Tesla Motors TSLA
-
- waarderingen: 3
Re: Tesla Motors TSLA
Pate,
Ik kan je redenering volgen.
Bij Tesla zitten er wel veel hun tanden stuk te bijten op de onverklaarbare opwaartse kracht.
Je weet dat er de beruchte rode shortjes zijn uitgegeven als uitlachertje naar hen.
Volg het goed op.
Het is wellicht glad ijs voor u.
Je insteek houdt steek maar de meute volgers is onnatuurlijk groot en kapitaalkrachtig.
Ik wens je alle succes!
Je verlies kan je altijd komen terugwinnen bij ARWR maar wees dan op tijd
Ik kan je redenering volgen.
Bij Tesla zitten er wel veel hun tanden stuk te bijten op de onverklaarbare opwaartse kracht.
Je weet dat er de beruchte rode shortjes zijn uitgegeven als uitlachertje naar hen.
Volg het goed op.
Het is wellicht glad ijs voor u.
Je insteek houdt steek maar de meute volgers is onnatuurlijk groot en kapitaalkrachtig.
Ik wens je alle succes!
Je verlies kan je altijd komen terugwinnen bij ARWR maar wees dan op tijd

Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com


Re: Tesla Motors TSLA
Gauthier liked last!Re: Tesla Motors TSLA
Persbericht
Het contract met Hertz zou nog niet getekend zijn
https://seekingalpha.com/news/3762098-t ... -elon-musk
bergaf liked last!
Het contract met Hertz zou nog niet getekend zijn
https://seekingalpha.com/news/3762098-t ... -elon-musk
Re: Tesla Motors TSLA
Stel je voor dat Ford zou aankondigen dat ze 1000 auto's gaan verkopen aan Hertz (contract is nog niet getekend) en daarop hun beurswaarde meer dan verdubbelen.NewB76 schreef: ↑02 nov 2021 09:10Persbericht
Het contract met Hertz zou nog niet getekend zijn
https://seekingalpha.com/news/3762098-t ... -elon-musk
Dat de CEO daags nadien zegt "we zijn nog niet zeker of we onze productie wel voldoende gaan kunnen opschalen om aan al die vraag naar onze producten te kunnen voldoen" en dat het aandeel daarop nog eens 50 miljard aan beurswaarde wint.
Ford aandelen zouden dan plots $50 waard zijn ($18 nu)


Maar het is Tesla, niet Ford, dus deze gang van zaken zal wel normaal zijn.
Re: Tesla Motors TSLA
En straks nog eens 20% hoger als blijkt dat het contract dan toch ondertekend is? Surreëel…NewB76 schreef: ↑02 nov 2021 09:10Persbericht
Het contract met Hertz zou nog niet getekend zijn
https://seekingalpha.com/news/3762098-t ... -elon-musk
Re: Tesla Motors TSLA
https://seekingalpha.com/article/445785 ... arket-ever
Een fragment:
En amper 1 maand na dit artikel staat Tesla nog eens 50% hoger. De ballon wordt nóg wat verder opgeblazen.Tesla: the Greatest Gamma Squeeze of All Time?
In the last two years, Tesla shares surged nearly 20-fold from a split-adjusted $50 per share to as high as $900, before settling in at around $800 today. With roughly 1.2 billion fully diluted shares outstanding, that puts Tesla’s current market capitalization at nearly $1 trillion.
In future articles, I’ll explore Tesla’s core business in great detail. But you only need surface-level analysis to appreciate how detached Tesla shares have become from financial reality. After all, we’re talking about a company that will generate a couple of billion dollars in net income this year. More than 100% of those profits will come from two sources:
1) Regulatory emissions credits, which will soon dissolve as legacy automakers ramp up their electric vehicle production in 2022 and beyond
2) “Full Self Driving” software, which looks increasingly vulnerable to a regulatory crackdown (more on this later).
For the moment, let’s look past these major headwinds that could render Tesla’s core business structurally unprofitable. Let’s instead give Tesla full credit for $2 billion in annual earnings power, and assign a generous 25x earnings multiple (versus 8 - 12x industry standard). These optimistic assumptions support a roughly $50 billion valuation.
As it turns out, that’s roughly what Tesla traded for in September of 2019, at around $50 per split-adjusted share.
Meanwhile, in September of 2019, option traders exchanged about 1.5 million Tesla call options during the month, per the Option Clearing Corporation. This is roughly in line with what you might expect for an actively traded, large-cap U.S. stock.
But starting in October of 2019, something strange happened…
Tesla call option volumes spiked into the stratosphere, surging from 1.5 million to over 6 million contracts. That’s a more than 4-fold increase from the prior month, and volumes only went higher from there. By January 2020, Tesla call volumes had ballooned 10-fold to over 15 million contracts. And after a brief hit during the COVID market meltdown, call volumes continued growing to as high as 36 million by December 2020.
That’s a 25x increase in Tesla call option volume from September 2019 through the peak in December 2020, which corresponded with a nearly 20x share price increase over the same period.
Naturally, the trillion-dollar question then becomes…
Did rational investors decide Tesla’s fundamental business value grew from $50 billion to $1 trillion in just 18 months? Or, did Tesla’s stock enjoy one of the greatest gamma squeezes of all time?
My bet: Tesla’s share price, along with the broader stock market, has inflated under the tailwind of a record option buying spree over the last 18 - 24 months. In the case of Tesla, it’s instructive to note that the share price leveled off just after call option volumes peaked, starting in January 2021:
Reading the tea leaves, this leveling off in option volumes and share price performance suggests that Tesla’s days of parabolic price gains are in the rearview. Now, the stage is set for an equally powerful move in the opposite direction. Why?
Because, as in every mania, the crowd has piled in at the top of the market. The momentum buyers who will become momentum sellers when prices stop going up. And thanks to the record amounts of leverage at work in today’s market, things could get very ugly on the way down.
Our next anecdotal story provides a glimpse into what’s coming for both Tesla shareholders, and the broader speculative mania, when boom turns to bust…
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com
https://jensdev.blogspot.com
Re: Tesla Motors TSLA
De Solar Roof is wel verbeterd:
https://electrek.co/2021/11/01/tesla-la ... fficiency/
...
van 59 naar 72 Watt per dakpan.
https://electrek.co/2021/11/01/tesla-la ... fficiency/
...
van 59 naar 72 Watt per dakpan.
Re: Tesla Motors TSLA
Stuur het eens naar de financiële pers. Straks weer een biljoen beurswaarde erbijreteiP schreef: ↑02 nov 2021 15:17De Solar Roof is wel verbeterd:
https://electrek.co/2021/11/01/tesla-la ... fficiency/
...
van 59 naar 72 Watt per dakpan.