Boeing Co

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500



Gebruikersavatar
Lieve16
Premiummember
Premiummember
Berichten: 5898
Lid geworden op: 02 jan 2012 22:29
waarderingen: 2579

Re: Boeing Co

Bericht door Lieve16 »



Gebruikersavatar
Banner
Premiummember
Premiummember
Berichten: 2236
Lid geworden op: 19 feb 2015 09:29
waarderingen: 839

Re: Boeing Co

Bericht door Banner »

Express.be NL
49 minuten ·
Luchtvaartindustrie staat voor een revolutie
Een reis van Londen naar New York zou over tien jaar slechts 29 minuten duren. Dat blijkt uit een rapport van de Zwitserse investeringsbank UBS. Voor een vlucht New York - Shanghai zouden 39 minuten volstaan, tegenover 10 uur vandaag.
Spil in de revolutie van de luchtvaartindustrie worden bedrijven als SpaceX (Musk), Virgin Galactic (Branson) en Blue Origin (Bezos), schrijven 2 analisten van de bank.
Langeafstandsvluchten zullen in de toekomst grotendeels in de ‘hogere atmosfeer’ - ofwel de ruimte - worden afgewerkt, alvorens naar de aarde terug te keren om te landen.
UBS denkt dat een “verhoogde frequentie van het aantal ruimtevaartreizen het in de toekomst mogelijk moet maken om eenzelfde aantal passagiers te vervoeren als vliegtuigen dat vandaag doen”. Wel zullen raketten maximaal 100 mensen kunnen vervoeren.
De analisten zien een marktpotentieel van 20 miljard dollar per jaar.
[Dit bericht komt uit de dagelijkse nieuwsbrief van Express.be. Schrijf u hier in: https://bit.ly/2sXMIJl ]
Lastpost.

sjos
Forum elite
Forum elite
Berichten: 5068
Lid geworden op: 20 jan 2012 11:51
waarderingen: 847

Re: Boeing Co

Bericht door sjos »

Banner schreef:Express.be NL
49 minuten ·
Luchtvaartindustrie staat voor een revolutie
Een reis van Londen naar New York zou over tien jaar slechts 29 minuten duren. Dat blijkt uit een rapport van de Zwitserse investeringsbank UBS. Voor een vlucht New York - Shanghai zouden 39 minuten volstaan, tegenover 10 uur vandaag.
Spil in de revolutie van de luchtvaartindustrie worden bedrijven als SpaceX (Musk), Virgin Galactic (Branson) en Blue Origin (Bezos), schrijven 2 analisten van de bank.
Langeafstandsvluchten zullen in de toekomst grotendeels in de ‘hogere atmosfeer’ - ofwel de ruimte - worden afgewerkt, alvorens naar de aarde terug te keren om te landen.
UBS denkt dat een “verhoogde frequentie van het aantal ruimtevaartreizen het in de toekomst mogelijk moet maken om eenzelfde aantal passagiers te vervoeren als vliegtuigen dat vandaag doen”. Wel zullen raketten maximaal 100 mensen kunnen vervoeren.
De analisten zien een marktpotentieel van 20 miljard dollar per jaar.
[Dit bericht komt uit de dagelijkse nieuwsbrief van Express.be. Schrijf u hier in: https://bit.ly/2sXMIJl ]
En al dat zuiver op zonne energie.
BTW In boeing zou ik op dit moment niet instappen.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Gebruikersavatar
Banner
Premiummember
Premiummember
Berichten: 2236
Lid geworden op: 19 feb 2015 09:29
waarderingen: 839

Re: Boeing Co

Bericht door Banner »

Lastpost.

Gebruikersavatar
Founder
Beheerder
Beheerder
Berichten: 7610
Lid geworden op: 01 jan 2012 20:51
waarderingen: 3580
Contacteer:

Re: Boeing Co

Bericht door Founder »

Boeing ontdekt tweede softwareprobleem met 737 MAX
5 april 2019 13:29 Redactie

(ABM FN-Dow Jones) Boeing heeft een tweede softwareprobleem geïdentificeerd in zijn 737 MAX-vliegtuig. Dit schreef The Wall Street Journal vrijdag, na een verklaring van de vliegtuigbouwer.

De fout heeft volgens Boeing niets te maken met de softwarefout in het vluchtcontrolesysteem, die wordt gelinkt aan de twee vliegtuigen die onlangs neerstortten.

Lees meer op: https://beursig.com/beursnieuws/boeing- ... t-737-max/
Bulls Make Money, Bears Make Money, Pigs Get Slaughtered

[Dit account modereert niet meer]

sjos
Forum elite
Forum elite
Berichten: 5068
Lid geworden op: 20 jan 2012 11:51
waarderingen: 847

Re: Boeing Co

Bericht door sjos »

"Boeing wist al jaar van problemen 737 Max
06 mei 2019
De Amerikaanse vliegtuigbouwer oordeelde dat het softwareprobleem de veiligheid niet hypothekeerde.

Boeing BA0,18% was al een jaar voor de eerste crash van een 737-Max-vliegtuig op de hoogte van het softwareprobleem met het toestel. Het bedrijf was ervan overtuigd dat het geen veiligheidsprobleem met zich mee bracht, klinkt het in een statement zondag.
Boeing gaf zondag toe dat het al enkele maanden na de eerste leveringen van de 737 Max in mei 2017 ontdekte dat een waarschuwingssysteem in de cockpits niet goed werkte. Uit eigen onderzoek concludeerde Boeing dat er geen sprake was van een verslechtering van de vliegveiligheid.

De toestellen van het type 737 Max staan sinds half maart wereldwijd aan de grond na twee dodelijke vliegtuigongelukken in korte tijd, in Indonesië en in Ethiopië. Daarbij kwamen respectievelijk 189 en 157 mensen om. De ongevallen bleken te zijn veroorzaakt door een overijverig veiligheidssysteem dat de neus naar beneden drukte vanwege een niet goed werkende sensor.
De Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA werd pas een week na het eerste ongeval op de hoogte gebracht. "
bron: De Tijd online

Dit gaat Boeing aardig wat kosten. De maatschappijen die nu hun toestellen op de grond houden (Emirates Flydubai) gaan zware financiele compensaties eisen.
elsten liked last!
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Gebruikersavatar
Banner
Premiummember
Premiummember
Berichten: 2236
Lid geworden op: 19 feb 2015 09:29
waarderingen: 839

Re: Boeing Co

Bericht door Banner »

Boeing 737 MAX

Nieuwe tegenslag voor Boeing: 737 MAX-toestellen bevatten mogelijk onderdelen met fabricagefouten

Beeld REUTERS
De Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA heeft een nieuw probleem aan het licht gebracht bij een aantal Boeingtoestellen van het type Boeing 737 MAX en een ouder type uit de 737-serie. De 737 MAX is het toestel dat in maart wereldwijd aan de grond werd gezet na twee crashes waarbij in totaal 346 doden vielen.

REDACTIE3 juni 2019, 2:47
De toestellen kunnen onderdelen bevatten die wegens fabricagefouten moeten worden vervangen. Het gaat om beweegbare panelen aan de voorkant van de vleugels die tijdens opstijgen en landen opwaartse druk kunnen geven. Volgens de luchtvaartautoriteit leidt het uitvallen van deze onderdelen niet tot verlies van het toestel, maar kan er tijdens een vlucht wel schade ontstaan.

Boeing zegt in een reactie dat het bedrijf bij twintig 737 MAX-toestellen heeft vastgesteld dat die hoogstwaarschijnlijk de gebrekkige onderdelen bevatten en dat nog eens 159 toestellen hierop gecontroleerd worden. Bij 21 toestellen van het type 737 NG zou het probleem zich kunnen voordoen, bij 112 toestellen wordt er nog naar gekeken. Het type NG is de derde generatie 737, die in 1997 in productie kwam.

De FAA zegt nog met een aanwijzing te komen die Boeing oplegt om binnen tien dagen de gebrekkige onderdelen op te sporen en te vervangen. Boeing werkt nog aan een software-update om toestemming te verkrijgen weer te gaan vliegen met de 737 MAX.

CRASHES
Na de twee vliegtuigongelukken in Indonesië en Ethiopië rezen er vragen over de veiligheid van de toestellen. Bij de crash in oktober in Indonesië kwamen alle 189 inzittenden om. In maart overleden de 157 inzittenden bij een crash met hetzelfde soort vliegtuig in Ethiopië. De piloten van het vliegtuig dat neerstortte boven Ethiopië deden er volgens onderzoek alles aan om de crash te voorkomen, maar het vliegtuig was onbestuurbaar.

Bij beide crashes werd door een fout in het systeem de neus van de Boeing herhaaldelijk naar beneden getrokken. Dat kwam door foutieve data van een sensor.

De financieel topman Kiran Koteshwar van de Indiase luchtvaartmaatschappij SpiceJet zei onlangs nog dat Boeing “tamelijk zeker” was dat het de goedkeuring van de luchtvaartautoriteiten voor juli binnen heeft. “Alle toezichthouders zullen hier wel blij mee zijn”, verklaarde Koteshar. Maar nu is er dus een nieuw probleem opgedoken.
Lastpost.

Gebruikersavatar
Banner
Premiummember
Premiummember
Berichten: 2236
Lid geworden op: 19 feb 2015 09:29
waarderingen: 839

Re: Boeing Co

Bericht door Banner »

Werknemers wisten al lang van problemen met Boeing 737 MAX
Bron: BELGA

Het Amerikaanse federale luchtvaartagentschap (FAA) beschuldigt vliegtuigbouwer Boeing ervan belangrijke documenten te hebben achtergehouden, waaruit blijkt dat werknemers van het bedrijf al van bij het begin van het certificatieproces op de hoogte waren van softwareproblemen bij de Boeing 737 MAX.


Al sinds maart staan wereldwijd de vliegtuigen Boeing 737 Max aan de grond nadat bij twee ongevallen 346 mensen om het leven kwamen.

Het Amerikaanse federale luchtvaartagentschap FAA laat weten dat Boeing donderdag het ministerie van Transport op de hoogte heeft gebracht van het bestaan van privéberichten tussen twee medewerkers van Boeing over communicatie met het FAA. Boeing zou echter al maanden op de hoogte zijn geweest dat die berichten bestonden.

Uit de berichten blijkt dat Boeing op de hoogte was dat er grote problemen waren met het MCAS-systeem, die ervoor zorgden dat de toestellen moeilijk te controleren zijn. Dat systeem is volgens veiligheidsinspecteurs verantwoordelijk voor het naar beneden duwen van de snuit van het vliegtuig, met vliegtuigcrashes in Indonesië en Ethiopië tot gevolg.

Werknemers wisten al lang van problemen met Boeing 737 MAX
Bloemen op het graf van een vrouw en haar kinderen, omgekomen bij de crash in Ethiopië. Foto: afp
De werknemers spreken in de berichten onder meer van een flagrant probleem, en een van hen zegt dat hij zonder het te weten gelogen heeft tegen de regulatoren.

Het FAA vindt de inhoud van de documenten zorgwekkend en is teleurgesteld dat Boeing het agentschap niet vroeger op de hoogte heeft gebracht van het bestaan van de documenten. ‘Het FAA onderzoekt de informatie die in de documenten staat om te bekijken welke maatregelen genomen moeten worden’ tegen Boeing, aldus de regulator nog. Het agentschap heeft in een brief aan Boeing-CEO Dennis Muilenburg om meer uitleg gevraagd.

Boeing laat in een reactie weten dat het aan het Amerikaanse Congres een document heeft overgemaakt met statements van een vroegere Boeing-werknemer, en stelt ook te zullen blijven samenwerken met de autoriteiten, aldus de krant Washington Post.

Het aandeel van Boeing kreeg meteen klappen nadat het nieuws bekendraakte: het verloor rond 18.00 uur Belgische tijd 3,75 procent.

Beleggers vrezen dat spanningen tussen Boeing en FAA de Boeing 737 MAX nog langer aan de grond zullen houden.

Ook het FAA heeft al veel kritiek gekregen in verband met het 737 MAX-debacle. Zo hebben luchtvaartinspecteurs de regulator ervan beschuldigd veel van zijn taken aan luchtvaatmaatschappijen te delegeren, waardoor het geen onafhankelijk oordeel kan vellen. Ook zouden te weinig FAA-experts betrokken zijn geweest bij de certficatie van de toestellen.
charel01 liked last!
Lastpost.

Gebruikersavatar
Banner
Premiummember
Premiummember
Berichten: 2236
Lid geworden op: 19 feb 2015 09:29
waarderingen: 839

Re: Boeing Co

Bericht door Banner »

Gouden handdruk van 60 miljoen voor ontslagen CEO Boeing

Dennis Muilenberg, ex-CEO van Boeing. ©Photo News
PIETER BLOMME
Vandaag om 09:22
Dennis Muilenburg, die deze week moest opstappen bij Boeing, krijgt een aardige troostprijs mee. Hij kan rekenen op een ontslagvergoeding die kan oplopen tot zo’n 60 miljoen dollar, meldt de Amerikaanse zender CNN

Of de vijftiger met Nederlandse roots, die 34 jaar in dienst was bij de vliegtuigbouwer, dat bedrag ook zal krijgen, hangt af van de onderhandelingen die hij daarover met Boeing voert.

Muilenburg kreeg de bons omdat Boeing er niet in slaagt zijn paradepaardje, de 737 MAX, na twee crashes opnieuw in de lucht te krijgen. Het aan de grond houden van de 737 MAX kost de vliegtuigfabrikant in het huidige kwartaal 4 miljard dollar, schat de zakenbank JPMorgan. Als Boeing beslist de productie in januari op te schorten, zal de cashburn nog altijd 1 miljard dollar bedragen.

Muilenberg was al sinds 1985 aan boord bij Boeing als luchtvaartingenieur. Financieel directeur Greg Smith neemt de leiding van het concern over tot 13 januari. Bestuursvoorzitter David Calhoun zal dan doorschuiven en de functie van CEO op zich nemen.

:clap: :clap: :clap:
Lastpost.

Gebruikersavatar
Founder
Beheerder
Beheerder
Berichten: 7610
Lid geworden op: 01 jan 2012 20:51
waarderingen: 3580
Contacteer:

Re: Boeing Co

Bericht door Founder »

Boeing Considers Raising Debt as MAX Crisis Takes Toll
Compensation and maintenance costs rise as grounding stretches toward one-year mark
How Boeing’s 737 MAX Troubles Ripple Through the Industry

Two crashes and the global grounding of Boeing’s 737 MAX commercial airliner led to extensive disruption in the international aerospace industry. WSJ’s Robert Wall explains the continuing effects of the plane’s grounding. Photo: Getty Images (Originally Published July 12, 2019)
By Doug Cameron
Jan. 6, 2020 6:00 am ET
Bron: https://www.wsj.com/articles/boeing-con ... 1578308401
Bulls Make Money, Bears Make Money, Pigs Get Slaughtered

[Dit account modereert niet meer]









Plaats reactie