In 10 jaar binnen: mythe of realiteit?

Sparen, spaarrekeningen en rentes, rentewijzigingen, etc.

Founder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3580
Contacteer:

Re: In 10 jaar binnen: mythe of realiteit?

Bericht door Founder »

10% afdingen op een woning zit er nu ook niet in, verkopers zullen over de grond rollen van het lachen. In ieder geval in Nederland maar in België zal dat nu niet veel anders zijn. In Nederland steeg de gemiddelde woningprijs in 1 jaar met ruim 15 procent. Staat een woning te koop dan is eerder met 8 tot 10 procent overbieden de regel.

Persoonlijk zat ik vorig jaar in september met het kopen van een woning maar mijn eigen woning moest nog verkocht worden. De hypotheekverstrekker wilde een reële indicatie van de verkoopprijs en dat was bedrag X. De hypotheekverstrekker neemt dan bedrag X -10% als ruime marge. Eind 2020 met een makelaar aan tafel gezeten en toen de insteek om de woning te koop te zetten voor bedrag X +8%. Door een tweede lockdown de verkoop uitgesteld tot februari en het aanbod in de regio was laag. Verkoopprijs gezet op bedrag X +13%, uiteindelijk werd de woning verkocht voor bedrag X +21%.

Het is ook deels geluk hebben met de tijd en je moet iets terug kopen maar historisch gezien laten huizenprijzen en bv. indexen eenzelfde trend zien en dat is dat deze stijgend is. Soms is er een correctie of crash maar uiteindelijk kwamen huizenprijzen en indexen weer op nieuwe records.
charel01 liked last!
Bulls Make Money, Bears Make Money, Pigs Get Slaughtered

[Dit account modereert niet meer]

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 839

Bericht door Banner »

Realiteit , is mij gelukt in 24maanden zelfs. Ken iemand die het op één vrijdagavond deed.
charel01 liked last!
Lastpost.

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 12038

Bericht door charel01 »

In 10 jaar binnen: mythe of realiteit. :lol:
Een rijke weduwe zonder kinderen zoeken en ze dood kittelen is volgens mij de beste manier. :up:
Als ik van mijn beurswinsten sinds 1990 zou moeten leven kon ik iedere dag een ei met een boterham eten. :lol:
opportunist liked last!

piddybull
waarderingen: 3

Bericht door piddybull »

Als ik alles verkoop wat ik heb ben ik binnen op 55 jaar maar sta ik buiten op straat :oops:
Dus blijven we lekker voort ploeteren.
opportunist liked last!

opportunist
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 11

Bericht door opportunist »

OF ... Wij hebben het boek niet goed begrepen of geïnterpreteerd ....

Als Frank deze truc nog eens wilt uithalen mag hij mij altijd eens bellen :up: :up:

Plaats reactie