Boeing Co
Re: Boeing Co
VS verhogen invoerheffingen op Airbus.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com


- neku
- Premiummember
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 01 jan 2017 20:21
- Locatie: Antwerpen
- waarderingen: 489
Re: Boeing Co
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!
Re: Boeing Co
Welke heeft het meeste toekomstperspectief? Boeing of Airbus?
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), AB Inbev (€105), Shell (€30,09), Bpost (€19,99), Wereldhave Belgium (€91), QuantumScape ($35), Unilever (€44), Prosus (€54)
Re: Boeing Co
De max in mei terug in productie maar de koers vliegt vandaag al
Re: Boeing Co
Ik heb de koers gevolgd, maar nu te laat om opnieuw in te stappen.
Ik stel me wel vragen bij de toekomst van hun Max. Luchtvaartmaatschappijen gaan de komende maanden, misschien zelfs jaren, geleidelijk aan hun capaciteit opdrijven dus in hoeverre is er nood aan nieuwe vliegtuigen?
Ik durf te wedden dat zowel Boeing als Airbus weinig nieuwe orders zullen ontvangen en veel orders gzannuleerd zullen zien.
charel01 liked last!
Ik stel me wel vragen bij de toekomst van hun Max. Luchtvaartmaatschappijen gaan de komende maanden, misschien zelfs jaren, geleidelijk aan hun capaciteit opdrijven dus in hoeverre is er nood aan nieuwe vliegtuigen?
Ik durf te wedden dat zowel Boeing als Airbus weinig nieuwe orders zullen ontvangen en veel orders gzannuleerd zullen zien.
Re: Boeing Co
Opnieuw zorgen over Boeing-toestellen
De Boeing 737 MAX. ©AFP
PIETER BLOMME
Vandaag om 11:14
Vliegtuigbouwer Boeing moet honderden toestellen van het type 737 MAX opnieuw controleren op mogelijke technische problemen.
Persbureau Bloomberg meldt het nieuws op basis van ingewijden. Vrijdag kwam al aan het licht dat tientallen vliegtuigen van maatschappijen als United Airlines, Southwest Airlines en American Airlines tijdelijk weer even niet kunnen vliegen. De in Chicago gevestigde fabrikant heeft het potentiële probleem bij sommige MAX-toestellen geïdentificeerd en diverse klanten gewaarschuwd om de specifieke toestellen niet te gebruiken. Honderden toestellen die nog niet geleverd waren, moeten nu ook worden gecontroleerd.
Volgens luchtvaartautoriteit FAA gaat het om een productieprobleem dat een invloed heeft op een specifieke groep vliegtuigen, dus niet op de hele vloot.
Crashes
De 737 MAX stond sinds het voorjaar van 2019 wereldwijd aan de grond na twee ongelukken binnen enkele maanden. In beide gevallen bleek een veiligheidssysteem de neus van het toestel herhaaldelijk naar beneden te duwen, ook als dat niet nodig was. Door de crashes in Indonesië en Ethiopië kwamen honderden mensen om het leven.
Pas een paar maanden geleden zijn de toestellen weer vrijgegeven voor gebruik. Het probleem dat Boeing nu voor heeft is niet gerelateerd aan het probleem dat de crashes veroorzaakte. Maar de problemen beteken zeer waarschijnlijk een nieuwe deuk in het vertrouwen in de vliegtuigproducent.
De Boeing 737 MAX. ©AFP
PIETER BLOMME
Vandaag om 11:14
Vliegtuigbouwer Boeing moet honderden toestellen van het type 737 MAX opnieuw controleren op mogelijke technische problemen.
Persbureau Bloomberg meldt het nieuws op basis van ingewijden. Vrijdag kwam al aan het licht dat tientallen vliegtuigen van maatschappijen als United Airlines, Southwest Airlines en American Airlines tijdelijk weer even niet kunnen vliegen. De in Chicago gevestigde fabrikant heeft het potentiële probleem bij sommige MAX-toestellen geïdentificeerd en diverse klanten gewaarschuwd om de specifieke toestellen niet te gebruiken. Honderden toestellen die nog niet geleverd waren, moeten nu ook worden gecontroleerd.
Volgens luchtvaartautoriteit FAA gaat het om een productieprobleem dat een invloed heeft op een specifieke groep vliegtuigen, dus niet op de hele vloot.
Crashes
De 737 MAX stond sinds het voorjaar van 2019 wereldwijd aan de grond na twee ongelukken binnen enkele maanden. In beide gevallen bleek een veiligheidssysteem de neus van het toestel herhaaldelijk naar beneden te duwen, ook als dat niet nodig was. Door de crashes in Indonesië en Ethiopië kwamen honderden mensen om het leven.
Pas een paar maanden geleden zijn de toestellen weer vrijgegeven voor gebruik. Het probleem dat Boeing nu voor heeft is niet gerelateerd aan het probleem dat de crashes veroorzaakte. Maar de problemen beteken zeer waarschijnlijk een nieuwe deuk in het vertrouwen in de vliegtuigproducent.