraag is natuurlijk of het aandeel overgewaardeerd is, of dat Facebook in staat zal zijn om haar grote aantal gebruikers om te zetten in verdere winstgroei’.

Beleggers die met een turbo short op een daling willen inspelen zullen moeten wachten tot de markt om de aandelen in te lenen ook op gang komt. ‘Als het loopt zoals Google in 2004 kan het in ieder geval een aantrekkelijk aandeel worden voor speculatieve beleggers’, aldus Mauritz.
port: alles verkocht wegens omstandigheden

Pennystocker
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Pennystocker » 17 Mei 2012 20:50

Facebook IPO prijsrange nu definitief - CNBC

AMSTERDAM (Dow Jones)--De prijsrange voor de beursgang van Facebook Inc. staat vast en kan niet verder worden opgetrokken dan laag in de $40 per aandeel, meldt CNBC donderdag op basis van een persoon bekend met de situatie.

De bron zegt verder dat het bedrijf geen wijzigingen meer zal doorgeven in de filings bij de toezichthouder Securities and Exchange Commission (SEC) voor de aanstaande beursnotering van het bedrijf.

Het aandeel zal de eerste dag/dagen vast en zeker gaan stijgen maar ik zou het een enorme prestatie vinden als de openingskoers van morgen over een jaar nog gehaald gaat worden. Beleggers krijgen het nu meer voor het zeggen en die willen groei zien (lees: jaarlijks meer winst). Ik ben benieuwd hoe dat gerealiseerd gaat worden zonder dat de gebruikers er hinder van krijgen. Dan nog een grote adverteerder die afgelopen week aankondigde dat het adverteren via Facebook niet zo succesvol blijkt te zijn en dat zij zich daar uit gaan trekken.

Pennystocker
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Pennystocker » 18 Mei 2012 08:54

Facebook net weer op het nieuws en men gaat zich nu toch serieus afvragen of er een zeepbel aan het ontstaan is. Ik heb getwijfeld over wel of niet in te stappen (maar dan een hefboomproduct zoals een turbo, sprinter of speeder) maar ik sta er niet achter. De eerste dagen zal het misschien lucratief zijn maar zo gauw de investeerders van het eerste uur aan het verkopen raken maken zij enorme winsten en wordt het aandeel direct onder druk gezet.

Facebook zal met een introductieprijs van $38 worden gewaardeerd op 104 miljard dollar, dit is met de huidige koers 82,2 miljard euro. Hier een overzicht van enkele bedrijven in de AEX en hun beurswaarde (willekeurig gekozen):

RD Shell €91.458.720.380
Facebook €82.200.000.000
Unilever €43.614.099.050
Heineken €23.270.505.565
ING €17.554.166.155
Philips €14.645.278.584
KPN €11.008.407.887
Aegon €6.406.889.341

Dan mag je toch wel stellen dat zeepbel en Facebook in de mond genomen mogen worden. Facebook is vanmiddag bijna 2x zoveel waard als Unilever, om en nabij 3,5x Heineken, bijna 5x ING, bijna 6x Philips, ongeveer 7,5x KPN en bijna 13x Aegon. Maar degelijke fondsen als Royal Dutch Shell, Unilever, Heineken, ING en Philips zijn niet zo 'hot' als Facebook... maar hoe lang blijft Facebook nog 'hot'?

Bij deze nog een veelzeggende poll van een andere site:

De beursgang van Facebook wordt een groot succes
Aantal stemmen : 1784

Ja, want het optrekken van de emissieprijs wijst op een enorme belangstelling : 13%
Ja, maar vooral omdat de banken zich geen mislukking kunnen veroorloven : 6%
Nee, beleggers gaan snel inzien dat de koers van Facebook te hoog is : 67%
Nee, Facebook wordt meegetrokken in het negatieve beurssentiment : 14%

Misschien kan een Belgische belegger ook een overzichtje plaatsen van bedrijven uit de Bel20 en hun beurswaarde?

mompel
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 8

Berichtdoor mompel » 18 Mei 2012 15:08

Alles over Facebook, kenners noemen het veel te duur

De meeste analisten noemen het aandeel Facebook exorbitant overgewaardeerd. Bij een k/w van 100 zijn de verwachtingen over het bedrijf torenhoog en waarschijnlijk onrealistisch zo oordelen de meeste analisten. In de onderstaande video’s ziet u korte toelichtingen over de IPO van Facebook.

Op de betreffende pagina staan enkele videofragmenten van analisten en dergelijke. Maar de algemene consensus is dezelfde: facebook is zwaar overgewaardeerd.

kijk op: http://www.analist.be/hottopics/2012/05 ... el+te+duur
port: alles verkocht wegens omstandigheden

Pennystocker
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Pennystocker » 18 Mei 2012 16:19

Emissie Facebook

Vandaag gaat Facebook naar de beurs. De eerste notering aan de NASDAQ is vanmiddag naar verwachting om 17:00 uur. Het is voor niet-Amerikaans ingezeten onmogelijk om in te schrijven op de emissie.

Het is inmiddels mogelijk om orders te plaatsen voor het aandeel Facebook.

ING Sprinters
ING heeft een aantal Sprinters geïntroduceerd op het aandeel Facebook. Naar verwachting zijn deze vanaf 17:00 uur verhandelbaar.

Voor vragen staat onze Klantenservice & Orderdesk u graag te woord. U kunt contact opnemen op telefoonnummer 020 606 2666 of een e-mail sturen naar klantenservice@binck.nl. De Klantenservice & Orderdesk is bereikbaar op werkdagen van 08:00 uur tot 22:00 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 17:00 uur

Met vriendelijke groet,

Binck