Tesla Motors TSLA

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

KevinR
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 194

Tesla Motors TSLA

Bericht door KevinR »

Dit bedrijf verdient zeker een topic. Belachelijk dat het er nog niet was ;) Niemand die Tesla Motors heeft of in de gaten houd? Volgens verschillende analisten de nieuwe Apple en zijn koersen van 200$ per aandeel mogelijk.

Tesla Motors ontwerpt en produceert de meest geavanceerde elektrische voertuigen en elektrische aandrijvingen ter wereld. Tesla heeft als doelstelling een grote autoproducent te worden en wil dit realiseren door eerst dure auto’s te ontwikkelen om de inkomsten en technologieën vervolgens te gebruiken voor goedkopere modellen ten einde een breed scala aan producten uit te bouwen.

Het bedrijf is in 2003 opgericht door Martin Eberhard en Marc Tarpenning. CEO Elon Musk, mede-oprichter van PayPal, heeft ook een belangrijk aandelen binnen het bedrijf. Naast een flinke som geld binnen het bedrijf te investeren, heeft hij ook de ontwikkeling van de Tesla Roadster geleid. In 2008 is men begonnen met produceren van deze Roadster. Vanaf 2012 is Tesla het model S sedan gaan leveren. Het nieuwste model Tesla model X crossover SUV zal vanaf 2014 op de markt worden gebracht.

Tesla heeft onder andere samenwerkingsverbanden met Lotus, Daimler, Toyota en Panasonic. Het bedrijf heeft haar hoofdkantoor gevestigd in Palo Alto, Californië en heeft satellietkantoren in Los Angeles en Maidenhead, Engeland. Daarnaast heeft Tesla verkooplocaties over de hele wereld. Europa is een belangrijke groeimarkt op het gebied van elektronische voertuigen. Vanaf dit jaar zal de auto ook in Nederland worden verkocht. In Tilburg wordt het Europese distributie centrum voor Telsa gevestigd. Momenteel aast het bedrijf op de technologie die Google heeft ontwikkeld voor zelfrijdende auto’s. Deze week werd Chris Porritt (ex-Aston Martin) benoemd tot directeur voertuigontwikkeling. De expertise van Porritt zal worden ingezet bij de ontwikkeling van de sportieve en luxueuze auto’s waarmee Tesla de markt wil bestoken, zoals de langverwachte opvolger van de Roadster en de Model X crossover.

Sinds 2009 is het bedrijf genoteerd aan de Nasdaq in Amerika. Tesla Motors wordt gezien als de nieuwe ‘Apple’. Gisteren na beurs is het bedrijf met de resultaten voor het eerste kwartaal naar buiten gekomen. De verwachtingen waren hoog gespannen. In het eerste kwartaal werden er 4.900 van het Model S verkocht, terwijl er 4500 zijn begroot. Tesla boekte in het vierde kwartaal van 2012 nog een omzet van $ 306 miljoen. Een nettoverlies van $ 89,8 miljoen dollar. Dit verlies is dit kwartaal voor de eerste keer worden omgezet in een winst, een belangrijke mijlpaal voor het bedrijf. De omzet bedroeg het eerste kwartaal 2013 $561 miljoen. De winst kwam uit op $ 11,25 miljoen oftewel een $ 0,12 per aandeel (adjusted). De marge op de auto’s is vanwege kostenreductie verhoogd naar 17%. Voor het eind van het jaar moet dit 25% zijn. Tevens hoopt het bedrijf in het tweede kwartaal 5000 auto’s te kunnen produceren. De exploitatiekosten en ontwikkelingkosten zullen daartegen licht stijgen in het tweede kartaal. De groei is voornamelijk te danken aan de toename van de winkels en servicecenters. Toch blijft het een moeilijke markt voor elektrische auto’s, zo ging er onlangs nog een concurrent Fisker bijna failliet. 50 van de 200 werknemers van Fisker zijn ontslagen. De resterende 50 werknemers, voornamelijk managers, zijn aangebleven om het bedrijf draaiende te houden.

Momenteel is er een wachtlijst op het S model van Tesla. Het aandeel van Tesla is al behoorlijk gestegen, maar kan volgens analisten in de toekomst wel eens stijgen naar $ 200,- per aandeel.
nyrstarfan liked last!
FDC Forum Uranium Corp, UUUU EFR.TO, Energy Fuels Inc, POG Petropavlovsk, JAG.V Jaguar Mining Inc

upperkegel
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 71

Re: Tesla Motors TSLA

Bericht door upperkegel »

Ik volg dit aandeel al twee jaar. Heb het nog nooit aangekocht omdat ik het te duur vond en achteraf gezien was dat verkeerd. Nu aankopen doe ik ook niet meer daar het alléén maar erger is geworden. Zeg nu zelf, noteert meer dan 90 maal de toekomstige winst en heeft een boekwaarde van nog geen twee dollar.

De CEO Elon Musk heeft ook nog een ander bedrijf genaamd SolarCity (SCTY) en deze stijgt ook mee in de Hype van Tesla.

KevinR
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door KevinR »

Aii zonde. Je kunt echt spreken van een pure hype inderdaad. Nu nog instappen is inderdaad echt af te raden. Ik heb me winst al grotendeels veilig gesteld en het is wachten op het moment dat vele anderen dat gaan doen denk ik.
FDC Forum Uranium Corp, UUUU EFR.TO, Energy Fuels Inc, POG Petropavlovsk, JAG.V Jaguar Mining Inc

upperkegel
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 71

Bericht door upperkegel »

De Hype is over, benieuwd hoeveel hij nu zal zakken.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4943

Bericht door jens_dev »

Stond vandaag in de Standaard. Not touching this one ;)
http://www.standaard.be/cnt/DMF20130514_021" onclick="window.open(this.href);return false;
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

KevinR
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door KevinR »

Toch nog een beetje in de + geeindigd vandaag na een paar % in het rood te hebben gestaan. Ben benieuwd waar de koers naartoe zal gaan als de daling serieus ingezet gaat worden.

tantaros
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Bericht door tantaros »

Ik heb hier nog op het forum met zoekfunctie naar Tesla gezocht en vond het al raar dat er geen topic over was. Ik had aandelen in mijn bezit maar heb ze te vroeg verkocht ook wel met winst. Maar zeker niet aan de waarde die het aandeel nu heeft. Had ik maar iets meer LT gedacht.

Denk dat er nu wel correctie komt, verder is het wachten wat de wagen in europa doet en op meer informatie omtrent hun model X. Indien de batterijen van hun nieuw model x beter zouden zijn met meer bereik dan kan het aandeel pas serieus boomen. Al vraag ik mij wel af of een SUV achtig model meer of evenveel zal aantrekken als nu hun model S dat een sedan is.

Tesla met oprichter Elon Musk is echt wel top bedrijf en zeker de moeite om op te volgen !

MadisonAv
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 270

Bericht door MadisonAv »

Ik volg de vorige poster. Het is zeker een topbedrijf en ik zou het lange termijn potentieel niet onderschatten. De prijs is de voorbije weken inderdaad wat te snel opgelopen maar in een best case scenario is TSLA in een aantal jaren nog veel meer waard dan de huidige 10miljard $. De markt van de elektrische voertuigen staat aan de vooravond van een ware boom en TSLA heeft een niet te onderschatten voorsprong opgebouwd. TSLA bouwt naast de wagens zelf ook aan een netwerk van honderden elektrische oplaadstations. Wie zegt bovendien dat TSLA in een later stadium ook geen elektrische vrachtwagens, motoren, enzovoort gaat ontwikkelen? Licensing van hun batterijtechnologie aan de grote jongens BMW/Mercedes/en nog veel meer. Het potentieel is immens. Ikzelf ga ze aan de huidige prijs ook niet kopen maar een daling richting 50-60 zou voldoende zijn om eens serieus te kijken naar een aantal langlopende calls.

KevinR
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door KevinR »

De beurs loopt altijd vooruit op de economische realiteit. Zo verdubbelde het aandeel van Tesla al in de 6 maanden voor de eerste winstcijfers. Dit heeft, in combinatie met een short squeeze, de prijs doen exploderen. Het groeiverhaal van Tesla is niet veel anders dan het groeiverhaal van andere technologiebedrijven in het begin van hun veroveringstocht.

BlackBerry was ooit de meest succesvolle smartphone producent. Het aandeel ging maal 16 op 6 jaar tijd. Apple was begin jaren 2000 ook slechts $ 5 miljard waard. Elke boom begint met een scheut. Net als BlackBerry, Apple, Google,… staat Tesla ook klaar om de wereld te veroveren met zijn technologische revolutie.

Visionair bezig

Het concept is simpel: beginnen met een duur product met hoge marges om daarna goedkopere modellen te introduceren om zo de massa te bereiken. Net als Apple maakt Tesla ook gebruik van exclusieve shops om zijn producten te verkopen. De technologie van Tesla is wat de iPhone was voor de smartphones, met zijn Model S is Tesla zijn concurrenten ook jaren vooruit.

Het is waarschijnlijk niet voor niets dat Elon Musk $ 150 miljoen heeft geleend om aandelen bij te kopen van zijn eigen bedrijf. Als Tesla deze weg kan blijven inslaan, zal de marktkapitalisatie van Tesla richting die van de grote autoconstructeurs gaan. Zo is GM nu $ 43 miljard waard, Honda $ 72 miljard, Volkswagen $ 75 miljard en Toyota $ 186 miljard. Een marktkapitalisatie van $ 100 miljard lijkt dus niet te hoog gegrepen in de komende jaren.

Bron: Slimbeleggen.net

KevinR
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door KevinR »

Tesla Motors scheert hoge toppen, en niet alleen op de aandelenbeurs. Nadat het de winst- en omzetverwachtingen ver had overtroffen explodeerde het aandeel op de beurs. Daarnaast kan het ook de hoogste consumentenscore ooit voorleggen voor zijn model S sedan, dit is uitzonderlijk en zeker omdat het een elektronische auto betreft. Maar Tesla doet nog meer.

In zijn klasse van luxe-auto’s doet Tesla het veel beter dan de S-klasse van Mercedes, de 7 reeks van BMW en de Audi A 8. In het eerste kwartaal verkocht Tesla 4.750 auto’s van zijn Model S. Dit is 50 % meer dan de tweede, Mercedes, en dubbel zoveel als de 7 serie van BMW.

Tesla moet in feite slechts een autobouwer laten voorgaan en dat is Cadillac dat zo’n 7.000 auto’s had verkocht in het eerste kwartaal. Uiteraard hebben de grote namen nog andere segmenten waarin ze auto’s verkopen, maar het toont toch de kracht aan van Tesla, dat vermoedelijk in de toekomst ook zal inzetten op andere modellen.

Afbeelding
Bron: Slimbeleggen.net

Plaats reactie