Zelf de bank spelen

Bespreek hier diverse vormen van sparen, spaarrekeningen en rentes, rentewijzigingen, etc.
whanegraaf
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Zelf de bank spelen

Berichtdoor whanegraaf » 15 Sep 2015 13:29

Dag allen,

Zojuist ben ik lid geworden van dit forum met als reden meer te weten te komen over spaarvormen, met als toevoeging een vraag die bij mij speelt.

Onlangs heb ik een aanbieding gehad om in plaats van sparen een stukje vermogen onder te brengen bij ondernemers die weliswaar goede cijfers laten zien maar toch een liquiditeitsprobleem hebben (korte termijn). Samengevat zou ik kredietruimte faciliteren verspreid over een scala bedrijven onder het mom risicospreiding, de vergoeding die ik hiervoor ontvang loopt richting de 10%. Nu heb ik al een beetje eigen onderzoek gedaan en het bedrijf wat hierin bemiddeld geeft aan de rentes te betalen als de ondernemingen dit niet meer zouden kunnen. Lijkt klaar als een klontje; blind instappen. Toch ben ik terughoudend, ik heb de adder onder het gras weliswaar niet kunnen vinden, dat zegt niet dat hij er niet is.

Iemand hier ervaring mee of tips waar ik op moet letten?

powered by Surfing Waves

raminvest
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 294

Re: Zelf de bank spelen

Berichtdoor raminvest » 15 Sep 2015 14:14

Jawadde dat wil ik gerust ook doen geld lenen aan 10% met een garantie verzekering dat ik mijn geld terug krijg .

bartvanrijk
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor bartvanrijk » 16 Sep 2015 11:54

Ik ben laatst gebeld door een partij die zich bezig houden met "peer to peer kredieten", één van mijn kritiekpunten was dat je als leninggever direct zaken doet met leningnemer waardoor er verder geen enkele verantwoordelijkheid wordt genomen door de tussenpersoon. Ik ben dus zelf verantwoordelijk voor de due dilingence. Daar komt bij dat ik me dan bezig moet houden met de bedrijfsvoering, investeren is één ding maar ik ben niet op zoek naar een tweede baan.

De voordelen zijn me op zich duidelijk, ik ben alleen op zoek naar een vergelijkbare investering zonder er al te veel tijd in te moeten steken.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3373

Berichtdoor Beheerder » 16 Sep 2015 13:28

Eén op één zaken doen met particulieren die je ook nog eens niet kent lijkt mij een groot risico, het is ook vanzelfsprekend dat de rentes daar dan ook naar zijn. Een website die ik toevallig ken met eenzelfde concept als een aantal berichten hierboven is https://www.geldvoorelkaar.nl/geldvoore ... agina.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; Hierbij zoeken bedrijven en particulieren naar investeerders omdat ze geen krediet kunnen krijgen bij een bank. Zelf heb ik het wel eens overwogen maar toch te terughoudend vanwege de risico's. Stel ik leen 5 maal €200 tegen 10% rente maar 1 van de 5 is niet in staat om zowel rente als lening terug te betalen dan is het rendement op de 4 andere investeringen al teniet gedaan.

Misschien is het een idee om dit topic om te zetten naar ervaringen hiermee en bepaalde websites die dit aanbieden?
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

opportunist
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor opportunist » 17 Nov 2016 10:55

iemand hier intussen ervaring mee die hij/zij kan delen ?

ex-stoploss
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 744

Berichtdoor ex-stoploss » 17 Nov 2016 11:58

Niet doen, ge krijgt éne keer 10% rente uitbetaald (van uw eigen geld) en achter de rest kunt ge fluiten...

opportunist
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor opportunist » 17 Nov 2016 12:17

ok duidelijk antwoord,
bedankt ex-stoploss

gr,
Opp.

Tijdelijke promo tot 31 augustus:

Reageren en meer functies krijgen?

Discussieer met duizenden beleggers, minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete onderwerpen.

Registreer binnen enkele tellen