Vale

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 636
Contacteer:

Re: Vale

Bericht door sjos »

Vale (NYSE:VALE) Hits New 1-Year High at $17.47
Posted by ABMN Staff on Jan 4th, 2021

Vale logoShares of Vale S.A. (NYSE:VALE) reached a new 52-week high during trading on Monday . The company traded as high as $17.47 and last traded at $17.44, with a volume of 5281 shares. The stock had previously closed at $16.95.

A number of research analysts recently issued reports on VALE shares. HSBC raised their price objective on shares of Vale from $14.75 to $17.25 and gave the company a “buy” rating in a report on Thursday, December 3rd. They noted that the move was a valuation call. Deutsche Bank Aktiengesellschaft raised their price objective on shares of Vale from $13.00 to $16.00 and gave the company a “buy” rating in a report on Thursday, October 1st. Scotiabank raised their price objective on shares of Vale from $16.00 to $17.00 and gave the company an “outperform” rating in a report on Wednesday, November 25th. Zacks Investment Research upgraded shares of Vale from a “hold” rating to a “strong-buy” rating and set a $19.00 price objective for the company in a report on Tuesday, December 29th. Finally, JPMorgan Chase & Co. raised their price objective on shares of Vale from $19.00 to $24.50 and gave the company an “overweight” rating in a report on Monday, December 14th. One research analyst has rated the stock with a sell rating, one has given a hold rating, fourteen have given a buy rating and one has assigned a strong buy rating to the company’s stock. The company presently has an average rating of “Buy” and an average target price of $15.65.

The firm has a market cap of $89.54 billion, a price-to-earnings ratio of 64.46, a P/E/G ratio of 0.30 and a beta of 0.96. The business’s 50-day simple moving average is $15.29 and its two-hundred day simple moving average is $12.14. The company has a current ratio of 1.82, a quick ratio of 1.46 and a debt-to-equity ratio of 0.53.

Vale (NYSE:VALE) last released its earnings results on Wednesday, October 28th. The basic materials company reported $0.84 earnings per share for the quarter, beating analysts’ consensus estimates of $0.72 by $0.12. The business had revenue of $10.76 billion during the quarter, compared to the consensus estimate of $10.81 billion. Vale had a net margin of 3.82% and a return on equity of 17.48%. On average, analysts forecast that Vale S.A. will post 1.89 earnings per share for the current fiscal year.
Hedge funds have recently made changes to their positions in the company. Chiron Investment Management LLC grew its position in shares of Vale by 602.2% during the 3rd quarter. Chiron Investment Management LLC now owns 594,152 shares of the basic materials company’s stock worth $6,286,000 after buying an additional 509,537 shares during the period. Advisor Partners LLC grew its position in shares of Vale by 6.2% during the 3rd quarter. Advisor Partners LLC now owns 18,877 shares of the basic materials company’s stock worth $200,000 after buying an additional 1,110 shares during the period. Connor Clark & Lunn Investment Management Ltd. grew its position in shares of Vale by 6.6% during the 3rd quarter. Connor Clark & Lunn Investment Management Ltd. now owns 3,067,113 shares of the basic materials company’s stock worth $32,450,000 after buying an additional 190,463 shares during the period. Assenagon Asset Management S.A. bought a new position in shares of Vale in the 3rd quarter worth $10,232,000. Finally, DekaBank Deutsche Girozentrale lifted its holdings in shares of Vale by 380.0% in the 3rd quarter. DekaBank Deutsche Girozentrale now owns 537,944 shares of the basic materials company’s stock worth $5,425,000 after purchasing an additional 425,873 shares in the last quarter. 18.40% of the stock is owned by institutional investors.

About Vale (NYSE:VALE)

Vale SA, together with its subsidiaries, produces and sells iron ore and iron ore pellets for use as raw materials in steelmaking in Brazil and internationally. The company operates through Ferrous Minerals, Base Metals, and Coal segments. The Ferrous Minerals segment produces and extracts iron ore and pellets, manganese, ferroalloys, and other ferrous products; and provides related logistic services.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Berlin
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 124
Contacteer:

Bericht door Berlin »

sjos schreef:
04 jan 2021 18:30

In begin december first quantum minerals verkocht om ze enkele dagen later nog 10% hoger zien staan. Ik had ze al 6 jaar in portefeuille. Vale aandelen zitten er nog langer in. Misschien verkopen à 18 USD ?
https://www.marketscreener.com/quote/st ... -32133873/

En mooi zo... door de 18$ - toch nog effe bekijken ;)
Grtz

sjos
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door sjos »

Berlin schreef:
07 jan 2021 10:02
sjos schreef:
04 jan 2021 18:30

In begin december first quantum minerals verkocht om ze enkele dagen later nog 10% hoger zien staan. Ik had ze al 6 jaar in portefeuille. Vale aandelen zitten er nog langer in. Misschien verkopen à 18 USD ?
https://www.marketscreener.com/quote/st ... -32133873/

En mooi zo... door de 18$ - toch nog effe bekijken ;)
Grtz
En ze zijn verkocht aan 18$.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

hagi
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Bericht door hagi »

Ik vermoed verkocht in USD en aldus ih bezit van een dollarrekening. Een alternatief in gedachten voor een aankoop in USD want omzetten naar EUR is niet interessant momenteel. Had ook mijn posities graag wat afgebouwd.

sjos
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door sjos »

hagi schreef:
07 jan 2021 14:30
Ik vermoed verkocht in USD en aldus ih bezit van een dollarrekening. Een alternatief in gedachten voor een aankoop in USD want omzetten naar EUR is niet interessant momenteel. Had ook mijn posities graag wat afgebouwd.
Ik behoud bij verkoop van niet€ aandelen veelal de opbrengst in de oorspronkelijke munt (latere herbelegging).

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie