Tesla Motors TSLA

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
Plaats reactie
Helicopterview?
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 32

Re: Tesla Motors TSLA

Berichtdoor Helicopterview? » 05 Jun 2018 07:59

vandaag in De Standaard, ivm eerdere uitspraak van de vlaamse bouwmeester die zei dat alleen al het produceren van een Tesla-batterij (de grootste), evenveel uitstoot als 100.000 km met een kleine japanse benzine wagen'.
Hij bleek dat 'gehoord te hebben op de radio'

De Standaard komt nu met een studie van de amerikaanse technologie universiteit MIT waarin de CO2 uitstoot van de Tesla Model S vergelijken werd met een heleboel benzine voertuigen. Het ging om de rekening van de volledige (!) uitstoot : van het bouwen van de wagen, de productie van brandstoffen en verbruik ervan, tot de recyclage.
De belangrijkste vaststelling : de CO2 voetafdruk van de Tesla Model S is kleiner dan die van bijna alle benzine wagens '

Bijkomende bedenking:
- de Model S is een grote auto, een sportsedan
- voor de Model 3 zou je dus een (nog) veel lagere CO2 uitstoot moeten hebben (door nieuwe batterij technologie, kleinere batterij, eenvoudiger auto, minder verbruik, gezinswagen geen sportwagen, ... )

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180604 ... 1533304756
MGiles liked last!

MGiles
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 47

Berichtdoor MGiles » 05 Jun 2018 19:16

Is er speciaal nieuws uitgekomen vandaag dat de -3% verklaart of is het puur paniek om de vote om Elon als chairman te behouden?

Er gaat wel een artikel rond over een ex werknemer die de problemen bij productie zogezegd gelekt heeft maar daar is nog niets van aangetoond van waar te zijn.
Geduld is een schone deugd

Helicopterview?
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Helicopterview? » 06 Jun 2018 09:08

we zitten globaal in een cultuur van steeds meer positieve berichten
maar er zijn ook nog die negatieve die proberen door te wegen op de koers

ivm Elon als chairman : dat zal normaal niet gebeuren
- Elon Musk is zo visionair, hij is Tesla
- tijd is in het verleden en in de toekomst cruciaal, ik geloof dat doordat Elon zoveel macht had, hij ook zoveel zo snel heeft mogelijk gemaakt
- niet vergeten dat Elon zelf meer dan 20% van de stemmen heeft (hij heeft enkele weken geleden nog 10mio aandelen bijgekocht)
- de lange termijn investeerders staan achter Musk
- er zouden ook pensioenfondsen zijn die tegen stemmen, alleen uit principe dat de twee functies niet samen horen (niet persoonlijk Musk dus)
- ook bij ons heeft iedereen met minimum 1 aandeel het recht om vragen te stellen, opmerkingen te maken, gegrond of niet
enz

ivm die werknemer :
lijkt me onwaarschijnlijk dat 1 werknemer aan de basis zou liggen, er werken 10.000 en mensen bij Tesla, lijkt me eerder weer iets om negatieve wind rond te maken
iemand van de vakbond, zal bij ons ook iets anders vertellen dan wat het management zegt ...
we weten al lang dat de productie een uitdaging is, Elon Musk is al vele keren geconfronteerd met zijn uitspraak van lang geleden 'production hell' , welnu, eigenlijk heeft hij toen al gezegd dat we dit mocht verwachten

MGiles
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor MGiles » 06 Jun 2018 09:13

Helicopterview? schreef:we zitten globaal in een cultuur van steeds meer positieve berichten
maar er zijn ook nog die negatieve die proberen door te wegen op de koers

ivm Elon als chairman : dat zal normaal niet gebeuren
- Elon Musk is zo visionair, hij is Tesla
- tijd is in het verleden en in de toekomst cruciaal, ik geloof dat doordat Elon zoveel macht had, hij ook zoveel zo snel heeft mogelijk gemaakt
- niet vergeten dat Elon zelf meer dan 20% van de stemmen heeft (hij heeft enkele weken geleden nog 10mio aandelen bijgekocht)
- de lange termijn investeerders staan achter Musk
- er zouden ook pensioenfondsen zijn die tegen stemmen, alleen uit principe dat de twee functies niet samen horen (niet persoonlijk Musk dus)
- ook bij ons heeft iedereen met minimum 1 aandeel het recht om vragen te stellen, opmerkingen te maken, gegrond of niet
enz

ivm die werknemer :
lijkt me onwaarschijnlijk dat 1 werknemer aan de basis zou liggen, er werken 10.000 en mensen bij Tesla, lijkt me eerder weer iets om negatieve wind rond te maken
iemand van de vakbond, zal bij ons ook iets anders vertellen dan wat het management zegt ...
we weten al lang dat de productie een uitdaging is, Elon Musk is al vele keren geconfronteerd met zijn uitspraak van lang geleden 'production hell' , welnu, eigenlijk heeft hij toen al gezegd dat we dit mocht verwachten

Inderdaad klopt, het bleek gewoon weer ongefundeerde paniek te zijn. Wou gewoon afchecken of ik misschien een nieuwsbericht in verband met productie gemist had.
Heb gisteren op het einde van de dag, toen tesla op zijn dieptepunt stond nog een turbo aangeschaft, tikt deze ochtend al een goede +16% aan. Ik verwacht dat we tegen het einde van deze maand rond de 320 gaan zitten. En als productie effectief bereikt wordt eind juni reken dan maar op 360.
Dit soort kansen zijn moeilijk om te laten liggen :).
Helicopterview? liked last!

Helicopterview?
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Helicopterview? » 06 Jun 2018 11:23

geen probleem, je kan niet voorzichtig genoeg zijn,
maar de fundamentele zaken zitten almaar beter,
Elon heeft gisteren ook gezegd dat 5.000 eenheden model 3 tegen eind deze maand mogelijk moeten zijn,
en dat die 5.000 zeker mogelijk moet zijn met een 3e productie lijn model 3 die ze opzetten ...

dus, hier ook nog eens, men is volop aan het optrekken van die productie aan het werken

Helicopterview?
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Helicopterview? » 06 Jun 2018 11:34

ik werk niet met turbo's
ben op dat vlak conservatiever ;)
maar ik heb gisteren ook wel aandelen bijgekocht, ik zie veel potentieel, ook in de koers ...
met de nodige voorbehouden, voor mij is 360 zeker mogelijk
maar we haalden die al vorig jaar
als hoogste koersdoel vind ik 500 USD terug
iets tussen de 360 en de 500 USD zou ook al goed zijn zeker :lol:
14-11-2014 liked last!

MGiles
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor MGiles » 06 Jun 2018 14:05

Helicopterview? schreef:ik werk niet met turbo's
ben op dat vlak conservatiever ;)
maar ik heb gisteren ook wel aandelen bijgekocht, ik zie veel potentieel, ook in de koers ...
met de nodige voorbehouden, voor mij is 360 zeker mogelijk
maar we haalden die al vorig jaar
als hoogste koersdoel vind ik 500 USD terug
iets tussen de 360 en de 500 USD zou ook al goed zijn zeker :lol:

Haha ja maar KT (deze week) en MT (deze maand) verwacht ik 320 en 360, LT (dit jaar) gaan we zeker 400 nog zien dit jaar.
Die 3 koerswaarden zijn in het verleden al vaak kantelpunten geweest.

Momenteel premarket al terug 300. 8-)

Helicopterview?
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Helicopterview? » 06 Jun 2018 18:46

het gaat snel,
uitkijken hoe lang dit blijft duren, dit is voor beleggers die met risico kunnen omgaan
ik blijf er verder in geloven,
ik kijk niet alleen naar die 5.000 model 3 per week, ik verwacht dat die er zullen zijn
dat is belangrijk, maar tussen de lijnen zie ik enkele interessante nieuwe elementen
ik denk dat Elon ons wil verrassen, en niet met enkele %
hij heeft wat moeten slikken de laatste tijd, en was duidelijk low profile op zijn jaarvergadering
veel analisten hebben laten blijken dat ze zijn producten niet kennen, dat ze hem niet kennen
ik denk dat hij echt alles in het werk aan het stellen is, om duidelijk boven de verwachtingen uit te komen
zo was hij, zo is hij nu nog meer
zie die bijkomende lijn in de model 3 die men nu al aan het opzetten is,
zie die bijkomende lijn die men bij de giga factory aan het opzetten is
bij andere bedrijven gaat men maanden of jaren over zo een investeringscase,
niet bij Tesla
als de persoon weet waar hij mee bezig is, zijn uitzonderlijke dingen mogelijk ...
MGiles liked last!

MGiles
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor MGiles » 07 Jun 2018 14:01

Helicopterview? schreef:het gaat snel,
uitkijken hoe lang dit blijft duren, dit is voor beleggers die met risico kunnen omgaan
ik blijf er verder in geloven,
ik kijk niet alleen naar die 5.000 model 3 per week, ik verwacht dat die er zullen zijn
dat is belangrijk, maar tussen de lijnen zie ik enkele interessante nieuwe elementen
ik denk dat Elon ons wil verrassen, en niet met enkele %
hij heeft wat moeten slikken de laatste tijd, en was duidelijk low profile op zijn jaarvergadering
veel analisten hebben laten blijken dat ze zijn producten niet kennen, dat ze hem niet kennen
ik denk dat hij echt alles in het werk aan het stellen is, om duidelijk boven de verwachtingen uit te komen
zo was hij, zo is hij nu nog meer
zie die bijkomende lijn in de model 3 die men nu al aan het opzetten is,
zie die bijkomende lijn die men bij de giga factory aan het opzetten is
bij andere bedrijven gaat men maanden of jaren over zo een investeringscase,
niet bij Tesla
als de persoon weet waar hij mee bezig is, zijn uitzonderlijke dingen mogelijk ...

Inderdaad, de risico's zijn aan het wegsmelten als sneeuw voor de zon.
En met de rally van gisteren is wel aangetoond dat het vertrouwen onder de beleggers terug is.
Ik verwacht nog wel een mini correctie na deze rally voor de rest van de week. Ben angstvallig de premarket in het oog aan het houden :). (Ik zit met turbo's.)

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2923

Berichtdoor jens_dev » 08 Jun 2018 13:55

TSL.jpg
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
Never waste a good crisis