Verzekering en kartel
-
- Forum newbie
- waarderingen: 0
Verzekering en kartel
Hoi Ik heb gehoord dat bij verzekeren een groep mensen zijn die meer moeten betalen bij alle verzekeringen bv mensen die gevangen hebben gezeten wat niets van risico met verzekeren te maken heeft of kunnen hun ook berechten de straf zit er toch op afgedaan nieuw start dus het is een heel zwakke groep in de samen leving die toch een recht heeft bij ons op gelijkwaardigheid . Maar omdat er een trend is bij verzekeringen is er dan geen kartel af spraak bij hun met elkaar of mag dat wel . ?? Zouden er meer groepen zijn ? waaraan men meer kan verdienen . mogelijk toch interesant !!
gr Johannes m
gr Johannes m
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

-
- Forum elite
- waarderingen: 596
Re: Verzekering en kartel
Ja, er zijn nog groepen. Verzekeringsfraudeurs kunnen ook bij precies dezelfde verzekeringsmaatschappij terecht. Men zou ook alle lichte misdrijven onder het beleid kunnen laten vallen, maar zo onfatsoenlijk is de sector blijkbaar niet.
Het zo zorgvuldig mogelijk weigeren van klanten heeft niets met een kartel te maken, en komt in hetzelfde Nederland bijvoorbeeld ook voor bij plaatselijke supermarkten na een boete voor iets vergeten af te rekenen. Er bestaat geen plicht om alle klanten maar te accepteren, inclusief bewezen risicogroepen.
Een vermoedelijke kraaiende rode haan laat niet altijd het beste of "eerlijke" geluid horen, denk aan privacy of aan een onschuldige veroordeelde, en radicale politici kraaien graag en kritiekloos mee. Kan het beter? Misschien. Maar daarvoor is het niet nodig om een kartel te vermoeden, en kunnen de slachtoffers ook zonder meekraaiende rode haan bij hun extreem-linkse volksvertegenwoordiger terecht.
Wat de misleidende rode haan bijvoorbeeld verzwegen zal hebben, is dat de onschuldige motorrijtuigenverzekering het meest fraudegevoelig is. De "dure" verzekeraar zal dus veel kosten maken door succesvolle gevallen van oplichting en door de noodzaak om alle ongelukjes diepgaander dan normaal te moeten onderzoeken. Ook dat heeft helemaal niets met een kartel te maken, of het moest een kartel van verzekerden met een hoog risicoprofiel zijn. Een agressief persoon slaat misschien sneller een deuk in een auto en/of schadetaxateur dan een brave huisvader. Het is dus eigenlijk al "sociaal" dat ze ergens terecht kunnen en zo kunnen functioneren, ondanks hun risicoprofiel en zwarte lijsten van verzekeraars.
Het staat u, als mogelijk sociaal ondernemer met een zeker wantrouwen jegens financials, vrij om een "goedkope" verzekering aan te bieden aan verzekeringsfraudeurs, agressieve personen en andere bewezen risicogroepen.
- vault77
- Premiummember
- waarderingen: 214
- Contacteer:
Ik betaal ik dacht +-770€ voor mijn autoverzekering ik vind dat wel veel voor een ongevallenvrije.
het loont altijd de moeite om eens een offerte te vragen bij een andere verzekeraarpoorinvestor schreef: ↑06 jun 2020 14:35Ik betaal ik dacht +-770€ voor mijn autoverzekering ik vind dat wel veel voor een ongevallenvrije.