- vantodim
- Forum actieveling
- waarderingen: 43
Kan iemand mij vertellen hoe je kan inschrijven op facebook aandelen eens ze naar de beurs gaan? Ik veronderstel dat we in 2012 een beursintroductie krijgen. Heb echter nog nooit aandelen gekocht van een beursintroductie. Mijn broker is binckbank. Iemand ervaring hiermee of info?
mvg,
dimitri
mvg,
dimitri
in port: pharming
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
- vantodim
- Forum actieveling
- waarderingen: 43
Re: Facebook
Heb net mail gehad vann binck bank: Zij bieden geen amerikaanse beursintroductie aan. Jammer, iemand een andere weg?
dimitri
dimitri
in port: pharming
-
- Forum newbie
- waarderingen: 0
Question Rasschaert001: Nu de IPO van Facebook nadert had ik graag vernomen of ik hier direct of indirect kan in participeren via een funds van Goldman Sachs of andere fondsen? Alvast bedankt voor de info.
Answer Bolero: Via Bolero kan u vanaf de eerste dag van notering deze aandelen aankopen, tijdens de emmissie kan men hierop niet intekenen via Bolero. Over een eventuele participatie door middel van fondsen hebben we geen informatie. Tevens kunnen we hier geen advies in geven. Wij danken u voor uw begrip.
Wie kan er mij hierbij helpen?!?
Answer Bolero: Via Bolero kan u vanaf de eerste dag van notering deze aandelen aankopen, tijdens de emmissie kan men hierop niet intekenen via Bolero. Over een eventuele participatie door middel van fondsen hebben we geen informatie. Tevens kunnen we hier geen advies in geven. Wij danken u voor uw begrip.
Wie kan er mij hierbij helpen?!?
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 6
http://www.marketwatch.com/story/why-fa ... ry_popular
“If you really believe in Facebook for the long haul,” he added, “wait for the IPO period to end and the initial euphoria to pass, wait to see the price get better and take your chance then. If you jump in right at the beginning, when it’s going crazy, you’re banking on Greater Fool Theory, just hoping there is someone who is even more excited than you are to keep the price going up.”
ik geef hem gelijk, voor de rest "no comment"
“If you really believe in Facebook for the long haul,” he added, “wait for the IPO period to end and the initial euphoria to pass, wait to see the price get better and take your chance then. If you jump in right at the beginning, when it’s going crazy, you’re banking on Greater Fool Theory, just hoping there is someone who is even more excited than you are to keep the price going up.”
ik geef hem gelijk, voor de rest "no comment"
port: alles verkocht wegens omstandigheden
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 6
wat ik lees is: de grootste bubbel ooit is in de maak.Pennystocker schreef:
Facebook haalt naar verwachting zeker 5 miljard dollar op met wat de grootste beursgang van een technologiebedrijf uit de geschiedenis van Wall Street moet worden
port: alles verkocht wegens omstandigheden
-
- Forum elite
- waarderingen: 114
ik denk niet dat je je zomaar kan laten inschrijven. meestal moet je een minimumbedrag neerleggen voor je je kan inschrijven. ik ben ook geinteresseerd om die te kopen en ga eens morgen bellen naar binck om erachter te komen hoe ik ze kan hebben. anders op de dag dat ze op de beurs komen snel kopen maar toch rekening houden met welke prijs ze zijn binnengekomen. tot 10% meer wil ik ervoor geven maar anders wachten tot een goede moment.
facebook kun jij in mijn ogen vergelijken met google.of zelfs nog erger. het is extreem moeilijk om een deel van de markt af te pakken. de klanten zijn dat gewoon en zijn gedwongen om trouw te blijven, ook al willen ze veranderen dan is dat bijna onmogelijk omdat alle facbookvrienden,familie,.. ook tegelijk moeten veranderen. je kan toch moeilijk als gebruiker op een gelijkaardige facebook zitten en niemand is online, ze zitten allemaal op facebook, dan ga je netjes en zwijgend terug ???? de investering die jij ook nog moet doen om een deeltje van de markt te nemen is gigantisch.ik denk maar aan bv marketing. en zal het effect hebben is nog de vraag. dat is de reden waarom dat bedrijf zoveel waard is geworden. er is bijna geen concurrentie en de kans dat er in de toekomst concurrentie komt is heel klein
de winst die ze jaarlijks tot nu toe maken is wel laag. maar toch, als je weet dat bijna iedereen op deze planeet facebook heeft of gaat hebben, dan ja ...
wat kan je hiermee allemaal doen? eerst en vooral denk ik aan reclame, je hebt een product en je wilt het bekend maken, dan is facebook nog beter dan reclame op tv,
je hebt nog online spelletjes(zoals zynga als ik mij niet vergis). waar ze ook heel wat aan verdienen. ik vind zynga een hype(ik weet nog niet eens hoe het werkt??), maar dat maakt voor facebook niet uit. als de mensen het beu zijn veranderen ze gewoon naar een ander hype spelletje. facebook blijft geld incasseren, wie dan ook wat aanbied. en waarschijnlijk gaan ze dat veel meer uitbreiden
maar waarmee en hoe ze nog meer geld gaan verdienen zien wij wel in de toekomst
ik persoonlijk heb ook een facebook maar gebruik dat nauwelijks, vind dat niets. zit liever op de beurs wat geld te verdienen(op dit moment te verliezen ) maar als ik kijk naar mijn vrouw en haar vriendin en zusjes,... en de jeugd . het mannelijk geslacht in belgie en nederland zie ik toch minder gebruiken dan het vrouwelijk. elders weet ik niet. ik neem dan aan dat het overal zo een beetje is. bij de jeugd is het gelijk. allemaal verslaafd
hou mij op de hoogte(en andersom natuurlijk ook)
facebook kun jij in mijn ogen vergelijken met google.of zelfs nog erger. het is extreem moeilijk om een deel van de markt af te pakken. de klanten zijn dat gewoon en zijn gedwongen om trouw te blijven, ook al willen ze veranderen dan is dat bijna onmogelijk omdat alle facbookvrienden,familie,.. ook tegelijk moeten veranderen. je kan toch moeilijk als gebruiker op een gelijkaardige facebook zitten en niemand is online, ze zitten allemaal op facebook, dan ga je netjes en zwijgend terug ???? de investering die jij ook nog moet doen om een deeltje van de markt te nemen is gigantisch.ik denk maar aan bv marketing. en zal het effect hebben is nog de vraag. dat is de reden waarom dat bedrijf zoveel waard is geworden. er is bijna geen concurrentie en de kans dat er in de toekomst concurrentie komt is heel klein
de winst die ze jaarlijks tot nu toe maken is wel laag. maar toch, als je weet dat bijna iedereen op deze planeet facebook heeft of gaat hebben, dan ja ...
wat kan je hiermee allemaal doen? eerst en vooral denk ik aan reclame, je hebt een product en je wilt het bekend maken, dan is facebook nog beter dan reclame op tv,
je hebt nog online spelletjes(zoals zynga als ik mij niet vergis). waar ze ook heel wat aan verdienen. ik vind zynga een hype(ik weet nog niet eens hoe het werkt??), maar dat maakt voor facebook niet uit. als de mensen het beu zijn veranderen ze gewoon naar een ander hype spelletje. facebook blijft geld incasseren, wie dan ook wat aanbied. en waarschijnlijk gaan ze dat veel meer uitbreiden
maar waarmee en hoe ze nog meer geld gaan verdienen zien wij wel in de toekomst
ik persoonlijk heb ook een facebook maar gebruik dat nauwelijks, vind dat niets. zit liever op de beurs wat geld te verdienen(op dit moment te verliezen ) maar als ik kijk naar mijn vrouw en haar vriendin en zusjes,... en de jeugd . het mannelijk geslacht in belgie en nederland zie ik toch minder gebruiken dan het vrouwelijk. elders weet ik niet. ik neem dan aan dat het overal zo een beetje is. bij de jeugd is het gelijk. allemaal verslaafd
hou mij op de hoogte(en andersom natuurlijk ook)
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 5
- Contacteer:
De vraag is niet of Facebook populair is de vraag is of ze goed geld gaan verdienen aan die populariteit.
http://thecrazyinvestor.blogspot.com/
-
- Forum elite
er zijn nog andere manieren waarmee ze nog meer geld gaan verdienen die ze nu gratis aanbieden. o.a. 'winkeltjes'
en kijk eens naar linkedinn. beursgang 83 en nu 106. dat heeft nog veel minder succes dan facebook. beleggers gaan telkens wachten op nieuws en gaan erop reageren. zeker om hun cijfers. als ze maar geleidelijk aan stijgen is het al goed. daarna is het uitkijken en opvolgen he. loopt ergens iets mis, handeltje verkopen
en kijk eens naar linkedinn. beursgang 83 en nu 106. dat heeft nog veel minder succes dan facebook. beleggers gaan telkens wachten op nieuws en gaan erop reageren. zeker om hun cijfers. als ze maar geleidelijk aan stijgen is het al goed. daarna is het uitkijken en opvolgen he. loopt ergens iets mis, handeltje verkopen
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 5
- Contacteer:
Zolang de hype leeft zal het stijgen ja, daar twijfel ik geen seconde aan en aangezien Facebook wel heel erg hot is en daadwerkelijk enkele winstgevende activiteiten heeft ben ik niet negatief. Ik zie er een soort Amazon in, dat overleefde ook redelijk deftig de crash en blijft noteren tegen waarderingen om U tegen te zeggen.
http://thecrazyinvestor.blogspot.com/
-
- Forum elite
zo denk ik er ook over. de kans is groot dat ik toch boven de 10% ga betalen. eronder is een koopje. wij zullen zien