Twitter

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
Plaats reactie
Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 1753

Re: Twitter

Berichtdoor Beheerder » 29 Jul 2015 21:04

De aangepaste nettowinst verdubbelde bijna t.o.v. hetzelfde kwartaal vorig jaar, het aantal actieve gebruikers* steeg van Q1 naar Q2 met 8 miljoen naar 316 miljoen en de omzet groeide met 61% t.o.v. Q2 vorig jaar. Advertentie inkomsten nemen snel toe en hier zit volgens mij nog meer ruimte voor groei.

Om op mijn asterisk (*) terug te komen, voor het financiële nieuws en privé zit ik veel op Twitter en ik vraag mij soms af of Twitter een onderscheid maakt tussen gebruikers. Zo zijn er veel 'spamaccounts' maar ook gebruikers met meerdere accounts. Het aantal unieke gebruikers zou interessanter zijn voor de aandeelhouders maar ik ben bang dat dit een heel ander beeld zal geven van het aantal gebruikers.
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2697

Berichtdoor jens_dev » 30 Jul 2015 08:51

Ik heb in mijn vorige post al volledig geantwoord op de eerste alinea, beheerder. Dat zijn aangepaste, vertekende cijfers waar je als belegger best niet in meestapt. Ook die op het eerste zicht spectaculaire omzetstijging is niet duurzaam wanneer het aantal actieve gebruikers niet toeneemt.
Never waste a good crisis

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 1753

Berichtdoor Beheerder » 30 Jul 2015 08:56

Maar het aantal actieve gebruikers nam in een kwartaal wel toe, met 2,6% van Q1 naar Q2.
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2697

Berichtdoor jens_dev » 30 Jul 2015 09:04

Zelfs als dat aantal gefilterd is voor emerging markets, waar Twitter via sms gevolgd wordt, is die groei onbeduidend. En zoals de CFO zei tijdens de conference call: niet meteen beterschap te verwachten.
Never waste a good crisis

Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 524

Berichtdoor Karl » 03 Aug 2015 23:16

Niet eerder bereikte Twitter een slotkoers die zo laag was als vandaag. Het volume was met meer dan 46,5 miljoen verhandelde aandelen ook ruim tweemaal zo hoog als een gemiddelde beursdag. Het vertrouwen lijkt wel zoek en ik hoop dat hier niemand in zit al las ik de vorige pagina nog dat Zeus het aantrekkelijk vond bij een koers van ongeveer $38. De daling viel mij toevallig op maar ik heb niet het voornemen het aandeel te kopen.

Er was geen nieuws te vinden maar ik las een aantal mogelijke redenen van deze daling vandaag:

Possible reasons for Twitter’s (TWTR) stock decline
Some market observers suggest that Twitter shares are declining as investors may be losing confidence in the company’s future following the warning of its CFO Anthony Noto regarding its user growth.

During the company’s earnings call last week, Noto warned that Twitter will not be able to achieve a sustained, meaningful user growth for a considerable period.
Twitter reported that its average monthly active users (MAUs) excluding SMS Fast Followers increased 12% to 304 million in the second quarter.

Twitter’s interim CEO Jack Dorsey also stated that the company hasn’t done enough to improve its platform to provide a better experience to users. He added that the company’s efforts to boost user growth had been stalled.

The stock price of Twitter tanked after the executives made their comments last week. It is obvious that investors haven’t forgotten those disappointing remarks, and they probably think that the management doesn’t have enough confidence to resolve the problem.

Meanwhile, RBC analysts recently issued a Neutral rating for the shares of Twitter based two factors. They are uncertain whether Twitter’s product changes and UI could help boost its user growth. They also concerned on the company platform as lacking "real-time commercial intent." They also noted that only a few advertisers are attracted to the platform based on a channel checks and survey.
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro

Karl
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Karl » 21 Aug 2015 16:24

Twitter-aandeel heeft dit jaar al een kwart van zijn pluimen verloren
21/08/15 om 15:02 - Bijgewerkt om 15:09

Het aandeel van de microblogsite Twitter is min of meer op hetzelfde peil beland van wat het waard was tijdens zijn lancering in november 2013.

Het Twitter-aandeel sloot donderdag af op 26 dollar, waardoor het 27,5 procent minder waard is dan bij het begin van dit jaar, en ver verwijderd van de hoogste standen van om en bij de 70 dollar.

In één jaar tijd ging er al 42 procent verloren.

Investeerders zijn van mening dat Twitter te langzaam groeit, vooral in vergelijking met 's werelds grootste sociaalnetwerk Facebook met zijn bijna anderhalf miljard gebruikers.

Twitter heeft ook af te rekenen met de concurrentie van applicaties zoals WhatsApp of Snapchat. Hoewel enorm veel mensen Twitter wel degelijk kennen van naam, slaagt de onderneming er niet in iedereen te overtuigen om zich te registreren en de microblogsite daadwerkelijk te gebuiken.

Bovendien heeft Twitter na het opstappen van topman Dick Costolo nog steeds geen nieuwe permanente topman voorgesteld.

De Wereld
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1520

Berichtdoor De Wereld » 06 Okt 2015 12:38

Het Amerikaanse technologiebedrijf Twitter heeft (weer) een nieuwe CEO. Het gaat hier om de medeoprichter van het bedrijf, Jack Dorsey. Het aandeel halveerde in waarde sinds het op de jaarlijkse top in april noteerde aan 53 dollar. Aan de huidige koers van 28,15 dollar, heeft het aandeel een potentieel van 34,5% vergeleken met het koersdoel van 37,85 (Bloomberg Concensus).

Karl
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Karl » 17 Okt 2015 10:54

Voormalig Microsoft-baas Ballmer koopt 4 procent
Gepubliceerd: 16-10-15 17:51

Voormalig Microsoft-topman Steve Ballmer heeft 4 procent van alle Twitter-aandelen in handen gekregen.
Op Twitter zegt Ballmer onder de indruk te zijn van het sociale netwerk en de nieuwe directeur Jack Dorsey. "Blij dat ik in de afgelopen maanden 4 procent heb gekocht", vult hij aan.

Er ontstond op Twitter verwarring over de tweet van Ballmer, omdat hij deze verstuurde vanaf een nieuw account, dat niet is geverifieerd door Twitter zelf. Ballmer had vanaf een oud Twitter-account, dat wel is geverifieerd, een verwijzing geplaatst naar het nieuwe account.

Persbureau Bloomberg meldt vrijdagmiddag dat Ballmer in een e-mail heeft bevestigd dat hij inderdaad de eigenaar van het nieuwe account is, en dat hij 4 procent van alle Twitter-aandelen heeft gekocht. Het nieuws zorgde ervoor dat het aandeel van Twitter zo'n 2 procent steeg.

Ballmer was de opvolger van Bill Gates bij Microsoft. Vorig jaar werd hij op zijn beurt weer vervangen door Satya Nadella, de huidige directeur van Microsoft.

Hunter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 883

Berichtdoor Hunter » 23 Okt 2015 08:26

Twitterbaas geeft aandelen aan personeel
Gepubliceerd op 23 okt 2015 om 07:42

07:42 - Twitterbaas geeft aandelen aan personeel
SAN FRANCISCO (AFN) - De topman van Twitter, Jack Dorsey, verdeelt een derde van zijn aandelen in zijn bedrijf over het personeel. Dat heeft hij via een tweet wereldkundig gemaakt. Het aandelenpakket waar hij afstand van doet heeft een waarde van circa 200 miljoen dollar (180 miljoen euro) en komt overeen met ongeveer 1 procent van het totale aantal aandelen Twitter.
In zijn motivatie geeft Dorsey aan dat hij liever ,,iets kleins bezit van iets heel groots, dan iets groots in iets heel kleins". Hij is er stellig van overtuigd dat hij met zijn personeel Twitter ,,groot" kan maken.

De geste van medeoprichter Dorsey, die sinds twee weken weer op de troon zit bij Twitter, volgt op een onlangs aangekondigde reorganisatie en ontslagronde, waarbij 8 procent van het personeel op straat komt te staan. Dorsey moet als bestuursvoorzitter de tanende populariteit van het sociale netwerk een nieuwe impuls geven.

Hunter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 883

Berichtdoor Hunter » 27 Okt 2015 21:55

Cijfers nabeurs, afnemende groei in gebruikers en de outlookverlaging voor het 4e kwartaal zorgen ervoor dat het aandeel nabeurs meer dan 10% daalt.
Mannie liked last!