Boeing Co

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500



Gebruikersavatar
Founder
Beheerder
Beheerder
Berichten: 7610
Lid geworden op: 01 jan 2012 20:51
waarderingen: 3580
Contacteer:

Boeing Co

Bericht door Founder »

Bespreek hier het aandeel Boeing Co
Boeing is een Amerikaans lucht- en ruimtevaartbedrijf, opgericht door William Edward Boeing in het jaar 1916. Het hoofdkantoor is gevestigd in Chicago. Boeing is wereldwijd de grootste producent van vliegtuigen naar omzet en de tweede als het gaat om het aantal afgeleverde toestellen. Boeing is ook de op een na grootste producent van militaire producten. Boeing levert ook zijn contributie aan de productie van de Apache gevechtshelikopter, de F18 “Hornet” straaljager en de NASA Space Shuttle.
Bulls Make Money, Bears Make Money, Pigs Get Slaughtered

[Dit account modereert niet meer]


Gebruikersavatar
Bannerke
Forum elite
Forum elite
Berichten: 8186
Lid geworden op: 03 jan 2012 08:23
Locatie: Suriname
waarderingen: 400

Re: Boeing Co

Bericht door Bannerke »

'Grote order Lufthansa naar Boeing én Airbus'
VRIJDAG 13 SEPTEMBER 2013, 20:45 uur
FRANKFURT (AFN/BLOOMBERG) - De Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa zal een grote order voor 50 vliegtuigen voor de lange afstand verdelen tussen Boeing en Airbus. Dat meldde persbureau Bloomberg vrijdag op gezag van ingewijden. In totaal valt zo'n 14 miljard dollar (10,5 miljoen euro) te verdelen tussen de twee fabrikanten.
Lufthansa had eerder aangekondigd één leverancier te zullen kiezen, maar zal nu exemplaren van zowel de nieuwste Boeing 777 als de Airbus A350-900 bestellen om zijn vloot te verjongen en uit te breiden. De Amerikaanse vliegtuigbouwer krijgt wel de grootste hap van de koek, aldus een van de bronnen die Bloomberg citeert. Zelf liet Lufthansa weten dat nog geen definitief besluit is genomen.
De order zou de grootste zijn uit de geschiedenis van Lufthansa. In mei bestelde de Duitse onderneming al 108 vliegtuigen voor de korte tot middellange afstand, hoofdzakelijk A320's. Daarmee was volgens de prijslijsten een totaalbedrag van 12,4 miljard dollar gemoeid. Luchtvaartmaatschappijen krijgen doorgaans echter korting op de catalogusprijs.
Mannie liked last!
Voor dringende vragen of problemen gelieve zich te wenden tot de chat.
Ik ben bereikbaar ts. 6.45u en 7.45u.

Gebruikersavatar
Mannie
Premiummember
Premiummember
Berichten: 1442
Lid geworden op: 01 feb 2012 11:06
Locatie: Paperassen
waarderingen: 348

Re: Boeing Co

Bericht door Mannie »

Bannerke liked last!
Boeleke schreef:
Wat een kinderachtig forum is dit hier. Dit werd me aangeraden door een vriend. Heeft dit met de beurs te maken of met een muppetshow? Een wandelende eend,La vache qui rit en nog wat belachelijke bewegende beelden.Allesbehalve beursgerelateerd mijn gedacht .

Gebruikersavatar
Bannerke
Forum elite
Forum elite
Berichten: 8186
Lid geworden op: 03 jan 2012 08:23
Locatie: Suriname
waarderingen: 400

Re: Boeing Co

Bericht door Bannerke »

Het werd tijd dat er hier wat beweging komt. ;)
Voor dringende vragen of problemen gelieve zich te wenden tot de chat.
Ik ben bereikbaar ts. 6.45u en 7.45u.

Gebruikersavatar
Mannie
Premiummember
Premiummember
Berichten: 1442
Lid geworden op: 01 feb 2012 11:06
Locatie: Paperassen
waarderingen: 348

Re: Boeing Co

Bericht door Mannie »

Boeing Ready to Fly Bigger 787 as CEO Considers Boosting Output
Julie JohnssonSep 17, 2013 12:01 am ET
Sept. 17 (Bloomberg) -- As Boeing Co. prepares to fly the first of its bigger 787 Dreamliners, Chief Executive Officer Jim McNerney is plotting production of the marquee jet at a faster pace as he gains confidence it has overcome a troubled past.

A smooth takeoff for the 787-9, which may have its first test flight as early as today, should help Chicago-based Boeing speed the Dreamliner’s manufacturing tempo to profit from a backlog of 853 orders worth $146.5 billion, according to Bloomberg Industries estimates.

The latest Dreamliner features tighter design and manufacturing controls that the world’s largest aerospace company is using to develop the 737 Max and 777x. While Boeing is working to produce 10 Dreamliners a month by year’s end, the most ever for a twin-aisle jet, McNerney is studying boosting output again when the 787-10 makes its mid-decade debut.

“We have a marketplace that wants us to go higher,” McNerney told a Morgan Stanley Industrials and Autos Conference yesterday, while saying Boeing won’t do so until assuring that production and the supply chain are stable at the record pace. “The two words ‘787’ and ‘stable’ haven’t always been used in the same sentence.”

Accelerating Dreamliner production and avoiding setbacks like the battery fires that grounded the fleet this year are critical if Boeing is to keep revenue growing as it redesigns the best-selling 737 and 777 jets, said George Ferguson, senior analyst with Bloomberg Industries in Skillman, New Jersey.

Company’s Future

“Without getting the 787 program up and moving and delivering, they’re going to be in a situation shortly where the 777 will be the only wide-body program that’s delivering any volume,” Ferguson said in a phone interview. “The 787 is the hope of the future for this company when it comes to the wide- body business.”

Boeing rose 3.9 percent yesterday to $115.67 -- the highest level in at least 33 years -- after Peter Arment, an aerospace analyst with Sterne, Agee & Leach Inc., raised his price target $44 to $164 per share.

Arment, who is based in Birmingham, Alabama, rates Boeing buy and predicts the company could generate about $40 billion in free cash flow between 2014 and 2017. Aircraft deliveries may increase 24 percent to about 800 annually by mid-decade.

“Boeing’s got it teed up,” Gary Bradshaw, a fund manager with Hodges Capital Management in Dallas, said in a phone interview. “If they can execute, it should be a very good stock for a number of years.”

Supply-Chain Issues

Boeing is aware of the stakes and created a “disciplined management model” to guide development of the latest Dreamliner while it was still working to resolve design issues and supply- chain snarls that left the first 787-8 and a redesigned 747 years behind schedule, said Scott Fancher, Boeing’s vice president and general manager of airplane development.

“It’s a complex challenge to define the right combination of design and build improvements for a derivative while you’re developing the parent airplane,” Fancher said last month in an interview in his Everett, Washington, office. “Despite that complexity, we loaded the -9 into the factory the very day we scheduled over 2 1/2 years ago.”

The initial flight of the new Dreamliner will be from Paine Field, adjacent to Boeing’s factory in Everett, where the first 787-9 was assembled.

The new jet is 20 feet (6 meters) longer than the 787-8 and seats 40 more people, which should boost its operating economics for airlines, Richard Aboulafia, vice president with Teal Group, a consultant based in Fairfax, Virginia, said in a phone interview. The first of two planned Dreamliner derivatives, the -9 accounts for 45 percent of orders for Boeing’s largest wide- body program.

Longer Range

Boeing’s newest airplane has a list price of $249.5 million and seats 250 to 290 passengers. It also has a longer range than the first Dreamliner: 8,000 to 8,500 nautical miles (14,800 to 15,750 kilometers) compared with the 787-8’s range of 7,650 to 8,200 miles.

The 787-9 also features new technology to reduce airframe drag and fuel burn, according to Fancher, who declined to discuss specifics.

Boeing’s system may involve suction that circulates air through the leading edges or surface of the plane’s horizontal and vertical stabilizers to reduce turbulent air flow, Robert Mann, an aerospace consultant, said in a phone interview.

Lower Drag

“By doing so, you reduce drag while maintaining the desired lift,” said Mann, who heads R.W. Mann & Co., based in Port Washington, New York. Increasing the efficiency of the plane’s surface could boost its fuel savings “a couple percent,” he added.

Doug Alder, a Boeing spokesman, declined to comment on fuel savings for the 787-9.

Boeing’s oversight of its suppliers is much improved since the first 787 was delivered 3 1/2 years late in 2011 after the company grappled with fire, parts shortages and integrating designs completed by suppliers rather than its engineers, said Aboulafia. He estimates Boeing’s tab to develop the 787-8 was “in the $20 billion range when all the smoke cleared.”

“Today we work shoulder to shoulder with all our partners,” Fancher said. “Pulling the partners into the design team, not holding them at arm’s length,” is a key lesson learned from the 787-8, he said.

--Editors: Stephen West, Ed Dufner
bronhttp://washpost.bloomberg.com/Story?doc ... KEMJV9ENIV
Boeleke schreef:
Wat een kinderachtig forum is dit hier. Dit werd me aangeraden door een vriend. Heeft dit met de beurs te maken of met een muppetshow? Een wandelende eend,La vache qui rit en nog wat belachelijke bewegende beelden.Allesbehalve beursgerelateerd mijn gedacht .

Gebruikersavatar
Bannerke
Forum elite
Forum elite
Berichten: 8186
Lid geworden op: 03 jan 2012 08:23
Locatie: Suriname
waarderingen: 400

Re: Boeing Co

Bericht door Bannerke »

14:14 - 19 september 2013
Lufthansa plaatst miljardenorder bij Airbus én Boeing
ARTIKEL
REACTIES (0)
BewarenE-mailenCorrigerenAfdrukkenLinken
De Duit­se lucht­vaart­maat­schap­pij Lufthan­sa heeft een be­stel­ling van 59 lan­ge­af­stands­toe­sel­len ge­spreid over de ri­va­len Boei­ng én Air­bus. Het order ver­te­gen­woor­digt een waar­de van 14 mil­jard euro en is daar­mee vol­gens Lufthan­sa de groot­ste pri­va­te in­ves­te­ring in de Duit­se in­du­striële ge­schie­de­nis. Boei­ng mag 34 toe­stel­len le­ve­ren, en Air­bus 25.

Mooi.
Mannie liked last!
Voor dringende vragen of problemen gelieve zich te wenden tot de chat.
Ik ben bereikbaar ts. 6.45u en 7.45u.

Gebruikersavatar
No Refunds
Forum verkenner
Forum verkenner
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 aug 2013 14:07
waarderingen: 15

Re: Boeing Co

Bericht door No Refunds »

De EBITDA-marge voor de afdeling Commercial Airplanes bedroeg 16,1% in 2007. Als gevolg van de gecombineerde effecten van een wereldwijde terugval in de vraag, de IAM (International Association of Machinists en Aerospace Workers) staking en de voortdurende vertragingen van de 787 Dreamliner en de 747-8 programma's, zijn de marges gedaald tot 11,4% en 4,8% voor 2008 en 2009 respectievelijk . In 2011 steeg het echter tot 16,6% door de backlog op bestellingen die gegenereerd werd door de luchtvaartmaatschappijen in de ontwikkelende economieën. In 2012 daalde de marge tot 14,3% als gevolg van hevige concurrentie met Airbus.

Voor dit jaar is opnieuw een daling van 13,1% te verwachten. Dit is voornamelijk te wijten aan de druk op de verkoopprijs die voortkomt uit zware concurrentie van Airbus. Daarnaast zouden de marges onder voorbehoud zijn van de tijdige levering van de vliegtuigen, en de eventuele vertraging bij de ontwikkeling van nieuwe toestellen zullen extra druk geven.

Aan de andere kant, kan vertraging in de Airbus 350 lancering een boost geven voor Boeing Commercial Airplanes in de toekomst. Een EBITDA-marge van 14% tegen het einde van de prognoseperiode zou kunnen leiden tot een opwaartse potentieel van iets meer dan 5%.

Boeing vertegenwoordigde ongeveer 33% van de wereldwijde commerciële vliegtuigen in 2008. Dit cijfer steeg tot ongeveer 38% in 2009, 2010 en 2011 en tot 44,7% in 2012 omdat achterstaande bestellingen werden vervuld.

In de toekomst is het hoogstwaarschijnlijk dat dit cijfer zal dalen als gevolg van toetreding van nieuwe spelers zoals China Comac en Mitsubishi's Regional Jet, en de concurrentie van Airbus en Embrear. Als het bedrijf echter in staat zou zijn om haar huidige aandeel in de wereldwijde vliegtuig bestellingen te behouden dan zou dit een opwaarts potentieel van circa 4% kunnen bieden.

Gebruikersavatar
Bannerke
Forum elite
Forum elite
Berichten: 8186
Lid geworden op: 03 jan 2012 08:23
Locatie: Suriname
waarderingen: 400

Re: Boeing Co

Bericht door Bannerke »

"Boeing favoriet bij defensiedeal Zuid-Korea"

24/09/13 - 08u34 Bron: ANP
© afp.
Het Amerikaanse Boeing is de favoriet voor het binnenhalen van een order van 7,7 miljard dollar (5,7 miljard euro) aan nieuwe gevechtsvliegtuigen voor het Zuid-Koreaanse leger. Volgens het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap is Boeing de enige van drie bieders die een bod heeft gedaan dat voldoet aan de budgeteisen van het ministerie van Defensie.

Het gaat om de levering van een vernieuwde versie van de F-15. Door de opdracht uit Zuid-Korea zou Boeing in staat zijn de productie van de F-15 te verlengen tot na 2020. De vernieuwde F-15 Silent Eagle moet verouderde gevechtstoestellen in Zuid-Koreaanse dienst gaan vervangen en het huidige arsenaal van F-15's en F-16's versterken.

Als Boeing de Zuid-Koreaanse opdracht binnensleept, zou dat een tegenvaller zijn voor Lockheed Martin, de fabrikant van de F-35 Joint Strike Fighter, en het Europese consortium Eurofighter Typhoon.
Voor dringende vragen of problemen gelieve zich te wenden tot de chat.
Ik ben bereikbaar ts. 6.45u en 7.45u.

Gebruikersavatar
No Refunds
Forum verkenner
Forum verkenner
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 aug 2013 14:07
waarderingen: 15

Re: Boeing Co

Bericht door No Refunds »

BAE Systems back in running for £5bn South Korea jet fighters deal

BAE Systems and EADS have been thrown a lifeline in their bid to win a £5billion order from South Korea to replace the country’s ageing fleet of jet fighters.

The Eurofighter Typhoon, pictured, in service with the RAF and other air forces in Europe, was thought to have been eliminated from the race to supply 60 jets after coming in over budget.

Boeing’s updated F-15 Silent Eagle was the front-runner but was yesterday voted down following public pressure as South Korea reopened the bidding.

The fifth generation F-35, made by America’s Lockheed Martin, is considered the favourite by analysts.

South Korea is thought to favour a US manufacturer given its long military relationship with the superpower.
http://www.thisismoney.co.uk/money/mark ... -deal.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Bannerke
Forum elite
Forum elite
Berichten: 8186
Lid geworden op: 03 jan 2012 08:23
Locatie: Suriname
waarderingen: 400

Re: Boeing Co

Bericht door Bannerke »

Luchtvaartsector zit nog steeds in de lift hoor.

Chinese orders voor Airbus
WOENSDAG 25 SEPTEMBER 2013, 11:43 uur
PEKING (AFN) - Vliegtuigbouwer Airbus heeft op de luchtvaartshow in Peking verschillende orders in de wacht gesleept. Dat maakte het bedrijf woensdag bekend.
Airbus kreeg een order voor 23 A320's van de nieuwe Chinese luchtvaartmaatschappij Qingdao Airlines. De eerste leveringen staan gepland voor 2016. De maatschappij gaat volgend jaar vluchten beginnen met geleasede A320's. Tevens tekende Zhejiang Loong Airlines een voorlopige koopovereenkomst met Airbus voor 20 A320's.
Verder ontving Airbus een bestelling voor 25 A320's van leasemaatschappij BOC Aviation, onderdeel van Bank of China. Die vliegtuigen worden geleverd tussen 2015 en 2019. Een jaar geleden plaatste BOC al een order voor 50 toestellen van dat type.
Voor dringende vragen of problemen gelieve zich te wenden tot de chat.
Ik ben bereikbaar ts. 6.45u en 7.45u.









Plaats reactie