Facebook

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 791
Contacteer:

Re: Facebook

Bericht door wimvd »

jens_dev schreef:
31 jul 2020 12:08
Vergeet niet dat het een advertentiebedrijf is. Het aantal users kan niet eeuwig blijven stijgen. Het aantal adverteerders en daarmee de prijs per ad kan wel aanzienlijk stijgen imo. Plus met een audience van 2-3 miljard kan Facebook ook gewoon steeds nieuwe diensten blijven uitrollen en nieuwe sectoren disrupten. E-commerce, payments, VR/AR... de mogelijkheden zijn enorm.

Facebook zal straks weer rond recordkoersen noteren. Koers is meer dan fair op dit moment. Anderzijds geloof ik dat de faire waarde per aandeel gewoon jaar na jaar stevig zal blijven stijgen. Bij koerszwakte zal ik mijn positie zeker verder opbouwen, zelfs al is FB nu al veruit m'n grootste positie.

Ad revenue in juli so far +10%, ondanks die boycott... De bedrijven die FB nu boycotten hebben FB meer nodig dan FB hen nodig heeft. Ze bieden KMO's gewoon zo'n enorm goede dienst. Als ik kijk hoe veel ik al heb gekocht bij zulke bedrijfjes; bedrijven die ik zonder Facebook nooit had leren kennen. En die bedrijven moeten hier relatief weinig voor betalen. FB geeft hen een heel goede return on investment.

Ter info: top 100 adverteerders is goed voor slechts 16% van de omzet. En ze hebben ruim 9 miljoen adverteerders wereldwijd.
Ik weet niet of je zelf al Facebook-advertenties hebt gebruikt, maar "bedrijven moeten hier relatief weinig voor betalen" klopt niet. Intussen zit je al snel aan 0,5 EUR per click. Ok, dat is nog altijd iets goedkoper dan Google Adwords, maar zover zitten ze er al niet meer van. Dat het zo duur is, is alleen maar goed nieuws voor jou als aandeelhouder natuurlijk ;)
Dividend port aan het opbouwen ... soms tussendoor eens een ritje (proberen) maken met een speculatieve positie.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4407
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Yup. Kost ons enkele tientallen euro.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Brecht
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 76
Contacteer:

Bericht door Brecht »

Jammer genoeg te lang getwijfeld aan lagere koersen.
Ik probeer in te stappen bij een dip. Hopelijk krijg ik nog de kans :wtf:

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4407
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

FB (+5%) lanceert vandaag binnen Instagram 'Reels', waarmee het de concurrentie aangaat met TikTok.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie