Facebook

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

Gauthier
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 144
Contacteer:

Re: Facebook

Bericht door Gauthier »

jens_dev schreef:
01 jul 2020 18:29
Veert weer op alsof er niets is gebeurd. *geeuw*
Maar wel met alvast één Beursig aandeelhouder meer. :D
Cash: 22%
ETF: 43% (IWDA, USTE, IEMA, IUSN, WHEA)
Stocks: 35% (AGES, ASMI, BABA, BAR, EUAV, FB, GLPG, GOOG, PRX, RDSa, SOF, SPAQ)

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

MadisonAv
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 164
Contacteer:

Bericht door MadisonAv »

De top 100 klanten bij Facebook vertegenwoordigen slechts 6% van de omzet. Van die top 100 zijn er de laatste weken minder dan 10 afgehaakt. Storm in een glas water...
Large first -
Galapagos / Flow Traders / Gilead / Facebook / Viacom / Mastercard / Etc.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4419
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Nieuwe all time high intraday.
Gauthier liked last!
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Facebook heeft zonder twijfel het beste businessmodel ter wereld. Het is gebaseerd op het gouden trio van schaalgrootte, onbegrensde groei en hoge marges. Een tiercé die nog steeds onhaalbaar blijft voor grote bedrijven als Google, Amazon, Apple of Netflix.
[...]
Laten we nu even naar het kostenplaatje kijken.
Gratis grondstof (gebruikers en bedrijven leveren gratis content)
Zero marketingkosten (mond-tot-mondreclame van gebruikers en de virale effecten van het netwerk zorgen voor constante groei)
Zero verkoopkosten (advertenties worden gekocht via een geautomatiseerd zelfbedieningsplatform)
https://businessam.be/waarom-facebook-h ... rde-heeft/
a21 liked last!

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Verscheurt net zoals Amazon de consensus en gaat nabeurs fors hoger. Wanneer wordt het een trillion dollar company?

Nico1616
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 26
Contacteer:

Bericht door Nico1616 »

Ik denk er nu aan mijn positie uit te breiden. Zelfs mijn moeder van 79 zit nu voortdurend op Facebook ( en Instagram ).
En met haar een heel deel van die generatie. De jeugd van de hele wereld op Instagram, de ouderen op Facebook.
Port : AAPL, ADBE, AED, AG, AMZN, ARGX, ATVI, BABA, COFB, CPINV, ELI, FB, FLUX, GBLB, GILD, GIMB, GLPG, GOLD, GOOGL, IMMO, JNJ, LOTB, MRNA, MSFT, NOW, PAAS, RES, SYK, TKWY, TTOO, TUB, VGP, VRTX

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Vergeet niet dat het een advertentiebedrijf is. Het aantal users kan niet eeuwig blijven stijgen. Het aantal adverteerders en daarmee de prijs per ad kan wel aanzienlijk stijgen imo. Plus met een audience van 2-3 miljard kan Facebook ook gewoon steeds nieuwe diensten blijven uitrollen en nieuwe sectoren disrupten. E-commerce, payments, VR/AR... de mogelijkheden zijn enorm.

Facebook zal straks weer rond recordkoersen noteren. Koers is meer dan fair op dit moment. Anderzijds geloof ik dat de faire waarde per aandeel gewoon jaar na jaar stevig zal blijven stijgen. Bij koerszwakte zal ik mijn positie zeker verder opbouwen, zelfs al is FB nu al veruit m'n grootste positie.

Ad revenue in juli so far +10%, ondanks die boycott... De bedrijven die FB nu boycotten hebben FB meer nodig dan FB hen nodig heeft. Ze bieden KMO's gewoon zo'n enorm goede dienst. Als ik kijk hoe veel ik al heb gekocht bij zulke bedrijfjes; bedrijven die ik zonder Facebook nooit had leren kennen. En die bedrijven moeten hier relatief weinig voor betalen. FB geeft hen een heel goede return on investment.

Ter info: top 100 adverteerders is goed voor slechts 16% van de omzet. En ze hebben ruim 9 miljoen adverteerders wereldwijd.
Nico1616 liked last!

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Nog iets: meer dan 180 miljoen bedrijven gebruiken de tools van Facebook. Slechts 9 miljoen hiervan zorgen voor ad revenue. Dus denken dat Facebook niet meer kan groeien omdat het aantal gebruikers tegen het plafond botst, zou een enorme denkfout zijn.

Steinway
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 92
Contacteer:

Bericht door Steinway »

jens_dev schreef:
31 jul 2020 12:08
Koers is meer dan fair op dit moment. Anderzijds geloof ik dat de faire waarde per aandeel gewoon jaar na jaar stevig zal blijven stijgen.
Komt daarbij dat de dollar nu mooi laag staat: goede tijd om Amerikaanse aandelen te kopen.

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1142
Contacteer:

Bericht door Umi »

jens_dev schreef:
31 jul 2020 13:04
Nog iets: meer dan 180 miljoen bedrijven gebruiken de tools van Facebook. Slechts 9 miljoen hiervan zorgen voor ad revenue. Dus denken dat Facebook niet meer kan groeien omdat het aantal gebruikers tegen het plafond botst, zou een enorme denkfout zijn.
Als je dan kijkt naar de revenue per user in USA vs. ROW (ook Europa)... dat verschil is gigantisch!

Positie is hier helaas maar 6,5%. (al zal die dadelijk richting 7% gaan )

ps vergeet ook niet WhatsApp! Ook nog een sterk netwerk.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie