Re: Facebook
Dagelijkse gebruikers opnieuw gestegen, Meta 12% omhoog nabeurs. Wat een markt de laatste 2 jaren. Hoogtes en laagtes volgen elkaar in sneltempo op, emotie krijgt de bovenhand.
Beleggen kan toch eenvoudig zijn als je rationeel blijft.
Beleggen kan toch eenvoudig zijn als je rationeel blijft.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Jefferies analyst over Meta.
Doctor Copper liked last!
- panamapapers
- Forum actieveling
- waarderingen: 498
Seasonality. Zo zou ik het inderdaad omschrijven. Bedankt om dit te delen Umi. Heb vandaag nog een nieuw pakketje ingekocht. Intusssen 14% van mijn portfolio. Mooie tijden nu om kwaliteitsvolle bedrijven aan te kopen aan hoge vrije kasstroom rendementen. Moeilijk kiezen als al jou favoriete merken (/bedrijven) in afslag staan. 
Pat Dorsey heeft zijn positie in Meta ook met 30% verhoogd. Grootste positie in zijn portfolio van (slechts) 11 aandelen. Denk iets van een 16%.
Freddy liked last!

Pat Dorsey heeft zijn positie in Meta ook met 30% verhoogd. Grootste positie in zijn portfolio van (slechts) 11 aandelen. Denk iets van een 16%.
Die 11 posities zijn die in de USA.panamapapers schreef: ↑20 mei 2022 23:24Seasonality. Zo zou ik het inderdaad omschrijven. Bedankt om dit te delen Umi. Heb vandaag nog een nieuw pakketje ingekocht. Intusssen 14% van mijn portfolio. Mooie tijden nu om kwaliteitsvolle bedrijven aan te kopen aan hoge vrije kasstroom rendementen. Moeilijk kiezen als al jou favoriete merken (/bedrijven) in afslag staan.
Hij heeft ook nog een positie in Temenos zei hij onlangs. Spreekt van 10 tot 15 posities ergens in onderstaand filmpje. Geluidskwaliteit is wel ondermaats, maar blijft wel interessant.
Michael Burry kocht ook in Q1.
Ik zit ook ergens rond 10%. Ik houd rekening met nog een tijdlang lagere winst, ik verwacht minder marketing uitgaven, gezien de lagere (online) consumenten uitgave. Maar long game beschouw ik online marketing als een winner.
Ik kijk ook naar alphabet. Staat ook relatief gunstig geprijsd, en heeft met advertising, cloud en streaming nog jaren van groei tegemoet. Burry en Terry Smith begonnen onlangs beiden een positie FYI.
Freddy liked last!
Ik zit ook ergens rond 10%. Ik houd rekening met nog een tijdlang lagere winst, ik verwacht minder marketing uitgaven, gezien de lagere (online) consumenten uitgave. Maar long game beschouw ik online marketing als een winner.
Ik kijk ook naar alphabet. Staat ook relatief gunstig geprijsd, en heeft met advertising, cloud en streaming nog jaren van groei tegemoet. Burry en Terry Smith begonnen onlangs beiden een positie FYI.
Ik zit ook zwaar in facebook maar ik zie toch ook veel risico's aan de horizon. Hebben jullie geen schrik van de gevolgen als ook Google het cross app tracking op het Android platform terugschroeft?
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 51
Ik vind qua tech persoonlijk Facebook ook éénzijdiger dan Alphabet of Microsoft.
Facebook hun inkomsten hangen quasi volledig af van online advertenties en dan toch voornamelijk op 2 platformen (Instagram en Facebook)... Die platformen zullen in de toekomst onvermijdelijk gebruikers verliezen (zeker Facebook), waardoor die advertenties minder waard zullen worden, daardoor goedkoper, wat dus ook zal wegen op de omzet en finaal de winst?
En dan heb ik het nog niet eens over regulering van gegevensverwerking, wat uiteraard ook een negatieve impact zal hebben op de online advertising markt. Misschien dat ze Whatsapp nog wat meer kunnen rentabiliseren, maar zo veel opties zijn daar natuurlijk niet m.i.
Alphabet- hun voornaamste concurrent in online advertising- lijkt mij dan toch gediversifieerder te zitten qua inkomsten: naast online advertising hebben die ook hun cloud-poot die stevig groeit.
Meta is een zeer aantrekkelijk geprijsde cash cow, maar ik zie precies minder groei dan bij de andere big techbedrijven en ook meer risico's?
Ik heb ook stevige posities in Microsoft, Amazon, Google en Meta, maar Meta is om die reden toch de kleinste van de 4.
Hoe zien jullie dit?
Facebook hun inkomsten hangen quasi volledig af van online advertenties en dan toch voornamelijk op 2 platformen (Instagram en Facebook)... Die platformen zullen in de toekomst onvermijdelijk gebruikers verliezen (zeker Facebook), waardoor die advertenties minder waard zullen worden, daardoor goedkoper, wat dus ook zal wegen op de omzet en finaal de winst?
En dan heb ik het nog niet eens over regulering van gegevensverwerking, wat uiteraard ook een negatieve impact zal hebben op de online advertising markt. Misschien dat ze Whatsapp nog wat meer kunnen rentabiliseren, maar zo veel opties zijn daar natuurlijk niet m.i.
Alphabet- hun voornaamste concurrent in online advertising- lijkt mij dan toch gediversifieerder te zitten qua inkomsten: naast online advertising hebben die ook hun cloud-poot die stevig groeit.
Meta is een zeer aantrekkelijk geprijsde cash cow, maar ik zie precies minder groei dan bij de andere big techbedrijven en ook meer risico's?
Ik heb ook stevige posities in Microsoft, Amazon, Google en Meta, maar Meta is om die reden toch de kleinste van de 4.
Hoe zien jullie dit?
@LaCucaracha:
Volledig akkoord eigenlijk.
Daarom geen Facebook hier, wel stevige positie in Microsoft.
Alphabet overweeg ik.
Volledig akkoord eigenlijk.
Daarom geen Facebook hier, wel stevige positie in Microsoft.
Alphabet overweeg ik.
Heb Facebook en Alphabet. Die laatste lijdt minder onder privacy restrictions van Apple en is daardoor duurder. Microsoft is op zich ook een interessant groeibedrijf maar de waardering is véél hoger dan die van FB en GOOGL. Meta noteert zodanig goedkoop dat er amper groei nodig is om de huidige koers te rechtvaardigen. Dat die maar agressief eigen aandelen blijven kopen.
LaCucaracha liked last! Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com
https://jensdev.blogspot.com
Ja, het draait steeds om de verhouding risk/reward. Toegegeven, Meta heeft z’n risico’s en noteert daarom goedkoop. Upside is dus groter.
Anderzijds, Microsoft is een prima bedrijf aan een relatief hoge multiple. Minder risico, minder upside.
Aan ieder voor zich om te bekijken welk rendement je nastreeft, en welk risico je portfolio aankan.
Om op je vraag te antwoorden: ja, dit kan Meta pijn doen. Maar hoeft niet per se het einde te zijn van marketing op Meta platformen, oftewel ze zullen wel een workaround vinden volgens mij.