In 10 jaar binnen: mythe of realiteit?
Re: In 10 jaar binnen: mythe of realiteit?
10% afdingen op een woning zit er nu ook niet in, verkopers zullen over de grond rollen van het lachen. In ieder geval in Nederland maar in België zal dat nu niet veel anders zijn. In Nederland steeg de gemiddelde woningprijs in 1 jaar met ruim 15 procent. Staat een woning te koop dan is eerder met 8 tot 10 procent overbieden de regel.
Persoonlijk zat ik vorig jaar in september met het kopen van een woning maar mijn eigen woning moest nog verkocht worden. De hypotheekverstrekker wilde een reële indicatie van de verkoopprijs en dat was bedrag X. De hypotheekverstrekker neemt dan bedrag X -10% als ruime marge. Eind 2020 met een makelaar aan tafel gezeten en toen de insteek om de woning te koop te zetten voor bedrag X +8%. Door een tweede lockdown de verkoop uitgesteld tot februari en het aanbod in de regio was laag. Verkoopprijs gezet op bedrag X +13%, uiteindelijk werd de woning verkocht voor bedrag X +21%.
Het is ook deels geluk hebben met de tijd en je moet iets terug kopen maar historisch gezien laten huizenprijzen en bv. indexen eenzelfde trend zien en dat is dat deze stijgend is. Soms is er een correctie of crash maar uiteindelijk kwamen huizenprijzen en indexen weer op nieuwe records.
charel01 liked last! Persoonlijk zat ik vorig jaar in september met het kopen van een woning maar mijn eigen woning moest nog verkocht worden. De hypotheekverstrekker wilde een reële indicatie van de verkoopprijs en dat was bedrag X. De hypotheekverstrekker neemt dan bedrag X -10% als ruime marge. Eind 2020 met een makelaar aan tafel gezeten en toen de insteek om de woning te koop te zetten voor bedrag X +8%. Door een tweede lockdown de verkoop uitgesteld tot februari en het aanbod in de regio was laag. Verkoopprijs gezet op bedrag X +13%, uiteindelijk werd de woning verkocht voor bedrag X +21%.
Het is ook deels geluk hebben met de tijd en je moet iets terug kopen maar historisch gezien laten huizenprijzen en bv. indexen eenzelfde trend zien en dat is dat deze stijgend is. Soms is er een correctie of crash maar uiteindelijk kwamen huizenprijzen en indexen weer op nieuwe records.
Bulls Make Money, Bears Make Money, Pigs Get Slaughtered
[Dit account modereert niet meer]
[Dit account modereert niet meer]
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Realiteit , is mij gelukt in 24maanden zelfs. Ken iemand die het op één vrijdagavond deed.
charel01 liked last! Lastpost.
- charel01
- Premiummember
- waarderingen: 12038
opportunist liked last!-
- waarderingen: 3
Als ik alles verkoop wat ik heb ben ik binnen op 55 jaar maar sta ik buiten op straat
Dus blijven we lekker voort ploeteren.
opportunist liked last!

Dus blijven we lekker voort ploeteren.
- opportunist
- Forum gebruiker
- waarderingen: 11