Facebook

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 870
Contacteer:

Re: Facebook

Bericht door wimvd »

jens_dev schreef:
31 jul 2020 12:08
Vergeet niet dat het een advertentiebedrijf is. Het aantal users kan niet eeuwig blijven stijgen. Het aantal adverteerders en daarmee de prijs per ad kan wel aanzienlijk stijgen imo. Plus met een audience van 2-3 miljard kan Facebook ook gewoon steeds nieuwe diensten blijven uitrollen en nieuwe sectoren disrupten. E-commerce, payments, VR/AR... de mogelijkheden zijn enorm.

Facebook zal straks weer rond recordkoersen noteren. Koers is meer dan fair op dit moment. Anderzijds geloof ik dat de faire waarde per aandeel gewoon jaar na jaar stevig zal blijven stijgen. Bij koerszwakte zal ik mijn positie zeker verder opbouwen, zelfs al is FB nu al veruit m'n grootste positie.

Ad revenue in juli so far +10%, ondanks die boycott... De bedrijven die FB nu boycotten hebben FB meer nodig dan FB hen nodig heeft. Ze bieden KMO's gewoon zo'n enorm goede dienst. Als ik kijk hoe veel ik al heb gekocht bij zulke bedrijfjes; bedrijven die ik zonder Facebook nooit had leren kennen. En die bedrijven moeten hier relatief weinig voor betalen. FB geeft hen een heel goede return on investment.

Ter info: top 100 adverteerders is goed voor slechts 16% van de omzet. En ze hebben ruim 9 miljoen adverteerders wereldwijd.
Ik weet niet of je zelf al Facebook-advertenties hebt gebruikt, maar "bedrijven moeten hier relatief weinig voor betalen" klopt niet. Intussen zit je al snel aan 0,5 EUR per click. Ok, dat is nog altijd iets goedkoper dan Google Adwords, maar zover zitten ze er al niet meer van. Dat het zo duur is, is alleen maar goed nieuws voor jou als aandeelhouder natuurlijk ;)
Gespreid in tijd instappen
Gespreid in sectoren beleggen
Enkel dividend-aandelen geven enige zekerheid van recurrent inkomen
Dividenden herbeleggen (samengestelde interest-wonder)
Enkel traden met aandelen die dividenden uitkeren om risico te beperken
Pas bijkopen op -15%

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4587
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Yup. Kost ons enkele tientallen euro.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Brecht
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 84
Contacteer:

Bericht door Brecht »

Jammer genoeg te lang getwijfeld aan lagere koersen.
Ik probeer in te stappen bij een dip. Hopelijk krijg ik nog de kans :wtf:

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

FB (+5%) lanceert vandaag binnen Instagram 'Reels', waarmee het de concurrentie aangaat met TikTok.

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1063
Contacteer:

Bericht door neku »

Facebook en Instagram verbieden foto’s en filmpjes Zwarte Piet

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/fa ... ~a711973a/

censuur compleet of komt er meer :ugeek:
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Ik probeer me niets aan te trekken van die zever. Wekt toch alleen maar ergernis bij me op. Heel die linkse politiek correcte beweging waarbij je niets meer mag zeggen en alles bij voorbaat verdacht is.
Phil liked last!

joni
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 158
Contacteer:

Bericht door joni »

Kamala Harris sees Facebook as a 'utility' that might need breaking up

She believes the site needs more regulation than it has received.

https://www.engadget.com/2019-05-12-kam ... QtUznVgwoX
Wie slim is, weet dat hij heel weinig of niets weet, wie weinig weet denkt dat hij alles weet en zelfs slim is.

Doctor Copper
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Bericht door Doctor Copper »

Hoedanook, Ik denk niet dat de democraten Facebook teveel in de weg willen staan. Het duo Biden-Harris zal facebook nodig hebben om via advertenties genoeg volk naar de stembus te lokken. Ik verblijf momenteel in de states en krijg dagelijks ads via facebook van zowel Trump-Pence als Biden-Harris. Het splitsen van Facebook gaat de huidige problematiek rond ongelimiteerde vrije meningsuiting en data bescherming niet oplossen, aldus het bedrijf zelf. Het is hun aanvoelen dat er genoeg betekenis volle concurrentie is en dat de splitsing van Facebook deze problemen enkel erger zou maken.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

FB zou meer gebaat zijn met een tweede termijn voor Trump ja. En een verplicht opbreken is natuurlijk een worst case scenario, waarmee de huidige koers totaal geen rekening houdt en dat de markt dus ook niet als een reële kans bestempelt.

Ik weet dat ik als aandeelhouder biased ben - en toegegeven Facebook heeft al een enorm brokkenparcours gereden - maar ik zie ook dat FB de laatste jaren enorme inspanningen levert. De operationele kosten en headcount zijn ontploft, de winstmarges overeenkomstig gedaald. Het is een beetje alsof FB quasi alle wind vangt van de 'big tech', terwijl ze in se een heel nuttige dienst aanbieden aan vooral KMO's. Zou Apple zijn iPhones aan €1000+ kunnen slijten als Facebook, Instagram, Whatsapp e.d. niet bestonden? Wat zou je doen met die mooie foto's die je met je iPhone trekt? Nah, Apple profiteert even goed mee. En ja, er is nog hate speech omdat het onmogelijk is om de activiteiten van meer dan 2 miljard mensen in real time te reviewen. Maar de bulk van die haatberichten wordt wel degelijk nu al geblokkeerd from the start. FB zal nieuwe regulation moeten managen, maar ik denk dat ze een van de beste - if not the best - businessmodellen in de wereld hebben.

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1245
Contacteer:

Bericht door Umi »

Laatste dagen in de lift door 'shops' & bijgevolg hogere koersdoelen. :up:

https://seekingalpha.com/news/3608399-f ... -potential

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie