Tesla Motors TSLA

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

bergaf
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 49

Re: Tesla Motors TSLA

Bericht door bergaf »

1200$ is gebroken en het lijkt erop dat ze vandaag gewoon doorstijgen. :wtf:

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1396

Bericht door Wimpie85 »

(ABM FN-Dow Jones) Elon Musk heeft donderdag nogmaals een flinke pluk aandelen Tesla verkocht. Dit bleek uit meldingen bij de United States Securities and Exchange Commission.

Oprichter Musk verkocht donderdag bijna 640.000 aandelen tegen een prijs ongeveer 1 procent boven de slotkoers van die dag. De verkoop leverde de miljardair nog eens 687,3 miljoen dollar op. Eerder deze week verkocht hij ook al 4,5 miljoen aandelen Tesla voor omgerekend 5 miljard dollar.

Dat Musk aandelen verkoopt, is geen verrassing. Afgelopen weekend vroeg hij op Twitter aan zijn volgers of hij 10 procent van zijn belang moest verkopen.

"Er wordt de laatste tijd veel ophef gemaakt over niet-gerealiseerde winsten die een middel zijn om belasting te ontwijken, dus ik stel voor om 10 procent van mijn Tesla-aandelen te verkopen", aldus Musk zaterdag in een tweet. "Let op, ik neem nergens een contant salaris of bonus aan. Ik heb alleen aandelen, dus de enige manier voor mij om persoonlijk belasting te betalen, is door aandelen te verkopen".

Na de verkoop van donderdag blijkt uit documenten dat Musk nog steeds indirect eigenaar is van circa 167,5 miljoen aandelen Tesla.
Jimmy99 liked last!

Stockpicker
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 7

Bericht door Stockpicker »

Ik denk dat veel aandeelhouders van Tesla nu switchen naar Rivian.

Tesla noteert nu zo'n 4% lager en Rivian + 9%.

NewB76
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1119

Bericht door NewB76 »

Stockpicker schreef: ↑
15 nov 2021 17:02

Hoe kan men beide bedrijven ernstig waarderen ?

micado
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 269

Bericht door micado »

NewB76 schreef: ↑
15 nov 2021 17:53
Stockpicker schreef: ↑
15 nov 2021 17:02

Hoe kan men beide bedrijven ernstig waarderen ?
Dat heb ik ook gedaan, even wat vertrouwen kwijt in Musk. Het is niet normaal dat hij verkoopt, dus die denkt dat het voorlopig op zijn hoogtepunt staat.
https://cryptonieuws.nl/musk-blijft-aan ... -verkopen/

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 847

Bericht door sjos »

Shorters in Tesla gooien handdoek in de ring
Steeds minder beleggers durven het aan om short te gaan tegen Tesla, het aandeel dat gisteren opnieuw gezwind hoger ging en bijna op recordkoers noteert. Momenteel staan nog 3,3 procent van het totaal aantal aandelen short, tegenover 19,6 procent begin vorig jaar, citeert Financial Times cijfers van de S3 Partners.
'Ik begrijp waarom beleggers Tesla shorten. In principe hebben ze gelijk. Maar ze staan tegenover Elon Musk die als geen ander het spel van het beursgenoteerde bedrijf kan spelen', zegt shortseller Carson Block. Via welgemikte tweets zorgt Musk geregeld voor beweging in het aandeel.
Een van de shorters die Tesla voortaan met rust lijkt te laten is Michael Burry, de held van de kredietcrisis zoals verfilmd in 'The Big Short'. Hij had in mei nog 800.000 putopties op Tesla, maar in de laatste rapportering vorige maand was daar niets meer van terug te vinden. Een putoptie wint in waarde als het onderliggende aandeel zakt.
bron De Tijd online

Ook Michael Burry zijn geduld heeft dus een limiet. Tegen een superhype gaan, is tegen de bierkaai vechten.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

NewB76
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1119

Bericht door NewB76 »

De markt kan langer irrationeel blijven dan je centen hebt.
Doch regelmatig verdwijnen de irrationaliteiten .
Een K/W van 200 veronderstelt quasi dat iedereen met Tesla zal rijden over enkele jaren . Ziet U dat gebeuren ?
Bij technolgische vooruitgangen zijn de volgers op het einde van de rit beter dan de starters, maar het kan effe duren !

mdkeyser
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 9

Bericht door mdkeyser »

Voor de nieuwe duitse fabriek in Grunheide is de onderzoeksperiode voor de finale goedkeuring ondertussen afgelopen.
Het ziet er naar uit dat ze nog steeds op schema zitten om de eerste auto's daar dit jaar nog te kunnen produceren, en de eerste echte productieramp in Q1 2022. Productie zou beginnen met de Model Y. Ondertussen staat de fabriek al eventjes klaar, wachtend op deze finale vergunningen, dus bij groen licht kan volgens mij meteen de stekker erin!

Het lijkt er ook op dat enkele innovaties meteen zullen worden opgenomen in het productieproces van deze nieuwe fabriek: Zowel vooras en achteras geproduceerd in één stuk met giga-castings en het gebruik van een structurele batterijpack. Tijdens het openingsfeest enkele weken geleden waren er enkele rondleidingen waarop dit te zien was.
Hopelijk ook meteen de productie van de nieuwe 4680 batterijen, maar dit is nog niet bevestigd.
Normaal gezien allemaal een positieve invloed op de productiesnelheid en de winstmarge.

https://www.dw.com/en/teslas-german-gig ... a-59899402

Jimmy99
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 2

Bericht door Jimmy99 »

Jimmy99
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 2