Tesla Motors TSLA

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1127
Lid geworden op: 04 feb 2019 17:52
waarderingen: 151
Contacteer:

Re: Tesla Motors TSLA

Bericht door mulder »

Steinway schreef:
13 jul 2020 16:56
Gauthier schreef:
13 jul 2020 16:33

Benieuwd waar we naartoe gaan...
Ik denk dat we de 2000$ gaan zien vóór de Q2 cijfers bekend worden. Al was het maar door het psychologisch effect van het getal.
Morgen allicht als er niks ongewoons tussenkomt.
Steinway liked last!





Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

     


Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 01 jan 2012 20:51
waarderingen: 4488
Contacteer:

Re: Tesla Motors TSLA

Bericht door Beheerder »

Durft iemand hier nog op in te spelen in de zin van profiteren van een correctie? De turbo short met de laagste hefboom en dus de hoogste stoploss is nu volgens mij TESLA MOTORS SL 2863.24 HB 1.42 FN 3011.2508 R 0.01 Goldman Sachs Turbo Short:

https://www.gsmarkets.nl/nl/products/NL0015229097

De timing zal in ieder geval erg moeilijk zijn en die $2.000 zie ik ook nog wel verschijnen.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Gebruikersavatar
Gauthier
Premiummember
Premiummember
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 jan 2015 15:44
waarderingen: 144
Contacteer:

Re: Tesla Motors TSLA

Bericht door Gauthier »

Beheerder schreef:
13 jul 2020 17:07
Durft iemand hier nog op in te spelen in de zin van profiteren van een correctie? De turbo short met de laagste hefboom en dus de hoogste stoploss is nu volgens mij TESLA MOTORS SL 2863.24 HB 1.42 FN 3011.2508 R 0.01 Goldman Sachs Turbo Short:

https://www.gsmarkets.nl/nl/products/NL0015229097

De timing zal in ieder geval erg moeilijk zijn en die $2.000 zie ik ook nog wel verschijnen.
Ik wacht nog even af om te zien wat de komende dagen brengen, ben wel van plan om te proberen in te spelen op de daling echter denk ik dat het nog iets te vroeg is. Bij daling zal het inderdaad turbo short zijn, bovenstaande lijkt me momenteel de beste te zijn echter denk ik dat er extra producten op de markt zullen komen... :)

Ik blijf alleszins, net zoals velen onder jullie, kort opvolgen!
Cash: 22%
ETF: 43% (IWDA, USTE, IEMA, IUSN, WHEA)
Stocks: 35% (AGES, ASMI, BABA, BAR, EUAV, FB, GLPG, GOOG, PRX, RDSa, SOF, SPAQ)

Gebruikersavatar
charel01
Premiummember
Premiummember
Berichten: 24149
Lid geworden op: 02 jan 2012 20:17
Locatie: Provincie Antwerpen
waarderingen: 13026
Contacteer:

Re: Tesla Motors TSLA

Bericht door charel01 »

Beheerder schreef:
13 jul 2020 17:07
Durft iemand hier nog op in te spelen in de zin van profiteren van een correctie? De turbo short met de laagste hefboom en dus de hoogste stoploss is nu volgens mij TESLA MOTORS SL 2863.24 HB 1.42 FN 3011.2508 R 0.01 Goldman Sachs Turbo Short:

https://www.gsmarkets.nl/nl/products/NL0015229097

De timing zal in ieder geval erg moeilijk zijn en die $2.000 zie ik ook nog wel verschijnen.
Ik zit er sinds vanmiddag in. Gekken zijn er altijd. :lol:
neku liked last!
Go with the flow.

bertje
Forum elite
Forum elite
Berichten: 6226
Lid geworden op: 30 jul 2012 14:53
waarderingen: 1349
Contacteer:

Re: Tesla Motors TSLA

Bericht door bertje »

Tesla speelde op het eind 55 miljard dollar beurswaarde kwijt.
Feest kon ook niet blijven duren, in 3 weken tijd was er 150 miljard beurswaarde bijgekomen op het nieuws dat ze zouden opgenomen worden in de s&p500

Gebruikersavatar
Gauthier
Premiummember
Premiummember
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 jan 2015 15:44
waarderingen: 144
Contacteer:

Re: Tesla Motors TSLA

Bericht door Gauthier »

Millennials daytraden zich suf met Tesla op de beleggingsapp Robinhood. Het aandeel maakt de gekste capriolen.

Het aandeel Tesla TSLA-3,08% maakte maandag een complete dollemansrit door: van een koerswinst van 16 procent dook de maker van elektrische auto's bij het slot meer dan 3 procent lager. Dat ruikt naar speculatieve beleggers en die waren er ook.

Want volgens de datawebsite Robintrack.net waren er in een tijdsspanne van 4 uur liefst 40.000 accounts op Robinhood, een hyperpopulaire beleggingsapp onder daytradende jongeren, die het aandeel aan hun portefeuille toevoegden. En dus klom de beurswaarde van Tesla maandag met 10.000 Robinhoods per uur tijdelijk boven de psychologische grens van 300 miljard dollar, om daarna terug te vallen tot onder die grens. Eerder haalde Tesla met zijn torenhoge beurswaarde al Toyota rechts in.

Tesla is dus razendpopulair onder jongeren. Maandag waren er aan het eind van de handelsdag 457.000 gebruikers die het aandeel in de portefeuille hadden. Daarmee is Tesla het tiende meest populaire aandeel op het platform, waarmee het bedrijf zelfs Amazon voorbijstreeft.

S&P500
De koop- en verkoopgekte van maandag kan door meer verklaard worden dan tradende millennials. Zo speculeerden beleggers wellicht ook over een mogelijke opname van het aandeel in de S&P500.

Tesla komt in aanmerking voor de brede Amerikaanse graadmeter als het een winst tevoorschijn weet te toveren in zijn cijfers over het tweede kwartaal die het op 22 juli publiceert. Die kans zit er zeker in, want vorige week kon de groep al sterker dan verwachte cijfers presenteren voor de kwartaalleveringen. Als de automaker uit Californië in de S&P500 komt, zullen fondsen die indices volgen automatische aankopen van het aandeel doen. Dat kan een nieuwe koopgolf veroorzaken.

Koersexplosie
In de afgelopen twee weken is het aandeel meer dan 50 procent gestegen, een ware koersexplosie. Dat komt deels door speculanten, maar het is ook een gevolg van de lage rente. Die maakt dat de huidige waarde van toekomstige winsten net zo groot zijn als die van de huidige winsten. Dat stuwt vooral groeiaandelen, omdat de winsten daarbij vooral in de toekomst liggen.
Bron: https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 39040.html

Zijn dit dan ook de traders die er als eerste terug uitgaan indien het zakt?
charel01 liked last!
Cash: 22%
ETF: 43% (IWDA, USTE, IEMA, IUSN, WHEA)
Stocks: 35% (AGES, ASMI, BABA, BAR, EUAV, FB, GLPG, GOOG, PRX, RDSa, SOF, SPAQ)

Gebruikersavatar
charel01
Premiummember
Premiummember
Berichten: 24149
Lid geworden op: 02 jan 2012 20:17
Locatie: Provincie Antwerpen
waarderingen: 13026
Contacteer:

Re: Tesla Motors TSLA

Bericht door charel01 »

Duitse rechter bant Tesla-reclame wegens misleidend

Een rechtbank in München legt een reclamecampagne van Tesla aan banden. Tesla mag in Duitsland zijn wagens niet langer promoten met de bewoordingen 'full potential for autonomous driving' of 'Autopilot Inclusive'. Het vonnis stelt dat Tesla daarmee de indruk wekt dat de auto zonder menselijke interventie kan rijden, wat niet correct is en daardoor misleidend.
Bron:"De Tijd"
Mannie liked last!
Go with the flow.

MadisonAv
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Berichten: 174
Lid geworden op: 17 mei 2013 21:09
waarderingen: 164
Contacteer:

Re: Tesla Motors TSLA

Bericht door MadisonAv »

Wat een prachtige show dit bedrijf en aandeel.

Dat ze sowieso veel te duur zouden staan, ben ik niet mee akkoord.
Ja, het aandeel kan zomaar weer sub 1000 als ze hun beloftes niet kunnen waarmaken. Maar even goed kan het op termijn naar 5000, 6000 of meer als alles op zijn pootjes valt.

Als ze effectief rampen naar 3-4 miljoen wagens binnen 5 jaar, en ze bereiken full autonomy, kan dit bedrijf misschien wel evolueren richting de waardering van Facebook of zelfs Google.

Vergelijkingen met een Toyota, Volkswagen, etc gaan simpelweg niet op.
Tesla is namelijk meer technologiebedrijf dan autobouwer. Bovendien zit men constant market caps te vergelijken, terwijl Enterprise value de enige echte waardemeter is. Volkswagen is misschien "maar" 80 miljard "waard", maar torst wel >150 miljard schulden mee. Niet zo voor Tesla.

Terug bij Tesla:
Eerst en vooral profiteren ze van de onomkeerbare trend van ICE naar elektrisch. Daar gaan ze nog jaaaaren van profiteren.
Traditionele autobouwers proberen intussen al 10 jaar die markt voor zich te winnen (zonder hun bestaande markt al te veel te cannibaliseren :up: ). Resultaat: dramatisch.
Tesla heeft na al die jaren zijn voorsprong alleen maar vergroot (intussen bijna volledige verticale integratie, nummer 1 qua naambekendheid binnen EV segment, geavanceerde batterijtechnologie, etc.) en hun pace of innovation blijft gewoon versnellen.

Hun autonomy strategie is iets wat geen enkele van de traditionele rivalen standalone kan matchen.
Ze doen zo goed als alles zelf, tot de chip(s) voor self driving (FSD computer).
Er wordt gespeculeerd dat ze op termijn tot 20K USD kunnen vangen per wagen puur voor de FSD software. Stel je eens voor, die marges.. :lol: Laat staan wat er allemaal mogelijk is qua opbrengsten met een robotaxi netwerk, etc.

En dan spreken we nog maar enkel over auto's...
Als hun Tesla Semi het haalt op de trucking markt, zit je weer met een nieuwe potentiele miljardenmarkt.
Daarnaast heb je ook nog de groter wordende focus op hun energie business (Solarcity + andere plannen waar hun diepe kennis mbt batterijtechnologie van pas kan komen).

Veel if's uiteraard. Het is maar om te zeggen dat de waardering niet zo absurd is, als velen lijken te denken.
Elon is by far al de grootste ondernemer en visionair van deze eeuw, ik zou nooit tegen hem willen wedden.
Helicopterview? liked last!
Large first -
Galapagos / Flow Traders / Gilead / Facebook / Viacom / Mastercard / Etc.

Gebruikersavatar
charel01
Premiummember
Premiummember
Berichten: 24149
Lid geworden op: 02 jan 2012 20:17
Locatie: Provincie Antwerpen
waarderingen: 13026
Contacteer:

Re: Tesla Motors TSLA

Bericht door charel01 »

TLSA of TSLA? Beleggers verwarren biotechbedrijf met beurssensatie Tesla
De koers van Tiziana Life Sciences is verdrievoudigd in de afgelopen paar maanden. Volgens analisten heeft dat deels te maken met zijn beursticker, die goed op die van autobouwer Tesla lijkt.

Een beursticker is de officiële code van een aandeel, bijvoorbeeld FB voor Facebook of AAPL voor Apple. Op de Amerikaanse Nasdaq-beurs staat het biotechbedrijf Tiziana Lifa Sciences als TLSA genoteerd, wat snel te verwarren is met TSLA, de ticker van e-automaker Tesla.

De recente koersstijging van Tiziana heeft mogelijk te maken met hoop rond de Covid 19-behandeling die het bedrijf ontwikkelt. Maar onder meer analist Corné van Zeijl in De Telegraaf wijst op een andere verklaaring. Beleggers willen inderhaast een order voor Tesla intikken, maar typen per ongeluk TLSA, de ticker van Tiziana. Gevolg: de koers van Tiziana gaat de hoogte in.
Zoom

Tiziana zou niet het eerste bedrijf zijn dat profiteert van een naamsverwarring. Het bedrijf Zoom Technologies moest van de beursuitbater zijn ticker ZOOM in ZMTO veranderen, omdat beleggers het verwarden met de snel groeiende videodienst Zoom.
Bron:"De Telegraaf"
:roll: :roll: :roll:
Go with the flow.

Gebruikersavatar
charel01
Premiummember
Premiummember
Berichten: 24149
Lid geworden op: 02 jan 2012 20:17
Locatie: Provincie Antwerpen
waarderingen: 13026
Contacteer:

Re: Tesla Motors TSLA

Bericht door charel01 »

Tesla : Europe's shift to electric cars picks up despite recession
07/15/2020 | 06:48am EDT

FRANKFURT, Germany (AP) — The coronavirus has cancelled business plans all over the world but Europe's push into electric cars isn't one of them. Sales of battery-powered and hybrid cars have held up better than the overall market amid a deeply painful recession, mainly thanks to the action of governments.

The 27-country European Union is moving ahead with a major shift in transportation as part of the bloc's efforts against climate change. Under regulatory pressure carmakers are rolling out a slew of new electric models so they can meet tougher limits on greenhouse gases that come into full force next year.

Battery-only models are becoming more affordable, especially as sales are supported by substantial government subsidies. As sales of internal combustion cars have fallen, demand for battery-only cars and hybrids that combine electric motors with conventional engines has been stable or even increased, recent statistics show. By contrast, electric car adoption is moving more slowly in the U.S. due to regulatory uncertainty.

The market share of battery and hybrid vehicles rose sharply across major European markets during the first half of the year, even as the outbreak closed showrooms in March and April. Germany saw an increase to 8.4% from 3.4% a year earlier as overall sales of all car types slumped 35%. France saw the plug-in share jump to 9% from 2.5%. Sweden saw a surge to 25%, from 10%.

One of the pandemic car buyers was Frank Schendel, a dentist from a small town outside the Bavarian city of Augsburg. In may he bought a battery-powered Hyundai Kona Elektro, a compact SUV-style hatchback. He had rented a Tesla on vacation for a couple of days.

“My son is getting his driver's license at the moment, and a Tesla is bit too expensive and too fast, so I was glad to discover the Hyundai Kona,” he said.

He hasn't driven his 10-year-old Mercedes E-Class station wagon since. “It's fun, fast and quiet, technologically up to date," said Schendel, 52. “We drive the Kona everywhere: 500 kilometers to visit grandma, grocery shopping. We do every trip with the Kona.”

The 64 kilowatt-hour battery has a range of up to 484 kilometers, enough to reach grandma with just one stop at a highway charging station.

Electric car buyers are attracted by large government incentives. Under the German government’s latest stimulus package, for example, an electric car with a price tag under 40,000 euros is eligible for a 9,000-euro incentive, 3,000 euros of that to be paid by the manufacturer.

Car buyers now have 70 different battery and hybrid models to choose from, with prices starting below 20,000 euros including those local subsidies in the case of the Seat Mii, the Renault Twingo ZE, and the Skoda CITIGOe IV. Volkswagen says it will start delivering its ID.3 battery hatchback by year end, starting under 30,000 euros.

“The demand is growing fast, very fast," said Juergen Sangl, an auto dealer in the town of Landsberg am Lech who sold Schendel his Kona. Sangl decided in 2016 to anticipate the trend and focus on electrics, which are 90% of his business. “It has gone the way I suspected it would - first a trickle, now a flood," he said. Beyond the incentives, customers find electrics more attractive once range exceeds 300 kilometers (186 miles) on a charge.

The pandemic has nonetheless caused huge pain for carmakers. Daimler AG, maker of Mercedes-Benz luxury cars, says it will intensify cost-cutting efforts. “Our previous efficiency goals covered the upcoming transformation, but not a global recession,” said Daimler CEO Ola Kallenius.

Automakers in the EU need to reduce the average emissions of their fleets to 95 grams of carbon dioxide per kilometer driven starting next year. That's equivalent to 57.4 miles per gallon of gasoline.

To achieve that, manufacturers will have to lift electric sales from 7% to 12% of the market, according to advocacy group Transport & Environment. The new limit is part of the EU effort to comply with the 2015 Paris climate accord to reduce carbon dioxide emissions, blamed by scientists for global warming and accompanying climate change.

The U.S., with cheap gasoline and a federal government that wants to roll back fuel economy requirements, is lagging the rest of the world in electric vehicle sales and launches. But since automakers have to develop vehicles to sell globally, and some companies see electric cars as the future, the U.S. is starting to get more models. General Motors CEO Mary Barra has promised an “all-electric future,” with the company developing 20 electric models to sell globally by 2023.

President Donald Trump wants to roll back automotive fuel economy requirements enacted when Barack Obama was president. But the rollback has been challenged in court and it’s uncertain which standards automakers will have to meet. If Trump loses the election in November, it’s possible that Joe Biden, the presumptive Democratic candidate, could reimpose the Obama-era standards.

Last year, automakers sold 236,000 fully electric vehicles in the U.S., only 1.3% of the 17.3 million new vehicles that were purchased.

In China, a reduction in subsidies led to a slowdown in electric sales late last year, but the government is moving ahead with its requirement for more low-emission vehicles over the long term. Electrics were 4.9% of the market.

Saul Lopez, e-mobility manager at Transport & Environment, said that European automakers appear on track to meet the C02 goals. He noted, however, that carmakers often seem eager to sell enough cars to meet the requirement, but not much more. Some electrics have sold out.

The reason: “The carmakers make poor margins on electric vehicles, and good margins on SUVs," he said: “At the end of the day, it's a compliance-driven market.”

Tom Krisher in Detroit contributed to this report.

Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved. This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed without permission., source Associated Press News
Go with the flow.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!


Plaats reactie