Tesla Motors TSLA

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen


NewB76
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1127
Lid geworden op: 21 jul 2018 13:41
waarderingen: 275
Contacteer:

Re: Tesla Motors TSLA

Bericht door NewB76 »

Is dat niet de verkeerde vraag ? Waar zal Tesla staan op 24 december ?







Volg Beursig.com op Twitter en Facebook


Gebruikersavatar
piddybull
Premiummember
Premiummember
Berichten: 4234
Lid geworden op: 21 jan 2013 22:45
Locatie: Aardbol afslag W.VL
waarderingen: 7434
Contacteer:

Re: Tesla Motors TSLA

Bericht door piddybull »

EV-wettelijke kredieten zijn ingewikkeld. Waarom ze belangrijk zijn voor investeerders.
13 december 2020


VERTAALD door Google


Tesla heeft in de loop van de tijd miljarden aan wettelijke kredieten verdiend door meer dan zijn redelijke aandeel emissievrije auto's te verkopen. Hij heeft extra winst gemaakt door deze kredieten te verkopen aan autofabrikanten die niet voldoen aan de emissievrije verplichtingen. Verdere verkoop van regelgevende kredieten zou op korte termijn kunnen plaatsvinden nu China zijn eigen programma van emissievrije regelgevende kredieten opvoert.

Maar steeds meer modellen van elektrische voertuigen komen van een groot aantal autofabrikanten over de hele wereld, waaronder de Chinese fabrikant van elektrische voertuigen NIO en traditionele autofabrikanten zoals Volkswagen, Ford en General Motors. Dit betekent dat uiteindelijk minder autofabrikanten wettelijke kredieten van Tesla zullen moeten kopen terwijl ze die van hen verzamelen. Beleggers moeten zich veel zorgen maken bij het evalueren van EV-bedrijven, en toekomstige niveaus van kredietverkopen zijn gewoon iets anders op de lijst.



Credits zijn belangrijk, het is echt geld . Terwijl Tesla (symbool: TSLA) de afgelopen jaren is gegroeid, heeft het bedrijf de winstmarges op kwartaalbasis met ongeveer 26 procentpunten verbeterd, van min 17% naar 9% positief.

De verbetering is reëel, maar de stieren en beren vechten nog steeds om de werkelijke winstgevendheid van Tesla. Het bedrijf heeft meer dan $ 2 miljard aan contanten onttrokken aan de verkoop van emissievrije autokredieten, ook wel ZEV's of wettelijke kredieten genoemd door het bedrijf. Credits toegevoegd aan de marges.



Tesla ZEV schrijft de stijging in de afgelopen kwartalen toe aan verraste analisten. Ze zijn moeilijk te voorspellen en kunnen zelfs nog moeilijker te begrijpen zijn.

Neem het voorbeeld van China. Het ministerie van Industrie en Informatietechnologie maakte in juni bekend dat 14% van de nieuwe autoverkopen in 2021 nieuwe energie zou zijn, dat wil zeggen hybride, batterij- of batterijvoeding. brandbaar. In 2022 stijgt de ratio naar 16% en vervolgens naar 18% in 2023.

Maar in 2020 was slechts ongeveer 3% van de totale verkoop van nieuwe auto's volledig elektrisch. Het mandaat van de overheid vereist ook dat 12% van de mix van een autofabrikant dit jaar de verkoop van nieuwe energievoertuigen is.

Ondanks deze berekeningen komt de ZEV-kredietverkoop in China volgens Wall Street- analisten en bedrijven niet veel voor. Dit komt omdat niet alle elektrische voertuigen gelijk zijn gemaakt. Er is een glijdende schaal en de gemiddelde EV verdient ongeveer vier studiepunten. (Het klinkt misschien vreemd, maar een elektrisch voertuig is ongeveer vier EV's waard in termen van credits.) De schaal voorkomt dat autofabrikanten voldoen aan de emissievrije eisen door elektrische scooters te verkopen. Met een gemiddelde van vier lijkt het erop dat China de doelstelling van 12% voor 2020 heeft gehaald.

ZEV-kredieten zijn slechts een onderdeel van de stimuleringsmaatregelen van de overheid om de aankoop van emissievrije auto's te stimuleren. Enkele van de andere subsidies zijn rechtstreeks gericht op de consument en omvatten bijvoorbeeld belastingvoordelen en vrijstellingen van omzetbelasting.

Subsidies in China kunnen ongeveer 30% van de totale aankoopprijs van elektrische voertuigen bedragen, wat betekent dat kopers van elektrische auto's in China een goede deal krijgen. Dit helpt de vraag van Tesla en andere EV-fabrikanten, maar het is moeilijk om de winstgevendheid van deze bedrijven op de lange termijn te voorspellen.

Tesla-beren beweren vaak dat Tesla niet winstgevend is zonder ZEV-credits. Dit klopt echter niet helemaal. Om een ​​eerlijkere marge te behalen, moeten beleggers ook op aandelen gebaseerde compensatiekosten aftrekken , die erg hoog zijn vanwege de manier waarop CEO Elon Musk wordt betaald. (Zijn salaris in 2019 was minder dan $ 24.000 - minder dan een gemiddelde Tesla-medewerker. Hij koos ervoor om aandelen te verdienen op basis van aandelenprestaties en is nu de op een na rijkste persoon ter wereld achter de CEO van Amazon.com, Jeff Bezos.)

Tesla's resultatenrekening kosten opgenomen voor het salaris Musk wordt opgeblazen als gevolg van de voorraad 's snelle opkomst in 2020. Tesla aandelen hebben opgedaan in de buurt van 800% in het afgelopen jaar, breken vergelijkbare rendement van de S & P 500 en de Dow Jones Industrial Average. In een normaler jaar zouden lagere kredietverkopen en lagere op aandelen gebaseerde compensatiekosten elkaar in wezen kunnen compenseren.

Elimineer zowel aandelenverrekening als ZEV-kredieten, en Tesla is ongeveer net zo winstgevend als andere high-end autofabrikanten, zoals BMW (BMW, Duitsland).

Vooruitkijkend is het moeilijk te zeggen wat er met de kredieten en subsidies van EV-fabrikanten zal gebeuren. Ford Motor (F) gelooft bijvoorbeeld dat het in 2021 aan zijn Europese ZEV-eisen zal voldoen, wat betekent dat het geen credits hoeft te kopen. Hij deed dat in 2020, maar maakte het bedrag niet bekend aan Barron's.

Hoewel ZEV-kredieten lijken te blijven, zullen ze moeilijk te voorspellen blijven. Beleggers weten tenminste hoe ze een paar rare overheidswiskunde met elkaar moeten verzoenen.

Schrijf naar Al Root op allen.root@dowjones.com
Bron :Barron's
Arrowhead pharmaceuticals Corp.

+ 7 % YTD

Gebruikersavatar
piddybull
Premiummember
Premiummember
Berichten: 4234
Lid geworden op: 21 jan 2013 22:45
Locatie: Aardbol afslag W.VL
waarderingen: 7434
Contacteer:

Re: Tesla Motors TSLA

Bericht door piddybull »

Tesla to Temporarily Shut Down Production Of Older Models – Report

Daniel Plaks
Dec 13, 2020, 12:16 PM

Tesla will put a halt on production of its high-end Model S sedans and its luxury model X SUV lines for 18 days starting on December 24, according to CNBC.

The S and X lines are older models and only accounted for around 11% of deliveries in the third quarter, with the newer Model 3 and Model Y versions making up the rest.

Tesla (TSLA) CEO Elon Musk informed employees working on those production lines at the Fremont, California factory on Friday that they were being offered one full week of paid leave, and were encouraged to try and find work in other areas of the factory, or alternatively, to “volunteer” to assist the company in making deliveries to customers during the shutdown.

Tesla announced in October that it was recalling nearly 50,000 Model S and Model X vehicles in China over potentially unsafe suspension issues. Further questions arose in November when Tesla declared that it was refunding some Model S and Model X owners and extending its warranty due to touchscreen blackouts and other problems.

When questioned by CNBC about Tesla’s intentions regarding the Model S and Model X lines during the shutdown, Tesla failed to immediately offer a response. (See TSLA stock analysis on TipRanks)
Arrowhead pharmaceuticals Corp.

+ 7 % YTD

Gebruikersavatar
piddybull
Premiummember
Premiummember
Berichten: 4234
Lid geworden op: 21 jan 2013 22:45
Locatie: Aardbol afslag W.VL
waarderingen: 7434
Contacteer:

Re: Tesla Motors TSLA

Bericht door piddybull »

Tesla Is Joining the S&P 500. That Could Be a Problem for Your Investments.

Updated December 13, 2020


BARRON'S NEWSLETTERS

Tesla’s addition to the SUP 500 will have a huge impact on the massive amount of assets that are tied to the benchmark index.

In what is likely—or at least hopefully—the last major market event before the memorable 2020 ends, Tesla will join the S&P 500 next week. The electric-car maker will be the most valuable company to ever be added to the widely followed index, and it will likely land as the eighth-largest stock. This will have a huge impact on the massive amount of assets, both passive and active, tied to the benchmark index.

To start with, there is $5.4 trillion in index funds that track the S&P 500, including the $620 billion Vanguard 500 Index fund (ticker: VFINX), and the $322 billion SPDR S&P 500 exchange-traded fund (SPY). When Tesla is added to the index on Dec. 21, these funds will need to purchase tens of millions of shares of the stock—and sell shares of other companies—to rebalance their holdings and reflect the change.

As of Tuesday’s close, Tesla stock (TSLA) had a market capitalization of $492 billion based on shares available to trade, which translates to about a 1.5% weight in the S&P 500. That means index funds will be required to buy an estimated $81 billion of Tesla shares, or 17% of the stock’s total free float, and more than three times its average daily volume in November. Not all of this buying will happen immediately—most index funds are able to begin buying ahead of the index change and continue after, so the entire process could take months.


The actual amount of Tesla that needs to be purchased could be even higher when the rebalance happens after next Friday’s close. Traders have been snatching up Tesla shares ahead of the rebalance, with the expectation of selling them to index funds at a higher price. Tesla stock has surged 59% since the S&P 500 committee announced its addition.


None of this is necessarily good for the millions of Americans who have significant investments in S&P 500 index funds. The S&P 500 is already more top-heavy than at any other time during the past two decades: Its five largest companies make up nearly 23% of the index; the top 10 make up more than 28%.

Tesla’s addition will make the index even more concentrated, and more volatile. The stock has surged 667% year to date, a rate of growth unlikely to continue. Tesla bears have been cautioning about the stock’s out-of-reach valuations. Tesla shares currently trade at more than 161 times next year’s earnings—and the company has only had five consecutive quarters of profitability. If the bears are even a little bit right, that means index investors will be forced to buy the stock at inflated prices and could be left holding the bag if the bubble bursts.

If Tesla shares simply drop to where they were at the beginning of 2020—about an 87% collapse—it would pull down the entire S&P 500 by a notable 1.3%, and potentially influence other stocks’ momentum as well.

The S&P 500 is nearly the last major index to include Tesla. (Tesla is not among the 30 constituents of the Dow Jones Industrial Index, where it would have an even greater impact.) The electric-car maker reached the S&P’s market-cap requirements years ago, but only became eligible in July after reporting its fourth consecutive quarterly profit. Indexes that don’t require companies to be profitable for inclusion, such as the Russell 1000 and Wilshire 5000, have long had Tesla in the mix. The latest event means index investors who want to stay away from Tesla will have one less place to escape.


Index funds won’t be the only ones affected—another $6.7 trillion in actively managed funds use the S&P 500 as their performance benchmark. “For some of them, owning Tesla has been their secret weapon against the S&P 500. It’s been one way that they can keep up with the index,” says Jeff DeMaso, director of research at Advisor Investments. That advantage has now shrunk.

On the other hand, Tesla bears that have avoided owning the stock will need to rethink their position on the stock, now that it’s included in their benchmark. If Tesla continues to surge, active funds that are underexposed might appear to be lagging the market—not a good look for an industry already losing billions of dollars of assets to index funds every year. “Previously, they could safely ignore [Tesla]. Now they might need to make a serious decision about whether to align with the index,” says DeMaso.

Goldman Sachs analysts surveyed the managers of 189 large-company mutual funds and found that 157 of them—managing some $500 billion in assets—didn’t own any Tesla shares as of Sept. 30. Applying that rate to all the actively managed assets benchmarked to the S&P 500, if just a small group of active managers decided to match up with the index’s Tesla exposure, it would be another pool of massive demand for the stock.

If Tesla’s rally continues beyond the S&P 500’s rebalance, funds with large exposure to the stock will benefit the most. As of latest reporting, the $5.9 billion Baron Partners (BPTRX) and $568 million Baron Focused Growth (BFGFX) have nearly half their assets—43% and 40%, respectively—invested in the car maker. Many other funds have large stakes in Tesla: The $105 million iShares U.S. Consumer Goods (IYK), $77 million SPDR NYSE Technology (XNTK), $1.2 billion ARK Autonomous Technology & Robotics (ARKQ), $712 million AIG Focused Growth (FOCAX), and $91 million Baillie Gifford US Equity Growth (BGGKX) also have between 10% to 15% weight in the stock.
Arrowhead pharmaceuticals Corp.

+ 7 % YTD

Gebruikersavatar
piddybull
Premiummember
Premiummember
Berichten: 4234
Lid geworden op: 21 jan 2013 22:45
Locatie: Aardbol afslag W.VL
waarderingen: 7434
Contacteer:

Re: Tesla Motors TSLA

Bericht door piddybull »

Schermafbeelding 2020-12-17 om 00.43.10.png
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.
Arrowhead pharmaceuticals Corp.

+ 7 % YTD

Gebruikersavatar
piddybull
Premiummember
Premiummember
Berichten: 4234
Lid geworden op: 21 jan 2013 22:45
Locatie: Aardbol afslag W.VL
waarderingen: 7434
Contacteer:

Re: Tesla Motors TSLA

Bericht door piddybull »

Voor de fans :
gepost net voor ik het ga bekijken vannacht ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=NQlu6dX ... e=youtu.be
Arrowhead pharmaceuticals Corp.

+ 7 % YTD

Gebruikersavatar
piddybull
Premiummember
Premiummember
Berichten: 4234
Lid geworden op: 21 jan 2013 22:45
Locatie: Aardbol afslag W.VL
waarderingen: 7434
Contacteer:

Re: Tesla Motors TSLA

Bericht door piddybull »

Schermafbeelding 2020-12-17 om 21.06.13.png
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.
Arrowhead pharmaceuticals Corp.

+ 7 % YTD

Gebruikersavatar
piddybull
Premiummember
Premiummember
Berichten: 4234
Lid geworden op: 21 jan 2013 22:45
Locatie: Aardbol afslag W.VL
waarderingen: 7434
Contacteer:

Re: Tesla Motors TSLA

Bericht door piddybull »

Rob Arnott waarschuwt dat Tesla-aandelen tekenen van een bubbel vertonen - en indexeerders staan ​​op het punt om high te kopen

:oops: :oops: Google automatische vertaling :oops: :oops:

De aandelen van de elektrische autofabrikant van Elon Musk zullen waarschijnlijk achterblijven bij de S&P 500 in het jaar na de dreigende toetreding tot de index, zei de oprichter van Research Affiliates.


Schermafbeelding 2020-12-18 om 00.25.53.png



Bron: Chris Ratcliffe / Bloomberg

De stijgende aandelen van Tesla kunnen bergafwaarts gaan nadat de fabrikant van elektrische auto's volgende week toetreedt tot de Standard & Poor's 500-aandelenindex, met fondsen die de index volgen en klaar zijn om hoog te kopen, aldus Research Affiliates.

"Tesla betreedt de S&P 500 met een verbazingwekkend hoge waardering", aldus Rob Arnott, oprichter van Research Affiliates en Vitali Kalesnik en Lillian Wu van het bedrijf in een donderdag vrijgegeven paper . "Gezien alle klassieke tekenen van een zeepbel in de aandelen van Tesla en het bewijs van 31 jaar toevoegingen en weglatingen van S & P, markeert 21-22 december waarschijnlijk het begin van een ommekeer in de aandelenkoers van Tesla."

De fabrikant van elektrische auto's is dit jaar tot en met 17 december met 684 procent gestegen, inclusief een grote stijging van de aandelenkoers sinds de indexafdeling van S&P Global een maand geleden aankondigde dat Tesla volgende week zou toetreden tot de S&P 500. Tesla's aandelen stegen donderdag met ongeveer 5 procent en sloten af ​​op ongeveer $ 656 per stuk, waarmee het bedrijf op meer dan $ 600 miljard werd gewaardeerd.

"Traditionele cap-gewogen indices, zoals de S&P 500, zijn gestructureerd om hoog te kopen en laag te verkopen - en Tesla is een goed voorbeeld van deze stelregel", aldus Arnott, Kalesnik en Wu. "Tegen het einde van de handel op 21 december zullen indexfondsen, ETF's en andere strategieën voor het volgen van indexen Tesla-aandelen hebben gekocht met een waarde van bijna $ 220 miljard."


Research Affiliates gaat ervan uit dat hedgefondsbeheerders en "andere liquiditeitsleveranciers al een voorraad hebben" van die 220 miljard dollar aan Tesla-aandelen - en bereid zijn om ze aan te bieden aan indexfondsen onder de "grootste afzonderlijke transactie in de geschiedenis" wanneer het bedrijf de S&P 500 betreedt. Op basis van hun onderzoek zeiden Arnott en zijn co-auteurs dat Tesla waarschijnlijk in het jaar na de introductie achter zal blijven bij de index.

"De kans is klein dat het een tophond blijft", schreven ze.

Het bedrijf dat Tesla daarentegen afstoot van de S&P 500 - Apartment Investment and Management Co. - ziet er volgens de krant uit als een winnende weddenschap voor investeerders.

Aimco, dat flatgemeenschappen in de VS ontwikkelt, bleef achter bij de index in de 12 maanden voordat de aanstaande verwijdering uit de S&P deze maand werd aangekondigd. Volgens Arnott, Kalesnik en Wu was de daling van de aandelenkoers van het bedrijf in het afgelopen jaar waarschijnlijk een "belangrijke reden" waarom het S & P-indexcomité besloot deze op te heffen.



"Zowel Tesla als Aimco volgden het bekende patroon: de aandelenkoers van Tesla schoot omhoog, terwijl de aandelenkoers van Aimco kelderde vóór de datum van indexaanpassing", zeiden ze. "Als de geschiedenis een leidraad is, kunnen de vooruitzichten voor elk van deze aandelen het komend jaar aanzienlijk omslaan, waarbij Tesla ondermaats presteert en Aimco mooi herstelt."



Tesla, een bedrijf voor elektrische auto's en schone energie, zal volgens Research Affiliates de grootste voorraad zijn die ooit in de S&P 500 is ingevoerd. Terwijl het bedrijf Tesla beschreef als een 'indrukwekkend' bedrijf dat pionierde in zijn industrie onder visionaire leider Elon Musk, waarschuwden de auteurs dat het het bubbelgebied is binnengegaan , deels omdat marginale kopers van zijn aandelen investeren op basis van het verhaal van zijn 'grote toekomstige succes, ”In plaats van conventionele waarderingsmodellen.

Tesla's hoge waardering is ongeveer gelijk aan de marktkapitalisatie van de volgende negen beste autogroepen gecombineerd: Toyota Motor Corp, Volkswagen, General Motors Co., Honda Motor Co., SAIC Motor Corp., Hyundai-Kia, Ford Motor Co., Fiat Chrysler Automobiles en Renault en Nissan Motor Co., die als twee afzonderlijke bedrijven handelen, maar tot dezelfde bedrijvengroep behoren, blijkt uit de krant.


"Een gedeeltelijke aanjager van Tesla's achtvoudige prijsstijging sinds het meest recente dieptepunt in maart was de menigte van Covid-19 vergrendelde gokkers die, omdat ze Las Vegas of Monte Carlo moesten verlaten, hun aandacht richtten op hete aandelen," co-auteurs zeiden. "Tesla zal niet lang onomstreden blijven als leider in de EV-industrie."

Moeten de aandelenkoers van Tesla in de tussentijd ongewijzigd blijven op 21 december, "moeten we dan geloven dat de indexfondsen de prijs niet hebben veranderd?" vroegen de auteurs in de krant.

"Op basis van dit hoogst misleidende scenario lijkt de handel geen impact te hebben", zeiden ze. "Maar voorafgaand aan de transactie hadden hedgefondsen en andere liquiditeitsverschaffers de aandelenkoers opgedreven - met 700 procent sinds de dieptepunten van maart - waarbij ze de aandelen hadden verzameld die ze nodig hadden om de indexeerders op 21 december aan te bieden."
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.
Arrowhead pharmaceuticals Corp.

+ 7 % YTD

ThiersieBE
Forum newbie
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2018 20:50
waarderingen: 1
Contacteer:

Re: Tesla Motors TSLA

Bericht door ThiersieBE »

De waarderingen van de opties (puts) zijn toch erg hoog, gaan de aandelen tegen vnv nog zo zakken misschien?

stopper
Forum newbie
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mar 2017 23:54
waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Tesla Motors TSLA

Bericht door stopper »

ThiersieBE schreef:
18 dec 2020 17:21
De waarderingen van de opties (puts) zijn toch erg hoog, gaan de aandelen tegen vnv nog zo zakken misschien?
Geen mens die weet wat er vanavond zal gebeuren door die S&P inclusion. Werkelijk alles is mogelijk, vandaar de hoge premiums. Komt daar nog eens bij dat het vandaag quadruple witching is, wat het volume en de premiums ook een boost geeft.
TSLA - GOOGL - ORSTED - LMND


Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!



Plaats reactie