Boeing Co

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
Gebruikersavatar
Banner
Premiummember
Premiummember
Berichten: 1542
Lid geworden op: 19 Feb 2015 09:29
waarderingen: 915
Contact:

Re: Boeing Co

Berichtdoor Banner » 22 Mar 2019 14:15

Express.be NL
49 minuten ·
Luchtvaartindustrie staat voor een revolutie
Een reis van Londen naar New York zou over tien jaar slechts 29 minuten duren. Dat blijkt uit een rapport van de Zwitserse investeringsbank UBS. Voor een vlucht New York - Shanghai zouden 39 minuten volstaan, tegenover 10 uur vandaag.
Spil in de revolutie van de luchtvaartindustrie worden bedrijven als SpaceX (Musk), Virgin Galactic (Branson) en Blue Origin (Bezos), schrijven 2 analisten van de bank.
Langeafstandsvluchten zullen in de toekomst grotendeels in de ‘hogere atmosfeer’ - ofwel de ruimte - worden afgewerkt, alvorens naar de aarde terug te keren om te landen.
UBS denkt dat een “verhoogde frequentie van het aantal ruimtevaartreizen het in de toekomst mogelijk moet maken om eenzelfde aantal passagiers te vervoeren als vliegtuigen dat vandaag doen”. Wel zullen raketten maximaal 100 mensen kunnen vervoeren.
De analisten zien een marktpotentieel van 20 miljard dollar per jaar.
[Dit bericht komt uit de dagelijkse nieuwsbrief van Express.be. Schrijf u hier in: https://bit.ly/2sXMIJl ]
I don't give a schit.



powered by Surfing Waves

Gebruikersavatar
bartel
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 885
Lid geworden op: 24 Feb 2013 09:22
waarderingen: 211
Contact:

Re: Boeing Co

Berichtdoor bartel » 23 Mar 2019 07:56

De Indonesische luchtvaartmaatschappij Garuda Indonesia annuleert zijn miljardenbestelling van 49 Boeing-toestellen van het type 737 Max 8.

>> https://www.tijd.be/ondernemen/luchtvaa ... 09970.html

Piloten van American Airlines testen dit weekend de software-update van de Boeing 737 MAX in een vliegsimulator. Dat deelt de pilotenvakbond mee. De test moet het vertrouwen in het vliegtuig, waarmee al twee dodelijke ongevallen gebeurden, helpen herstellen.

>> https://www.ad.nl/buitenland/piloten-te ... ~a27e488e/

Vliegtuigbouwer Boeing gaat een veiligheidsfunctie, waarmee de bemanning van de gecrashte Lion Air vlucht het vliegtuig mogelijk had kunnen redden, standaard maken. Dat schrijft de krant The New York Times.

>> https://datanews.knack.be/ict/nieuws/bo ... 1553324514
Ja wadde we gaan ne gang.

sjos
Forum elite
Forum elite
Berichten: 2190
Lid geworden op: 20 Jan 2012 11:51
waarderingen: 430
Contact:

Re: Boeing Co

Berichtdoor sjos » 25 Mar 2019 10:07

Banner schreef:Express.be NL
49 minuten ·
Luchtvaartindustrie staat voor een revolutie
Een reis van Londen naar New York zou over tien jaar slechts 29 minuten duren. Dat blijkt uit een rapport van de Zwitserse investeringsbank UBS. Voor een vlucht New York - Shanghai zouden 39 minuten volstaan, tegenover 10 uur vandaag.
Spil in de revolutie van de luchtvaartindustrie worden bedrijven als SpaceX (Musk), Virgin Galactic (Branson) en Blue Origin (Bezos), schrijven 2 analisten van de bank.
Langeafstandsvluchten zullen in de toekomst grotendeels in de ‘hogere atmosfeer’ - ofwel de ruimte - worden afgewerkt, alvorens naar de aarde terug te keren om te landen.
UBS denkt dat een “verhoogde frequentie van het aantal ruimtevaartreizen het in de toekomst mogelijk moet maken om eenzelfde aantal passagiers te vervoeren als vliegtuigen dat vandaag doen”. Wel zullen raketten maximaal 100 mensen kunnen vervoeren.
De analisten zien een marktpotentieel van 20 miljard dollar per jaar.
[Dit bericht komt uit de dagelijkse nieuwsbrief van Express.be. Schrijf u hier in: https://bit.ly/2sXMIJl ]


En al dat zuiver op zonne energie.
BTW In boeing zou ik op dit moment niet instappen.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Gebruikersavatar
Banner
Premiummember
Premiummember
Berichten: 1542
Lid geworden op: 19 Feb 2015 09:29
waarderingen: 915
Contact:

Re: Boeing Co

Berichtdoor Banner » 26 Mar 2019 11:43

I don't give a schit.

Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5247
Lid geworden op: 01 Jan 2012 20:51
waarderingen: 3372
Contact:

Re: Boeing Co

Berichtdoor Beheerder » 05 Apr 2019 14:30

Boeing ontdekt tweede softwareprobleem met 737 MAX
5 april 2019 13:29 Redactie

(ABM FN-Dow Jones) Boeing heeft een tweede softwareprobleem geïdentificeerd in zijn 737 MAX-vliegtuig. Dit schreef The Wall Street Journal vrijdag, na een verklaring van de vliegtuigbouwer.

De fout heeft volgens Boeing niets te maken met de softwarefout in het vluchtcontrolesysteem, die wordt gelinkt aan de twee vliegtuigen die onlangs neerstortten.

Lees meer op: https://beursig.com/beursnieuws/boeing- ... t-737-max/
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Gebruikersavatar
a21
Forum elite
Forum elite
Berichten: 4110
Lid geworden op: 17 Nov 2012 12:19
waarderingen: 3218
Contact:

Re: Boeing Co

Berichtdoor a21 » 07 Apr 2019 05:46

Boeing schroeft productie van 737 terug
5 april 2019 22:30 Redactie

(ABM FN-Dow Jones) Boeing schroeft de productie van zijn 737 MAX toestellen vanaf medio april terug. Dit meldde de vliegtuigbouwer vrijdagavond.

Vanaf halverwege april zal Boeing niet 52 maar 42 toestellen per maand bouwen. Eerder wilde het bedrijf de productie van de 737 MAX juist nog opschroeven naar 57 deze zomer.

De aankondiging komt zo’n vier weken na de fatale crash met een 737 MAX van Ethiopian Airlines; het tweede vliegongeluk in enkele maanden met het toestel. Hoewel Boeing hard werkt aan een software update en extra pilotentraining, kan het volgens analisten nog maanden duren voor de toestellen de lucht weer in mogen en de productie ervan wordt hervat.

Boeing heeft verder een speciaal comité benoemd dat toezicht krijgt op de procedures rond de bouw van nieuwe modellen in de toekomst.

Op 24 april komt de vliegtuigbouwer met eerstekwartaalcijfers.

Lees meer op: https://beursig.com/beursnieuws/boeing- ... 737-terug/
curieuzeneuzemosterdpot

Gebruikersavatar
bartel
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 885
Lid geworden op: 24 Feb 2013 09:22
waarderingen: 211
Contact:

Re: Boeing Co

Berichtdoor bartel » 22 Apr 2019 23:18

Na het geplaagde vliegtuig 737 Max zijn er nu volgens de New York Times (NYT) ook productieproblemen met bij de 787 Dreamliner.

De NYT heeft een onderzoek gedaan met als resultaat honderden pagina's aan e-mails, bedrijfsdocumenten en interviews met werknemers die wijzen op structurele problemen in het bedrijf. Volgens de NYT ligt de focus bij het bedrijf vooral bij het zo snel mogelijk produceren van vliegtuigen, in plaats van bij de veiligheid. Zo zouden er in sommige vliegtuigen defecte onderdelen zijn geïnstalleerd en zouden er metaalresten in veel toestellen zijn achtergebleven.

Meerdere medewerkers zouden hun bezorgdheden bij hun leidinggevenden hebben gemeld, maar daar zou niet adequaat op gereageerd zijn. Daarnaast zou er een angstcultuur in het bedrijf heersen. Werknemers zouden bang zijn voor represailles als ze bij een overheidsorgaan hun klacht zouden neerleggen.

De Tijd - 22/04/2019
Ja wadde we gaan ne gang.

sjos
Forum elite
Forum elite
Berichten: 2190
Lid geworden op: 20 Jan 2012 11:51
waarderingen: 430
Contact:

Re: Boeing Co

Berichtdoor sjos » 06 Mei 2019 10:16

"Boeing wist al jaar van problemen 737 Max
06 mei 2019
De Amerikaanse vliegtuigbouwer oordeelde dat het softwareprobleem de veiligheid niet hypothekeerde.

Boeing BA0,18% was al een jaar voor de eerste crash van een 737-Max-vliegtuig op de hoogte van het softwareprobleem met het toestel. Het bedrijf was ervan overtuigd dat het geen veiligheidsprobleem met zich mee bracht, klinkt het in een statement zondag.
Boeing gaf zondag toe dat het al enkele maanden na de eerste leveringen van de 737 Max in mei 2017 ontdekte dat een waarschuwingssysteem in de cockpits niet goed werkte. Uit eigen onderzoek concludeerde Boeing dat er geen sprake was van een verslechtering van de vliegveiligheid.

De toestellen van het type 737 Max staan sinds half maart wereldwijd aan de grond na twee dodelijke vliegtuigongelukken in korte tijd, in Indonesië en in Ethiopië. Daarbij kwamen respectievelijk 189 en 157 mensen om. De ongevallen bleken te zijn veroorzaakt door een overijverig veiligheidssysteem dat de neus naar beneden drukte vanwege een niet goed werkende sensor.
De Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA werd pas een week na het eerste ongeval op de hoogte gebracht. "
bron: De Tijd online

Dit gaat Boeing aardig wat kosten. De maatschappijen die nu hun toestellen op de grond houden (Emirates Flydubai) gaan zware financiele compensaties eisen.
elsten liked last!
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Gebruikersavatar
Banner
Premiummember
Premiummember
Berichten: 1542
Lid geworden op: 19 Feb 2015 09:29
waarderingen: 915
Contact:

Re: Boeing Co

Berichtdoor Banner » 03 Jun 2019 08:44

Boeing 737 MAX

Nieuwe tegenslag voor Boeing: 737 MAX-toestellen bevatten mogelijk onderdelen met fabricagefouten

Beeld REUTERS
De Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA heeft een nieuw probleem aan het licht gebracht bij een aantal Boeingtoestellen van het type Boeing 737 MAX en een ouder type uit de 737-serie. De 737 MAX is het toestel dat in maart wereldwijd aan de grond werd gezet na twee crashes waarbij in totaal 346 doden vielen.

REDACTIE3 juni 2019, 2:47
De toestellen kunnen onderdelen bevatten die wegens fabricagefouten moeten worden vervangen. Het gaat om beweegbare panelen aan de voorkant van de vleugels die tijdens opstijgen en landen opwaartse druk kunnen geven. Volgens de luchtvaartautoriteit leidt het uitvallen van deze onderdelen niet tot verlies van het toestel, maar kan er tijdens een vlucht wel schade ontstaan.

Boeing zegt in een reactie dat het bedrijf bij twintig 737 MAX-toestellen heeft vastgesteld dat die hoogstwaarschijnlijk de gebrekkige onderdelen bevatten en dat nog eens 159 toestellen hierop gecontroleerd worden. Bij 21 toestellen van het type 737 NG zou het probleem zich kunnen voordoen, bij 112 toestellen wordt er nog naar gekeken. Het type NG is de derde generatie 737, die in 1997 in productie kwam.

De FAA zegt nog met een aanwijzing te komen die Boeing oplegt om binnen tien dagen de gebrekkige onderdelen op te sporen en te vervangen. Boeing werkt nog aan een software-update om toestemming te verkrijgen weer te gaan vliegen met de 737 MAX.

CRASHES
Na de twee vliegtuigongelukken in Indonesië en Ethiopië rezen er vragen over de veiligheid van de toestellen. Bij de crash in oktober in Indonesië kwamen alle 189 inzittenden om. In maart overleden de 157 inzittenden bij een crash met hetzelfde soort vliegtuig in Ethiopië. De piloten van het vliegtuig dat neerstortte boven Ethiopië deden er volgens onderzoek alles aan om de crash te voorkomen, maar het vliegtuig was onbestuurbaar.

Bij beide crashes werd door een fout in het systeem de neus van de Boeing herhaaldelijk naar beneden getrokken. Dat kwam door foutieve data van een sensor.

De financieel topman Kiran Koteshwar van de Indiase luchtvaartmaatschappij SpiceJet zei onlangs nog dat Boeing “tamelijk zeker” was dat het de goedkeuring van de luchtvaartautoriteiten voor juli binnen heeft. “Alle toezichthouders zullen hier wel blij mee zijn”, verklaarde Koteshar. Maar nu is er dus een nieuw probleem opgedoken.
I don't give a schit.

Gebruikersavatar
bartel
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 885
Lid geworden op: 24 Feb 2013 09:22
waarderingen: 211
Contact:

Re: Boeing Co

Berichtdoor bartel » 23 Jun 2019 08:14

Boeing lijkt crisis rond 737 MAX alweer te boven te komen.


Twee crashes, vliegtuigen aan de grond en de grootste aandeelhouder die zich zorgen maakt. Door de recente berichtgeving lijkt het alsof de crisis waar Boeing met de 737 MAX in zit alleen maar dieper wordt. Maar het blijkt beleggers niet af te schrikken en een grote order voor het geplaagde model gaf Boeing deze week een flinke steun in de rug.

Boeing is hard aan het werk om de 737 MAX weer de lucht in te krijgen. Er is een software-update doorgevoerd en Boeing moet nu goedkeuring krijgen van de luchtvaartautoriteiten, de Amerikaanse FAA voorop.

Opvallend is dat de vliegtuigbouwer zelf weinig twijfel lijkt te hebben dat het die spoedig zal krijgen. “Ik heb er vertrouwen in dat als we de software-update voor de MAX hebben voltooid het een van de veiligste vliegtuigen zal zijn die ooit heeft gevlogen”, hield bestuursvoorzitter Dennis Muilenberg investeerders voor tijdens een conferentie van Bernstein.

Daarbij maakte hij ook duidelijk dat er tegelijkertijd allerlei voorbereidingen worden getroffen voor als het vliegtuig weer in gebruik mag worden genomen. Er was bijvoorbeeld veel aandacht voor de stappen die Boeing neemt om de maandelijkse productie van het vliegtuig te kunnen opschroeven.

Deze concrete plannen van Boeing lijken een flink stuk af te staan van de beeldvorming rond het bedrijf. Onlangs zei het hoofd van de FAA namelijk nog dat er geen tijdsschema is voor de goedkeuring. Ook trok de Amerikaanse voorvechter van consumentenrechten Ralph Nader veel aandacht met de uitspraak dat het vliegtuig nooit meer zou mogen vliegen omdat het een fundamentele ontwerpfout heeft. Nader verloor een familielid in een van de crashes.

Verder uitte Vanguard, met 7 procent de grootste aandeelhouder van Boeing, grote zorgen over de manier waarop de crisis is aangepakt. Daar kwam deze week bij dat de eerste dag van de Paris Air Show geen enkele order opleverde voor Boeing.

Des te verrassender was dan ook dat Boeing dinsdag opeens aankondigde dat het een order heeft gekregen voor tweehonderd 737 MAX toestellen van IAG. Dit is het moederbedrijf van British Airways waar onder anderen ook Aer Lingus, Iberia en Vueling onder vallen. Het is des te opvallender gezien het feit dat IAG op dit moment geen 737’s in gebruik heeft.

Op Wall Street leidde het tot 5 procent hogere koers voor het aandeel Boeing (NYSE ticker BA). Een opsteker voor aandeelhouders, al heeft het aandeel het eigenlijk nog behoorlijk goed gedaan gezien al het tumult.

Ja, na de crash begin maart is er een kwart van de koers afgegaan, maar het aandeel had kort daarvoor een nieuwe recordstand bereikt. Ten opzichte van de start van het jaar noteert Boeing nu 17 procent in de plus.

Met een marktwaarde van 210 miljard dollar is Boeing daarbij nog steeds bijna twee keer zoveel waard als (enige) concurrent Airbus. Qua omzet is Boeing wel iets groter, maar er is een nog groter verschil in winstgevendheid. Boeing had vorig jaar een operationele winstmarge van 11 procent, circa twee keer zo groot als die van Airbus.

Bestuursvoorzitter Muilenberg hield investeerders onlangs ook nadrukkelijk voor hoe groot het marktpotentieel is. “Dit is de komende tien jaar een markt van 8 biljoen dollar. De wereld heeft de komende twintig jaar 43.000 vliegtuigen nodig.” Het lijkt erop dat beleggers vooral naar dit potentieel kijken en eventuele zorgen over de gevolgen van de crisis rond de 737 MAX laten voor wat ze zijn.

20 juni 2019 - https://www.veb.net/artikel/06995/boein ... n-te-komen
Ja wadde we gaan ne gang.


Tijdelijke promo tot 31 augustus:






Reageren en meer functies krijgen?

Discussieer met duizenden beleggers, minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete onderwerpen.

Registreer binnen enkele tellen